Już na starcie zaznaczamy, że nie namawiamy do korzystania z tego typu łatek. Robicie to więc na własną odpowiedzialność. Aby uruchomić Bioshocka na kartach graficznych obsługujących Shader Model 2.0 musicie pobrać jedno z archiwów, do których linki podajemy pod tekstem. Następnie przekopiujcie wszystkie pliki jakie w nim znajdziecie do katalogu C:Program Files2K GamesBioShockBuildsRelease bądź innego, w którym znajduje się zainstalowana gra. I to już wszystko.
Po uruchomieniu Bioshocka powinniście widzieć kursor, którego wcześniej nie było. Pamiętajcie jednak, że gra będzie się wgrywała bardzo długo (do pięciu minut przy każdym „loadingu”) a niektóre tekstury będą wyglądały bardzo słabo albo zupełnie inaczej niż powinny. Jeśli jednak chcecie sprawdzić Bioshocka bez inwestowania w sprzęt to prawdopodobnie jest to jedyny sposób aby tego dokonać.
Bioshock Shader Model 2.0 – archiwum 1
Bioshock Shader Model 2.0 – archiwum 2
Tak w ogóle, to Bioshock jest nieziemsko zoptymalizowany. Na moim low-end (A64 2800+, 1GB RAM, GF6800XT) śmiga wprawdzie w 640×480, ale w max detalach o. O (mówię o demie, może z pełną będzie gorzej). Przy 800×600 framerate leci już mocno w dół. Mam nadzieję, że to nie zasługa programistów Bioshocka, tych od UE3. Może mam szansę, na zagranie w Gearsów :>
Ja tez mam demo, smiga bez zarzutów. Nie chce robic offtopow, ale ogolnie gra nie robi na mnie wrazenia, kolejna strzelanka. . . (z innym klimatem:)). Ogolnie nie rozumiem tej bioshock manni ktora opanowala graczy.