Serwis GamesIndustry Biz przeprowadził jeszcze jeden wywiad, tym razem z człowiekiem pracującym dla Electronic Arts. Tim Tschirner pracuje w zespole tworzącym nową pozycję z serii FIFA. Tim odkrywa Amerykę mówiąc: „Jest (Wii przyp. red.) prawie tak mocne jak oryginalny Xbox. Na nieszczęście hardware odpowiedzialny za grafikę nie jest tak mocny. Jest kilka kluczowych rzeczy, takich jak shadery, którymi nie można się bawić na Wii. Ogólnie mamy do czynienia praktycznie z tym samym co w przypadku Xboxa”.

Hmm produkcje Xboxowe wspominamy trochę cieplej niż będące na rynku gry na Nintendo Wii. Nie mówimy naturalnie o grafice, ale nawet bez Wiilota przy Ninja Gaiden, Black, RallySport Challenge i wielu innych produkcjach bawiliśmy się lepiej niż na konsoli Nintendo. Urządzenie Microsoftu odchodzi jednak w elektroniczny niebyt a Wii zapewni nam (mamy taką nadzieję) jeszcze wiele godzin zabawy. Pan Tschirner i wielu jego kolegów musi po prostu zakasać rękawy i zmusić Wii do wylania z siebie siódmych potów dzięki czemu gracze będą mogli delektować się wieloma znakomitymi produkcjami. Teraz my odkryliśmy Amerykę.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

13 KOMENTARZE

  1. Wii ma mocniejszy procesor, więcej RAM, a w części gier już teraz efekty są dużo lepsze niż miał Xbox, dlatego trochę dziwi mnie takie twierdzenie tylko dlatego, że shadery są odrobinę gorsze, zresztą karty graficzne w Wii i X’ie są całkiem inaczej skonstruowane i przez to każda sprawdza się inaczej w różnych zadaniach, a że ta w Wii ma słabsze shadery to chyba jeszcze nie tragedia.

  2. „Wii ma mocniejszy procesor, więcej RAM, a w części gier już teraz efekty są dużo lepsze niż miał Xbox”nie wiem gdzie masz tą lepsza grafikę i efekty, coś ci się chyba sprzęty z ps2 pomyliły. Zagraj w Riddick, doom3, splinter cell 3,4 halo 2, ralli sport2, pgr2. Takiej klasy gry nigdy nie wyjdą na wii z racji BRAKU shaderów i nie ma możliiwości programowego obejścia tej sprawy. Vertex i Pixel shader to jeden silnik który xboxowi daję więcej mocy niż silniejszy procesor z wii. Pozatym xbox obsługuje w przeciwieństwie do wii super kompresje tekstur s3tc więc też luki w pamięci między tymi dwoma sprzętami nie mają znaczenia. Wystarczy zagrać w farcry w wydaniu wii by zobaczyć na własne oczy o czym mówię, wszystko jest gorszej jakości w tym dużo słabsze tekstury i dokuczliwy brak genialnej wody z wydania x1. Ok wii jest sprzętem przede wszystkim adresowanym dla dzieci ale też nie rozumiem dlaczego za tak zacofaną kupę szmelcu krzyczą aż tyle kasy. Porażka jak dla mnie

    • Takiej klasy gry nigdy nie wyjdą na wii z racji BRAKU shaderów i nie ma możliiwości programowego obejścia tej sprawy.

      Wii POSIADA ulepszona wersje „TEV”- bardzo zblizony do „pixel shader”-, czyli shadery sa, tylko ze wedlug Tima nie mozna sie nimi tak bawic jak w przypadku boxa, co nie powinno byc az tak klopotliwe biorac pod uwage, ze GPU w Wii jest szybsze.

  3. pawel86ck: Nie, nie pomyliły mi się sprzęty, zagraj w SSX, Sonic czy nawet Red Steel to się przekonasz jakie efekty graficzne jest w stanie wyświetlić Wii (Metroid3, który jest już prawie na ukończeniu, według osób, które go testowały już teraz wygląda znacznie lepiej niż Halo2) poza tym ciekawe, dlaczego akurat z archaicznym PS2 miało mi się pomylić skoro ta konsola była o wiele słabsza niż GC. . . a co do FarCry, to w ogóle nie ma sensu porównywać wersji z Xa i Wii, bo Wii jak sam Ubisoft przyznał, dostało wersję, która kiedyś powstała na GCN, ale z powodu braku pamięci nigdy jej nie wydali, więc wykorzystali sytuację i powstała jedna z najgorszych gier, ale wynikało to tylko i wyłącznie z lenistwa Ubi, zresztą tak samo jak wydawanie paskudnych portów z grafiką na poziomie PS2:/

  4. kalcifer – Zazwyczaj gdy ktoś ma racje to ją mu przyznam, ale przytoczone przez ciebie tytuły w żadnym razie nie prezentują się lepiej od wymienionych prze zemnie. Zero bump mapingu który dramatycznie urealnia środowisko gry, zero naprawdę dynamicznych cieni, średnia też ilość detali jak na x1. Nawet jeśli wii ma rzeczywiście szybsze bebechy od x1 to jak na razie tego nie udowadnia. Ale zaraz zaraz o co my sie sprzeczamy, przecież x1 to sprzęt z technologią z roku 2001 podczas gdy wii to nowość:). Dobrze wiem że młodszym odbiorcom to nie przeszkadza a na pozostałe konsole nie ma tylu familijnych gier, jednak fakt pozostaje faktem, koszt wii jest zupełnie nie adekwatny do technologicznych możliwości w dzisiejszych czasach. Dla mnie ta konsola pozostaje tylko ciekawostką i jak większość uważam że current geny są tylko 2.

