Pierwszy Far Cry był naprawdę niezły. Archipelag tropikalnych wysepek zapierał dech w piersi nie tylko swoim wyglądem, ale i rozmachem. Wielkie, otwarte przestrzenie, świetny silnik graficzny – to wszystko sprawiło, że FC był jedną z najlepszych gier FPS 2004 roku, a przygody Jacka Carvera na zawsze zapisały się złotymi zgłoskami w annałach elektronicznej rozrywki. Potem jednak CryTek trafił pod opiekuńcze skrzydła panów z Electronic Arts i z tego związku narodził się Crysis. Licencja na „Far Cry’a” pozostała jednak w rękach Ubisoftu, a przecież nie zabija się kury znoszącej złote jajka – pierwszy FC i jego mutacje na konsolach sprzedał się w czterech milionach egzemplarzy. Druga część była więc tylko kwestią czasu. Gra powstaje w studiu Ubisoft Montreal (w tym samym gdzie właśnie w pocie czoła twórcy pracują nad nowym Prince of Persia) na specjalnie stworzonym dla Far Cry 2 silniku graficznym Dunia. Widzieliśmy już wcześniej niesamowite prezentacje wideo. Dzięki Dunii ujrzymy w grze cykla dnia i nocy, realistyczne efekty wizualne, naturalnie wyglądającą roślinność i tak dalej. Far Cry 2 zachwycić ma także rozmachem – tym razem przeniesiemy się do dzikiej, rozrywanej lokalnymi wojnami Afryki. O samej fabule wiadomo na razie niewiele.
Twórcy nie zdradzają się ze swoimi pomysłami. Wiemy jedynie, że nie wcielimy się już w Jacka Carvera, nie ujrzymy żadnych krwiożerczych mutantów (Trigenów) itd. W grze nasz bohater będzie musiał balansować między dwiema zwalczającymi się frakcjami. Celem nadrzędnym będzie jednak pogoń za „Szakalem”, terrorystą(?) odpowiedzialnym za zamieszanie na Czarnym Lądzie. Czekamy na więcej informacji dotyczących fabuły. Na odbywających się właśnie Ubidays zdradzono, że kampania dla pojedynczego gracza zapewni nam około 50 godzin zabawy! Poniżej możecie obejrzeć najnowszy materiał wideo z Far Cry 2. Polecamy! Zapraszamy także do najnowszej galerii tego tytułu.
50 godzin rozgrywki, otwarty świat, balansowanie między wrogo nastawionymi do siebie frakcjami… czy to nie przypomina trochę Boiling Point?
Noo, wygląda to naprawdę nieźle. Kupię na 100%! Troszkę pracy, szlifów i będzie z tego jedna z najlepszych gier roku. Zobaczymy, czy sukces poprzednika zostanie powtórzony 😉
Patrząc na techdemo jesteście w stanie stwierdzić że gra będzie hitem?nic nowego ani przełomowego tam nie pokazali. żeby nie szukać daleko to tryb noc/dzień + zmienne warunki pogodowe był już w TES III Morrowind – ile to było lat temu? a pewnie na rynku jest dużo więcej tytułów z takimi możliwościami. Ogień? hmm właśnie gram w Conana i tam też trawa (jak jest) to pięknie płonie budynki i drzewa też można palić. więc nie rozumiem co w FC2 jest takiego że gra jest skazana na sukces?Ładnie wygląda, nie powiem ale na tym jak na razie koniec z ciekawostkami.
wielka ulga że nie będzie mutantów. Skutecznie popsuły przyjemność rozgrywki w pierwszej części. A druga odsłona? No cóż, jak na razie wygląda na murowany hit. Pamiętajmy jednak że Haze też świetnie wyglądał (na screenach).
Jezeli bede mial pewnosc, ze gra jest dobra i nie ujrze w niej zadnych kosmicznych mutantow zombie, to jest duza szansa ze wybiore sie do sklepu po FC2 😉
Jeśli chcesz mieć 100% pewność odsyłam do wywiadu, bardzo przyjemnego zresztą 🙂 http://www.gametrailers. com/player/34376.html?r=1Odnośnie Far Cry 1 to prezentował się fantastycznie. Zresztą dziś odpalony na max detalach robi nadal super wrażenie, aczkolwiek przygodę z nim zakończyłem kiedy pojawiły się mutanty. W ogóle mi nie podpasowały, wrecz odrzuciły i straciłem dalszą ochotę na eksplorację terenu i zagłębienie się w fabułę. Natomiast w Far Cry 2 z chęcią zagram, ale pewnie nastąpi to za pare lat, gdyż obecny sprzęt miałby spore problemy z udźwignięciem tej pozycji w rozsądnych detalach, ale nie ma tego złego, ukażą się patche, gra stanieje i również będe bardzo zadowolony. A na ten czas z miła chęcia pooglądam trailery i screen’y 😉
Aż mnie dziwi, że grafika jest tak niesamowita, i ani razu się nie zacięło. Myslę, że jest albo baaaaaardzo dobra optymalizacja, albo GF 9800 GX x10. A mozę wycięli spadki?:P
Co do płynności rozgrywki, to raczej bym się nie martwił. Skoro gra jest tworzona z myślą o konsolach, wymagania powinny stać na umiarkowanym poziomie. Na pewno nie będzie drugiego Kryzysu. Gorzej widzę te 50 godzin. Oby tylko nie skończyło sięto tak, że podróżowanie zajmie 2/3 gry, a reszta jak w większości tytułów (walka, opowiadanie historii).
