Już w czasie tegorocznej Game Developer’s Conference krążyły plotki o tym, że ktoś szykuje się do przejęcia studia Petera Molyneuxa, Lionhead Studios. Dziś Molyneux oświadczył w serwisie Next Generation, że to właśnie firma Billa Gates’a okazała się być idealnym partnerem, i to pomimo faktu, że ofert było kilka. „Mamy wspólną wizję przyszłości gier komputerowych” – powiedział Molyneux, otwierając wrota dla tysięcy zgryźliwych komentarzy na forach internetowych.
Jako przyczynę sprzedaży firmy, Molyneux wskazał wysokie koszty produkcyjne. Jak powiedział dziennikarzowi Next Generation, „(…) realia są niezmiernie nieprzychylne dla niezależnych producentów gier. Ilość pieniędzy, które potrzebne są na stworzenie gry, jest niesamowita. Trudno przekonać wydawców do zainwestowania, jeżeli sami posiadają swoje studia”.
Molyneux tworzy gry od ponad dwudziestu lat. Stoi za tak znanymi tytułami, jak Populous, Syndicate, Theme Park, Black & White, Fable czy The Movies. W 1987 roku stworzył Bullfrog Studios, którą w końcu przejęła Electronic Arts. Niezadowolony ze stanu firmy, która rozrosła się do monstrualnych rozmiarów, Molyneux postanowił założyć Lionhead Studios. Firma działała na zasadach zbliżonych do wydawców, zlecając swoje projekty zewnętrznym studiom developerskim.
Microsoft Game Studios to gigant rynku wydawniczego. W jego skład wchodzą liczne studia, m.in. Bungie Studios (Halo), Ensemble Studios czy też Rare. Firma wydała takie tytuły, jak Age of Empires, Flight Simulator, Halo, Rise of Nations, oraz niezliczoną ilość pozycji na Xboxa i Xboxa 360.