Na temat płyt Blu-ray i nie tylko wypowiedzieli się twórcy ślicznego Killzone 2, zmierzającego na Playstation 3. Ich „złote myśli” pojawiły się na łamach serwisu Computer and Video Games. Bez zbędnego gadania oddajemy głos studiu Guerilla.
„W pełni korzystamy z olbrzymiej przewagi architektury PS3. Wierzę, że udowodniliśmy, iż to, co wyciągnęliśmy z tej maszyny byłoby trudne jeśli nie niemożliwe do dostarczenia na konkurencyjnej maszynie. Jeśli nie chcesz zainwestować to po prostu nie zobaczysz wielu opcji. Aby powiedzieć wprost, Xbox 360 nie posiada SixAxis’a i Blu-ray. Playstation 3 je posiada. Dla nas to bardzo duża sprawa. Etap który pokazywaliśmy zajmuje 2GB. Naprawdę potrzebujemy Blu-ray aby stworzyć naszą grę. Nie wiem jak można pomieścić to na Xboxie bez używania jakichś skrótów” – tak komentował całą sprawę managing director Guerilla Games.
Naszym zdaniem tworzenie ich gry tak pochłonęło studio, że nie widzieli nowych produkcji na Xboxa. Bioshock, Mass Effect – te tytuły przynajmniej pod względem grafiki mogą konkurować z ich dziełem a jakoś mieszczą się na płycie DVD. O Sixaxis nie wiemy nawet co można powiedzieć, ale rozumiemy, że twórcy chwalą kontroler. Niektórzy z nich poszli nawet tak daleko, że chwalą się tym, że udało się skorzystać z jego pełnych możliwości (Epic Games). Nie pierwszy raz widzimy więc jak za dodatkowe kilka „martwych prezydentów” przyznanych na tworzenie gry, jej producent jest w stanie stworzyć lepszą reklamę danej konsoli niż cały zespół ekspertów.
Na koniec zostawiamy was z cytatem, który mamy nadzieję, że skomentujecie pod newsem: „Blu-ray nie jest ważny w przypadku oglądania filmów. Potrzebujemy go do tworzenia gier”. To jeszcze jedna wypowiedź twórców Killzone 2. Zgadzacie się?
Jakby ktos mial jakies watpliwosci – cala wypowiedz to zagrywka PR’owa. Przyczytalem news i zapytalem scroogle’a o to studio. I do czegoz to dotarlem ? Ano do tego co podejrzewalem jak tylko przeczytalem tą euforyczną wypowiedz chwalacą Bluraya jako cudo do gier. (NIE DO FILMOW ! ROTFL) Obluda nie zna granic. Ale do rzeczy. Oto strona studia „Guerilla Games” – http://www.guerrilla-games. com/company_profile.htmlCytacik :”After the successful release of Killzone for PlayStation 2, the company was acquired by Sony Computer Entertainment in 2005. It went on to release the critically acclaimed Killzone: Liberation for PlayStation Portable, and is currently working on a new Killzone title for PlayStation 3. „Dla nie kumatych wytluszczony fragment mowi: „firma zostala KUPIONA (lub „pozyskana” jesli mamy uzyc fuzyjno-korporacyjnego zargonu) przez Sony Computer Entertainment w 2005r. „Gdyby taki tekst padl z ust wydawcy jak EA albo studia typu rockstar, ba kogokolwiek BEZSTRONNEGO i niezależnego – to mialo by znaczenie. Mozna by sie zastanowic. A tutaj studio – córka pisze ze BluRay jest lepszy i wazny dla gier. . . BZDURA – Sony chce zarobic kokosy na licencjach z Bluraya bo przeszly im kolo nosa oplaty licencyjne za DVD. I tylko o to chodzi. Slowem nie wspomina sie o dlugich loading timeach w kontekscie gier i tym co bedzie jak upakujemy tam pare warstw wiecej i potencjalnych problemach z ruchem lasera, czasami dostepu i mega-gestoscia zapisu. . . Bo to niewygodne. Tymczasem konsument przeczyta i pomysli hmm. . . bluray – to takie rozwojowe. . . Konkurencja tego ne ma – lepiej zainwestowac. Tak „na wszelki wypadek”. Sciema panie i panowie – nie zwracac uwagi.
Tonący brzytwy się chwyta.
Gunj – chyba powinieneś zostać detektywem 🙂
. . . a kto toinie?
Pozytywnie czasem zaskakuje mnie entuzjazm komentujacych ktorzy rozwijaja swoje przekonania popierajac cytatami itp. 😉
gujn —> To nigdy nie było żadną tajemnicą, że Sony kupiła Guerilla Games za 50 mln $
2gb na 1 akt(level) to dużo ale jak będą 4 levela to mamy 1DVD dl, przy następnych levelach na x jeśli nawet było by to konieczne to można żaglować DVD 🙂 poza tym jestem bardzo ciekawy czy ten level wazy 2gb czy całość pełen engine skrypty + tekstury na 1 level maja 2gb bo jeśli tak to pewnie czysty level wazy parę set mb:)
aa tam niech sobie gadają 🙂 Byleby gra była dobra
Jest to zagrywka PR’owa wiadomo, i widac jak takim tekstem łatwo wyłowic fanboyagunj cujo dla was to zawsze wszytsko z ps3 to albo LooL, albo tonie, albo jeszcze coś nie tak. . . Evil Sony najgorsze na świecie, a wszyscy co pochlebnie napiszą o ps3, to albo fanboye albo noszą okularki z napisem sony ;/ jestem ciekaw czemu gunj nie napisał takiego felietonu w „Playstation 3 za słabe na Splinter Cell: Conviction” cóż można powiedziec nie ma co kupowac ps3 (któremu pewnie Sony kupiło nagrodę EISA) jest w trakcie tonięcia 😐
proste ze kazdy swoje g. . . . o chwali. m$oft ma swoje firmy, bigN swoje itd. kazdy chce wlasne zalety wynosic na niebiosa a wady dyskretnie tuszowac. w przypadku ps3 niezaprzeczalnym faktem i mega asem jest nieszczesny blu-ray. panowie: skrocony obraz nosnikow: pong i inne pierdoly pamiec wewnetrzna nie wymienna. atari 800XL commodore kasety, lub bogatszym na tamte czasy dyskietkiamiga- pelna przesiadka na dyskietkiamiga 32cd, psone, sega only CD. nastepnie ps2, ixi, gamecube only DVD. W tym momencie 360ix stosuje drugi raz DVD. na kolejne 2-3 lata developerom nie bedzie przeszkadzala pojemnosc nosnika nowego (super) ixa ale gdy chlopaki zaczna spelniac mega ambitne plany po prostu wylewnie skrytykuja dvd. dla gunj`ego chce przekazac ze nosnik blu-ray za 3 lata zostanie dopiero doceniony przez konkurencje, loadingi nie sa wazne gdyz sprytni (warci 250pln za gre) developerzy zastosuja doczytywanie w locie z polaczeniem dysku twardego (ratchet sie klania) nie wiem o jakie Ci chodzi ruchy lasera, wszak z warstw ps3 jeszcze nie korzysta wiec nie ma co martwic sie na zapas. pozdrawiam.