Nawet tak specyficzny i dziwaczny z naszego punktu widzenia rynek gier w Kraju Kwitnącej Wiśni nie był w stanie oprzeć się mocy czwartego Grand Theft Auto, który kilka dni temu miał w Japonii swoją premierę. Tak jak pisaliśmy wcześniej, gracze z Japonii na konsolowe wydanie przygód Niko Bellica czekali dobre kilka miesięcy. Wygłodniali Japończycy posiadający konsolę Sony Playstation 3 ruszyli szturmem do sklepów. Ofiarą serbskiego bandziora padła między innymi „wielka nadzieja białych…” o pardon, nadzieja Sony – czyli Sackboy. Maskotka, która od pewnego czasu kreowana jest na „ambasadora marki Playstation” próbująca uszczknąć popularności hydraulikowi Marianowi i jeżowi Sonicowi dostała od Bellica kijem przez łeb. Takie szokujące informacje przynosi japoński magazyn Famitsu, który opublikował wyniki sprzedaży gier w Kraju Kwitnącej Wiśni. Najchętniej wybieraną produkcją był Grand Theft Auto IV w wersji na konsolę Sony Playstation 3. Srebrny medal dla DS’owego Valkyrie Profile: The Accused One. Wysokie, trzecie miejsce dla Little Big Planet. Tuż poza podium Niko Bellic w wersji na Xboksa 360. W połowie stawki Wagamama Fassion Girls Mode. Z platynowymi Pokemonami ostro walczy Gran Turismo 5 Prologue: Spec III. Pierwszą dziesiątkę najchętniej kupowanych gier w Japonii za okres między 27 października, a 2 listopada zamyka Wii Music. Najwidoczniej szczekający pies nie jest tak atrakcyjny jak GTA i LBP.
Poniżej pełne zestawienie wyników sprzedaży gier w Japonii (27 października – 2 listopada) według Famitsu.
1. Grand Theft Auto IV (PS3)
2. Valkyrie Profile: The Accused One (DS)
3. LittleBigPlanet (PS3)
4. Grand Theft Auto IV (360)
5. Wagamama Fassion Girls Mode (DS)
6. Pokemon Platinum (DS)
7.Gran Turismo 5 Prologue: Spec III (PS3)
8. Rhythm Tengoku Gold (DS)
9. Chocobo’s Dungeon DS+ (DS)
10. Wii Music (Wii)