Mi gra sie bardzo podoba i jesli wyjdzie na Xboxa360 to na pewno ja nabede;] UbiSoft zrobilo ladny silnik ktory robi wrazenie;] A studio Montreal naprawde zna sie na rzeczy;]Jesli gra odniesie wielki kasowy sukces to moze zrzuci z piedestalu Unreal Engine 3, bo wszystkie gry oparte na tym silniku wygladaja podobnie .
A to, ze juz wczesniej w innych grach pojawil sie cykl dnia i nocy, czy inne czekajace na nas w FC2 kaski, oznacza, ze hitem ta gra byc juz nie moze ? Gdyby tabliczka z napisem „hit”, przyczepiana do gry, byla uzalezniona od nowosci jakie w grze zobaczymy po raz pierwszy, to dzis mielibysmy niewiele „hitow”. Owszem, dzis haslo „hit”, mozna powiedziec, oznacza tyle, co nic, bo jest rzucane na prawo i lewo, sluzac jako magnes na omamionych przez marketing naiwnych graczy. Ale te gry, ktore mozna nazwac prawdziwymi „hitami”, niekoniecznie musza byc czyms przelomowym, zeby sie nimi stac. Do tego wystarczy solidnie wykonana robota. Dla przypomnienia dodam, ze pierwszy FC nie byl sztucznie napedzanym przez media, „murowanym hitem”. Gra po prostu sie pojawila, i co ? – okazalo sie, ze jest jedna z najlepszych produkcji w historii wirtualnej rozrywki – co ze stoickim spokojem mozna potwierdzic po tych czterech juz latach :-).
nie zrozumiałeś w ogóle o co mi chodzi, ja nie twierdze że gra już hitem nie będzie, tylko na jakiej podstawie nie którzy twierdzą że będzie? bo została pokazana zmienna pogoda? bo się drzewa palą? w tym filmie nie zostało pokazane ani troche gameplaya a to gameplay robi z gry hity a nie grafika. Jakoś specjalnie nie intersuje się tym tytuałem ale filmy jakie widziałem już z tej gry praktycznie niczym się nie różnią od tego. A to że FC był dobrą grą o której się nic nie mówiło nie zmienia kompletnie nic, bo z tego co wiem to FC2 robi już zupełnie ktoś inny.
Ty napisałeś to na serio? Jeśli tak, to musisz jeszcze raz obejrzeć ten filmik.
Jednoznacznie nigdy nie mozna stwierdzic, czy gra bedzie hitem, czy tez nawet nim jest, kiedy jest juz dawno po premierze, bo to czy ktos uwaza gre za hit, to tylko kwestia gustu, i niczego wiecej. Dajmy na to, taki Mass Effect, jest glosnym tytulem, i dla niektorych nawet megahitem – a dla mnie kolejna nudna, kosmiczna strzelanka. Ale majac na uwadze tylko komercyjny sukces, a nie tych, marudnych pojedynczych graczy (takich jak ja), to juz niestety coraz czesciej dzieje sie tak, ze gra jest juz hitem dlugo przed premiera. Krotko mowiac, paranoja. Trudno jednak winic producentow, bo przeciez chca tylko sprzedac swoj produkt. Winni sa sami gracze, ktorzy daja sie tak latwo manipulowac :-).
Nie zobaczylem tutaj nic co by mnie zainteresowalo, malo tego filmik wygląda jak reklama silnika gry a nie gry samej w sobie. . . Wygląda na to, że farcry2 będzie 2x nudzniejsza od crysisa 🙂
Dokładnie. To samo Call of Juarez :)@Gooralesko
Heh, ciekawe gdzie Twoim zdaniem widać tam jakikolwiek pokaz faktycznej rozgrywki. Jak dla mnie jest to tylko i wyłącznie tech demówka silnika, co zresztą potwierdzają radosne nazwy „ficzerów” wyświetlane w rogu.
