Możecie już pobrać ważące 1,37 GB archiwum z wersją demonstracyjną kolejnej części popularnych osadników. Czy po raz kolejny otrzymamy jeszcze więcej tego, co znamy z poprzednich części? A może czeka nas wielki powrót grywalności pierwszych odsłon serii w połączeniu z bardzo ładną grafiką? Tego dowiecie się po pobraniu dema albo wybraniu się na zakupy i sięgnięciu po pierwszą grę Ubisoftu, wydaną pod znakiem „Games for Windows”. Link do wersji demonstracyjnej znajdziecie jak zwykle pod tekstem.
Wersja demonstracyjna Settlers: Rise of an Empire
[Głosów:0 Średnia:0/5]
Yes, Yes, Yes :DZałapałem się i już ściągam 🙂
Całą noc się ściągało (skończyło około 4 rano) ale nie żałuję 🙂 Zainstalowałem, zagrałem kilka razy i . . . . jestem pod wrażeniem. Coś tak czuje przez kości, że jak wyjdzie pełna wersja to będę miał kilka nieprzespanych nocy :)A teraz kilka słów o samej grze. Tutorial bardzo przyjemny, dzięki czemu można bardzo łatwo wprowadzić się w nowy interfejs oraz część nowej ekonomii i ogólnych zasad rządzących grą. Jedyny minus (tylko czy to jest minus?) to, że jest trochę krótki i IMO brakuje w nim kilku rzeczy. Z kolei misja dostępna w demie rzuca nas już na głęboką wodę. Zostajemy sami (tzn. bez podpowiedzi 🙂 ) na mapie, na której nie jest łatwo przeżyć (choć początkowo może się wydawać, iz jest inaczej). Na szczęście dostęp do nowych budynków dostajemy stopniowo, więc nie ma odczucia przytłoczenia nowymi możliwościami. Z nowych rzeczy (przynajmniej dla mnie), które bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, wymienię sposób w jaki powiększamy swoje terytorium oraz ‚upgrade’ budynków. Jeśli chodzi o powiększanie terytorium to nie musimy już budować setek strażnic. Cała mapa podzielona jest na obszary, nad którymi kontorlę można zdobyć w dwojaki sposób. Pierwszy (prostszy) to wybudowanie outpostu na obszarze, który nie jest kontrolowany przeż nikogo (granice obszaru oznaczone są kolorem szarym, widać to też na mini-mapie). Drugi (nieco trudniejszy) to zdobycie obszaru należącego do przeciwnika. Wystarczy ‚zdobyć’ outpost należący do niego i dany obszar już należy do nas. Wszystkie budynki można upgrade’ować. Większość tylko dwa razy ale niektóre więcej. Dla budynków zdobywających surowce taki upgrade zwiększa tempo z jakim są zdobywane. Dla zajmujących się przetwarzaniem surowców – szybkość przetwarzania. IMO bardzo fajne rozwiązanie, dzięki czemu nie musimy już budować kilkunastu budynków tego samego rodzaju aby szybciej coś wytworzyć czy wydobyć. Co do ogólnego wyglądu (grafika i efekty dźwiękowe) to kilka razy zdarzyło mi się otworzyć usta i powiedzieć „WOW” 🙂 Pierwszy raz podczas intra (tylko czy można nazwać interm coś co zostało wyrenderowane na engine’ie gry?), drugi gdy przybliżyłem sobie obraz na maxa i zobaczyłem jak wygląda trawa, następnie zdarzyło mi się to jak zobaczyłem zimę czy deszcz :)PS. Czy ktoś wie co trzeba w tej misji zrobić aby wygrać?
Bardzo fajne demko, ostatnio w Settlersow gralem dawno temu i te najnowsze przypominaja mi klimatem najlepsze czesci serii. Duzo fajnych, nowych rozwiazan. Zdecydowanie warto sie zapoznac.