Po świetnym, praktycznie pozbawionym wad Modern Warfare stało się jasne, że Activision nie zamierza osiąść na laurach. Szybko ogłoszono premierę nowego tytułu z serii Call of Duty, a ciężar produkcji spoczął na studiu Treyarch, a nie na Infinity Ward, czego domagali się fani. Była to decyzja kontrowersyjna, podobnie jak ponowne przeniesienie akcji w realia Drugiej Wojny Światowej. Po znakomitej czwartej części poprzeczkę zawieszono bardzo wysoko. Czy piąta część serii jest lepsza od uwielbianej przez graczy „czwórki”?

Już w czasie tegorocznej Game Developer’s Conference krążyły plotki o tym, że ktoś szykuje się do przejęcia studia Petera Molyneuxa, Lionhead Studios. Dziś Molyneux oświadczył w serwisie Next Generation, że to właśnie firma Billa Gates’a okazała się być idealnym partnerem, i to pomimo faktu, że ofert było kilka. „Mamy wspólną wizję przyszłości gier komputerowych” – powiedział Molyneux, otwierając wrota dla tysięcy zgryźliwych komentarzy na forach internetowych.

Jako przyczynę sprzedaży firmy, Molyneux wskazał wysokie koszty produkcyjne. Jak powiedział dziennikarzowi Next Generation, „(…) realia są niezmiernie nieprzychylne dla niezależnych producentów gier. Ilość pieniędzy, które potrzebne są na stworzenie gry, jest niesamowita. Trudno przekonać wydawców do zainwestowania, jeżeli sami posiadają swoje studia”.

Molyneux tworzy gry od ponad dwudziestu lat. Stoi za tak znanymi tytułami, jak Populous, Syndicate, Theme Park, Black & White, Fable czy The Movies. W 1987 roku stworzył Bullfrog Studios, którą w końcu przejęła Electronic Arts. Niezadowolony ze stanu firmy, która rozrosła się do monstrualnych rozmiarów, Molyneux postanowił założyć Lionhead Studios. Firma działała na zasadach zbliżonych do wydawców, zlecając swoje projekty zewnętrznym studiom developerskim.

Microsoft Game Studios to gigant rynku wydawniczego. W jego skład wchodzą liczne studia, m.in. Bungie Studios (Halo), Ensemble Studios czy też Rare. Firma wydała takie tytuły, jak Age of Empires, Flight Simulator, Halo, Rise of Nations, oraz niezliczoną ilość pozycji na Xboxa i Xboxa 360.

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułWarren Spector i Valve
Następny artykułAnime z Xbox Live

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here