A czym się tech demo różni od samego gameplay’u? Tym, że w czasie grania w singla będziemy mieli jakis cel niewidoczny na ekranie ale wszystko co będziemy robić pokrywa się z tym co pokazano na tech demie. Stealth też już pokazali na jednym z wcześniejszych filmów więc ja nie wiem czego innego w gameplay’u się spodziewacie.
czym się rożni? właśnie dokładnie tym że tech demo pokazuje możliwości techniczne silnika, czyli własnie zmienną pogodę, deszcz, ładne kałuże itp itd a gameplay to dla mnie pokaz tego jak się faktycznie gra w dany tytuł czyli kawałek misji, jak zachowuje się postać którą gramy, jak przeciwnicy a nie tryb nocy i dnia i jak się trawa pali, bo jeśli to jest gameplay to ja dziękuję za ten tytuł, Jak mam ochotę na wschód słońca to popatrzę sobie przez okno, a trawę spalić mogę ze znajomymi.
No ok. Chociaż jak dla mnie w tym fimilku bardziej chodzi o to, że ogień (jak w rzeczywistości) potrafi się niekontrolowanie rozprzestrzenić.
No właśnie określenie „Tech Demo” oznacza, że jest to film reklamujący możliwości silnika, a nie gameplay, więc nie rozumiem problemu. Co do samej gry, to po obejżeniu większej liczby filmików, naprawdę zapowiada się smakowicie 🙂
Eee, bez mutantow i kosmitow. . . Terrorystow mam w tv, nie bardzo mam ochote ich ogladac jeszcze w grach
Na Valhalli juz pojawil sie dzis pierwszy filmik z gameplay-u, wiec sprawa powinna byc juz nieco klarowiejsza. Ale od siebie powiem tak: kiedys dostep do internetu byl bardzo ograniczony. Dla wielu z nas jedynym zrodlem informacji byly czasopisma jakie jak TS, czy SS, i czasami musialy wystarczyc same screeny i zapowiedz, przed podjeciem decyzji o kupnie gry. Dzis pojawiaja sie dema, czasami nawet dwa rozne, tech-dema, prezentacje wideo, gameplay’e. . i tak jak juz bylo poruszane to w niedawnym blogu przez Bartka – gre dzisiaj mozemy praktycznie calkowicie przeswietlic i dowiedziec sie o niej niemal wszystkiego, przed premiera. A i tak dla niektorych to bedzie i tak za malo, by przekonac. Ja sie nie chce nikogo czepiac. Kazdy ma przeciez prawo do wyrazania wlasnej opinii. Ale jesli ktos sie komus dziwi, ze ten patrzac po screenach stwierdza, ze z tego tytulu moze byc potencjalny hit, a sam marudzi jak stara panna w kapieli, bo to juz widzial, bo to juz robil, a w ogole to whatever. . to chyba jest cos nie halo ? A moze troche wiecej obiektywizmu ? Prawda jest taka, ze zaden przygotowany przez tworcow gry, material, nie powie nigdy nam tego, czy produkcja bedzie dobra, czy tez nie. I nawet taki kilkuminutowy material z gameplay-u, poniewaz wszystko co ma byc promocja dla danego tytuly, jest przygotowane tak aby zachecic gracza do jego kupna. I podobnie jak jest z wielkimi filmowymi hitami srebrnego ekranu, material przedstawia tylko wybrane, zazwyczaj najlepsze, momenty z produkcji. Przyklad ? (daleko pamiecia nie trzeba siegac) => Crysis. Screeny, gejmpleje, zapowiedzi. . i to demo z szybka i wartka akcja. Zapowiadal sie nie lada hicior. Co wyszlo, wszyscy wiedza. Jak uniknac wpadki i nie kupywac kota w worku ? Chyba sie nie da. No, chyba, ze sciagniesz pirata, zagrasz, przejdziesz i stwierdzisz czy gra sie na tyle podobala, aby bylo wydac na nia pieniadze. Ja polegam zawsze na wlasnej intuicji. Ogladam dostepne materialy reklamowe, czytam zapowiedzi i juz wiem czy gra bedzie mi sie podobac. Uwazam, ze jestem dosc wymagajacym graczem – w koncu te kilkanascie lat w swiecie gier robi swoje – ale nie popadam w jakas dziwna paranoje i nie wymagam od tworcow gier jakichs cudow. Na koniec powiem tak. Czy FC2 bedzie hitem, tego nikt nie moze obecnie stwierdzic, ale tez stwierdzic nie moze, ze bedzie porazka. Bo zarzucic FC2 tego, ze nie zapowiada sie kompletnie nic interesujacego, chyba nie mozna :-).