Etykieta na produkcie – co powinno się na niej znaleźć?

Etykieta jest wizualną wizytówką produktu, w szczególności ta, której funkcją jest nie tylko informacja, ale również promocja. Z tego względu projekt etykiety to podstawa. Dobrze skonstruowana naklejka to połowa sukcesu.

Etykiety na produktach żywnościowych

Wśród etykiet szczególnie ważnych pod względem marketingowym znajdują się te umieszczane na produktach spożywczych. Chcąc wypromować swoją markę, warto zwrócić się do profesjonalistów, najlepiej firmy specjalizującej się w tworzeniu etykiet “od A do Z”, np. Unilogo. Dzięki temu mamy pewność, że na etykiecie znajdzie się wszystko to, co na niej być powinno, dodatkowo jej estetyka będzie na bardzo wysokim poziomie.

Etykieta spożywcza powinna przede wszystkim zawierać informacje dotyczące daty przydatności do spożycia, opis składu, pojemność oraz wartości kaloryczne. Oprócz tego bardzo ważne jest, aby treści te były wyeksponowane w czytelny i zrozumiały sposób, były odporne na ścieranie i trwałe.

To, co obowiązkowo musi zawierać każda etykieta spożywcza, to:

  • nazwa produktu,
  • data przydatności do spożycia lub maksymalnej trwałości,
  • wykaz wszystkich składników zawartych w produkcie (w tym substancji dodatkowych, np. konserwantów), z wyszczególnieniem alergenów,
  • tabela kaloryczna wraz z wartościami odżywczymi,
  • waga netto lub liczba sztuk,
  • dane producenta lub podmiotu paczkującego dany produkt,
  • oznaczenie partii,
  • oświadczenie żywieniowe,
  • warunki, w jakich dany produkt powinien być przechowywany,
  • sposób przygotowania – opcjonalnie.

Idealna etykieta – zasady projektowania

W projektowaniu etykiet obowiązuje kilka zasad. Pierwsza dotyczy wielkości czcionki, ważne jest, aby nie była mniejsza niż 1,2 mm, jeżeli opakowanie jest bardzo małe, dopuszczalna jest minimalna wysokość liter 0,9 mm. Bardzo ważne jest również, aby różnice w rozmiarach czcionek na etykiecie nie były bardzo drastyczne, ponieważ przez to zaburzą się proporcje całej kompozycji. Najlepszym rozwiązaniem jest stopniowanie wielkości lub ujednolicenie jej.

Rola etykiety

Etykieta to element niezbędny. Pełni funkcję nie tylko informacyjną, ale jest też narzędziem ukrytej perswazji, ma zachęcić do wyboru konkretnego produktu, wywołać emocje – najlepiej pozytywne. Bez etykiety produkt nie istnieje. To, w jaki sposób została zaprojektowana jej kolorystyka, materiał, znajdujące się na niej elementy graficzne – to wszystko ma wpływ na to, czy klient zdecyduje się na zakup oznaczonego nią produktu, czy też nie. Z tego względu warto zainwestować w profesjonalny projekt i wykonanie etykiet. Estetycznie wykończona i innowacyjnie zaprojektowana etykieta to niemal gwarantowany marketingowy sukces.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here