Japoński magazyn Shounen Jump donosi, że w Final Fantasy XIII całkowicie przemodelowano system rozwoju naszych postaci. Nowość otrzymała nazwę Crystalium System. Zamiast tradycyjnego rozdzielania punktów zdobytych po wejściu na kolejny poziom doświadczenia, w grze Square Enix zbierać będziemy tzw. Crystal Points (chociażby za pokonywanie wrogów). Umożliwiają one odblokowywanie dodatkowych umiejętności, zdolności (prawdopodobnie w dowolnej chwili) rozrysowanych na specjalnym okręgu. Otwieranie kolejnych „skillsów” pozwala nam dotrzeć do następnych, jeszcze mocniejszych umiejętności. Każdą z nich można też ulepszać bez konieczności kupowania kolejnych.
Opis Crystalium System jak widzicie jest dość krótki, ale nas zainteresował. Szkoda tylko, że nie pokazano go na świeżych fotkach z gry, które za chwilę będziecie mogli obejrzeć obok tego newsa. Jeśli jednak znajdziemy obrazki, na których pokazano CS, to oczywiście opublikujemy je na Valhalli.
Czy wyjdzie z tego mutacja systemu z FFX i FFXII (Sphere Grid+License Board) ?
Na to wyglada ale to dobrze,uważam że Sphere Grind to jeden z najlepszych systemów rozwoju postaci w grach rpg. Szkoda tylko że raczej statystyki będa same się zwiększać.
Jestem też tego samego zdania, że system rozwoju postaci na wzór sphere grid to całkiem dobry pomysł, ale przede wszystkim mam nadzieję na dobrą fabułę i ciekawych bohaterów bo w ostatnim finalu było trochę z tym słabo. Po 70 godzinach gry, z czego 60% czasu przeznaczyłem na levelowanie, już mi bokiem wychodziło oglądanie Vana i jego żelaznych pampersów. Może w końcu dostaniemy coś pokroju dziesiątki nie wspominając już o siódemce. Pamiętam jak dorwałem dziesiątkę to nawet egzamin zaliczeniowy z gramatyki opisowej się nie liczył lol. Swoją drogą też liczę na Versusa, który jak na razie zapowiada się bardzo dobrze.