  5. pawel86ck: Pisałem żebyś najpierw zagrał, bo oglądanie screenów i trailerów mija się zupełnie z celem, miałem Xa, mam Wii i widzę skok względem gier z tego pierwszego, w RS są takie miejscówki, że X nie raz by miał problemy, to samo w SSX i Sonicu. . . Poza tym owszem Wii z pewnością nie jest dużo mocniejsze od X, według tego co kiedyś czytałem może to być tylko ok. 30%, ale przypominam, że PS2, które od Xa było 2 razy słabsze bardzo długo kosztowało dokładnie tyle samo co on, bo to popyt nakręca cenę, a nie moc sprzętu zresztą tak samo jest w przypadku DS i PSP gdzie w USA obie konsolki mają praktycznie tą samą cenę. . . A co do słabszej grafiki dla młodszych, ja mam na ten temat zupełnie odmienne zdanie, bo to właśnie młodsi do zabawy potrzebują extra grafiki, zresztą przekonałem się o tym już nie raz.

  6. Zgadzam sie z tobą że to popyt nakręca cenę ale też nadal zostaję przy swoim odnośnie poziomu grafy, a ssx i sonic nigdy nie były pisane stricte pod bebechy x1 więc łatwo mogli ulepszyć engine dla wii. Jest to moje zdanie i je uszanuj

  7. Miałem X’a i Wii, dlatego nie mogę się z Tobą zgodzić, efekty graficzne jak oświetlenie (czy wybuchy) w RS, robią ogromne wrażenie i pokazują skok graficzny względem X , tak samo jak Sonic oraz SSX, więc cóż szanuję to, że masz własne zdanie, ale nie grałeś w żadną z tych gier, a ocenianie średniej jakości trailerów, lub co gorsza screenów niestety mija się z celem. . .

  8. Po pierwsze to skąd wiesz że nie grałem w red stel, wróżka jesteś??. Nie moja wina że masz za słabe okulary, tak wychwalasz te swoje RS podczas gdy gra nie prezentuje sobą nic. Grafika jest bardzo słaba i nie jest to moje tylko zdanie(przeczytaj recke na gamespocie albo psx extreme gdzie autorzy śmiali się z grafy tej pozycji, ze ma poziom ps2 fps’ów ubisoftu ,ocena 6 za video;). Gdzie Ty dopiero chcesz to porównywać do poziomu splinter cella 3 z xboxa gdzie miałeś lightsourcing oświetlenie i bumpmaping na każdej powierzchni. Nie bądź śmieszny. Może wii ma większą moc od x, fakt jest jednak taki że na razie to jest tak jak z wyższością ps3 nad 360, tylko na papierze;) mykupyku – Drogi funboy’u, masz coś do zarzucenia to napisz swoją argumentacje przeczącą mojej wypowiedzi bo nacisnąć przycisk minusa to umie każde dziecko na poziomie podstawówki 😉

  9. 12. Posiadam pierwszego xboxa i miałem również konsolke wii jednak z tego w co grałem dużo bardziej podoba mi się pierwszy xbox , dużo lepiej prezentuje się na nim call of duty 3 niż na wii oraz need for speed carbon , xbox jest dużo starszy a prawie co dorównuje wii tylko szkoda , że na tak wspaniłą konsolę nie będą już produkowane gry , pleya 2 męczą i te gry wyglądają beznadziejnie np. adwanced warfighter. Microsoft zapomiał o swojej pierwszej konsolce a Sony dalej pamięta o ps2. Myśle , że gdyby na xboxa były jeszcze produkowane gry przez pare lat, wyglądały by bardzo dobrze , skoro pley jest 2 razy gorszy i spoko na nim wygląda Black . Wystarczy spojrzeć na Just Caust , która lepiej wygląda na xboxe niż na 360 ale to jeden z nielicznych tytułów. SZkoda xboxa ale trudno. . .

  10. A ja spojrze na temat na prawde obiektywnie,gdyż posiadam pierwszego xboxa i wii. Xbox na prawde przewyzsza grafiką wii -nie jest to jakaś kolosalna różnica ,ale jednak widoczna. Sam nie rozumie dlaczego xbox nie ma takiej popularności jak np ps2,gdyż możliwości ma kilka razy większe. Wii to fajna zabaweczka dla dzieci i nic więcej jak masz troche kasy i nie masz co z nią zrobić kup wii fajna zabawka i tyle ale przy xboxie sie chowa i tyle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here