Strony internetowe prowadzi się w różnych celach – zarobkowych, informacyjnych, brandowych lub osobistych. Wszystkie z powyżej wymienionych wymagają czasem zabiegów promocyjnych. Jakie są skuteczne i jak je przeprowadzić?
1. Strona
Chcąc wypromować swoją stronę, najpierw należy przemyśleć jakim celom ona służy. W ten sposób, otrzymamy odpowiedź na pytanie, czego właściwie potrzebujemy. Przykładowo :
- strona sklepu internetowego potrzebuje zwiększenia sprzedaży, zatem kampanii produktowej
- strona firmowa służy pozyskaniu klienta i budowaniu marki, więc wymaga zwiększenia ruchu
- blogi mogą służyć różny celom, lecz większość ich autorów pragnie wzrostu ilości czytelników, zarówno nowych, jak i wracających
2. Metody
Aby spopularyzować swoją stronę wśród użytkowników sieci, można obrać kilka różnych metod. Ważnym jest, aby pamiętać o umiarze; internauci są umęczeni natłokiem wszechobecnych reklam i omijają jak tylko mogą wszelkie materiały promocyjne. Aby pozyskać czytelnika lub klienta za pomocą internetu możemy postawić na:
- pozycjonowanie stron internetowych – zdobywanie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwarek na określone frazy, po których użytkownicy szukają potrzebnych im informacji lub towarów. Metoda nie jest nachalna i nie wymaga dużych nakładów finansowych, a generuje wzrost ruchu na stronie już w przeciągu pierwszego miesiąca prowadzonych prac.
- kampanię AdWords – linki sponsorowane pojawiają się przed naturalnymi wynikami wyszukiwania, a budżet przeznaczony na ten cel ustalamy sami, lecz najbardziej popularne wśród użytkowników słowa kluczowe, po których wyszukują usług i produktów generują wysokie koszty kampanii.
- buzz marketing – czyli marketing szeptany na forach dyskusyjny oraz blogach. Szczególnie polecany właśnie blogerom – mogą skomentować wpis i zaprosić do swojego. Na tę formę promocji decydują się też firmy chcące, aby ich marka wryła się w umysły użytkowników, czyli potencjalnych klientów
- Content Marketing – czyli publikacja wysokiej jakości tekstów, grafik, infografik lub tutoriali. Ciekawe materiały przyciągają uwagę a także zaangażowanie użytkowników i łatwiej w ten sposób ich przyciągnąć. Tę metodę nazywa się przyszłością reklamy w internecie.
Wymienione wyżej sposoby promocji strony nie są jedynymi, jakie można przeprowadzać w ramach pozyskania większej ilości czytelników lub użytkowników, lecz wybraliśmy te, najbardziej adekwatne do potrzeb wymienionych stron. Mamy nadzieję, że z pomocą powyższych porad, Wasze blogi zyskają popularność, a sklepy – powracających klientów.