Pamiętacie jeszcze jak ładnych kilka tygodni temu donosiliśmy, że Bioshock 2 ma jednocześnie być i prequelem i sequelem pierwszej odsłony gry? Brzmiało to dość idiotycznie, prawda? Dziś dowiedzieliśmy się w jaki sposób studio 2K Marin udało się pogodzić te dwie rzeczy.
Na łamach najnowszego wydania magazynu Xbox World 360 znajdzie się materiał poświęcony Bioshock 2. Ma się w nim pojawić wywiad z dyrektorem kreatywnym 2K Marin (Jordan Thomas), który zdradza pikantne sekrety gry. „ADAM pozwala ci ponownie przeżyć fragmenty twojej historii. Tak naprawdę będziesz mógł przenieść się do przeszłości i zobaczyć Rapture, w czasach jego świetności” – opowiada Jordan. Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że tym razem w trakcie zabawy podejmiemy wiele decyzji mających wpływ na to, co stanie się pod koniec gry.
Nareszcie otrzymamy więc chociaż fragment tego, na co czekało wielu graczy. Musimy przyznać, że bardzo ucieszyła nas ta informacja. Miasto Rapture przed upadkiem zobaczymy już trzydziestego października kiedy to Bioshock 2 trafi do europejskich sklepów.
No wreszcie zaczyna się klarować sytuacja z dotychczas dziwną wartwą fabularną tego tytułu. Mam nadzieję tylko, że twórcy nie popełnia gafy i nie wyjdzie w połowie gry jakiś żenujący wątek, który zabije wczutę w świat gry. Już prototyp BD mnie trochę wybija z klimatu, ale co tam. Trzeba być tolerancyjnym, nie? Szczególnie jeśli mowa o sequelu jednej z dwóch gier roku 2007 (IMO).