Znajdujemy się w jednym z warszawskich klubów, w którym już za moment rozpocznie się CD Projekt Conference Spring 2010. Zgodnie z naszą tradycją przygotowaliśmy dla was relację na żywo, którą będziecie mogli śledzić w tej wiadomości. Całość potrwa około dwie godziny, tak więc z pewnością będziecie mieli co czytać. Poniżej dołączamy galerię, a w niej fotki „wiedźmińskich” samochodów, które już niebawem będą krążyć po ulicach naszych miast.
12:05 – Ostatnie ekipy rejestrują się w recepcji. Konferencja wystartuje za mniej więcej 15 minut.
12:20 – Konferencja rozpoczyna się. Całość zostanie podzielona na dwie części.
12:23 – Na początek montaż filmowy z niektórych produkcji wydawanych przez CDP.
12:25 – Na scenie Michał Kiciński i Marcin Iwiński. Krótki pokaz tego jak zmieniał się CDP.
12:26 – W tle „I’ve got a feeling”.
12:29 – Prezentacja grupy CD Projekt. „Nie Optimus”. Ostatnia w takiej formie dla firmy, przed połączeniem z Optimusem.
12:31 – Kilka słów na temat roku 2009 i planów na 2010. Omówienie głównych obszarów działania grupy.
12:32 – 2009 to restrukturyzacja – redukcja zatrudnienia i skoncentrowanie produkcji na Wiedźminie 2.
12:34 – Kryzys cofnął obroty firmy o dwa lata. Duże zwroty z różnych rynków.
12:38 – Trzy filary Grupy CDP to: dystrybucja gier (Wschodnia Europa), jak również filmów Disney Interactive; tworzenie gier komputerowych; dystrybucja elektroniczna – GOG.com.
12:40 – CD Projekt RED ma osiągnąć pozycję wiodącego studia. GOG.com ma pełnić rolę znaczącego globalnego dystrybutora gier.
12:42 – „2010 rok to rok hitów wydawanych przez CD Projekt”. Zwiastunem nadchodzących dobrych miesięcy jest gra Aliens vs Predator. Drugim z hitów był Napoleon: Total War
12:45 – W maju zobaczymy na rynku Alpha Protocol oraz Split/Second: Velocity. Obie gry na PC, PS3 i X360, a już dziś zostaną zaprezentowane mediom. W czerwcu CDP wyda grę opartą o Toy Story 3.
12:47 – W dalszej części roku zobaczymy też Arcania: A Gothic Tale oraz… kolejną grę opartą o Piratów z Karaibów. Będzie to RPG, w którym nasze wybory wpłyną na otaczający nas świat.
12:49 – Duży nacisk na tytuły konsolowe. Wszystkie wersje platformowe w polskiej wersji językowej.
12:51 – CDPROgram – zdobywanie punktów przy każdym zakupie gry pecetowej. Wymienianie ich na inne produkcje z oferty GOG.com (około 200 produkcji), Start 29 kwietnia.
12:52 – Slajd – Wiedźmin 2 i ogólna data „2011”.
12:55 – Na scenie Olga Morawska z CDP. Omówienie oferty filmowej i współpracy z Disneyem. Także „filmy dla dorosłych”, ale nie w popularnym znaczeniu.
12:57 – Oferta firm ABCstudios, Touchstone i Miramax – seriale na DVD i BR. Filmy dla dzieci od Disneya czy studia Pixar.
12:59 – Serie filmowe. Od maja Magiczna Kolekcja i Disney Pixar – klasyczne filmy w niżej cenie. Do końca roku ok. 30 produkcji.
13:00 – W tym roku CDP wprowadzi ok. 250 filmów, 4 serie. W planach sprzedanie miliona filmów. Na scenie Chris Marsh z Disneya.
13:04 – Disney zdecydował się na rewizję partnerów. Jako partnera do wydawania filmów wybrano CDP ze względu na wcześniejszą współpracę przy dystrybucji gier.
13:06 – Latem w kinach zobaczymy m.in. Prince of Persia (polski oddział Ubisoftu zapewne pozdrawia…) i Toy Story 3.
13:08 – Klienci GOG.com z blisko 50 krajów. 50% to przychody z krajów anglosaskich.
13:09 – Michał Kiciński zaznacza, że GOG jako jedyny nie posiada DRMu i ograniczeń geograficznych. Zunifikowana cena i oferta dla klientów na całym świecie.
13:11 – Gwarancja kompatybilności z nowymi systemami operacyjnymi. Dwa progi cenowe niezależnie od kraju.
13:14 – Na GOG.com znajdziemy ok. 200 gier. Użytkownicy ściągnęli ponad milion gier. Stabilna pozycja mimo działania dopiero od 18 miesięcy.
13:16 – W ofercie znajdą się też m.in. Outcast, Master of Orion, Syberia 1 i 2, tytuły od Atari.
13:17 – W drugiej połowie roku GOG.com wyjdzie z fazy bety. Wraz z tym planowana jest gruntowna przebudowa serwisu. Druga połowa 2010 r. to także wprowadzenie do oferty wielu tytułów z whishlisty graczy.
13:19 – Pora na zadawanie pytań. Głos należy do mediów.
13:21 – Kolejna konferencja we wrześniu, gdzie firma wystąpi w „nowym wydaniu”.
13:23 – Punkty w CDPROgramie będą w pełni wymienialne na gry, bez dodatkowych dopłat. Wraz z przebudową GOG.com pojawi się więcej elementów społecznościowych, natomiast duże funkcje tego typu planowane są na późniejszy termin.
13:27 – W chwili obecnej nie ma planów co do programu lojalnościowego dla konsolowców.
13:29 – Pełen start CDPROgramu 29 kwietnia. Pełna oferta GOG.com dostępna dla każdego.
13:30 – Koniec pytań. Krótka przerwa techniczna przed nami.
14:08 – Wracamy „na antenę”. Zwiastun Wiedźmina 2.
14:10 – To ten sam materiał, który znamy od ostatnich kilkudziesięciu godzin. Jeden z najpopularniejszych trailerów na GameTrailers.
14:11 – Omówienie rynkowego sukcesu pierwszego Wiedźmina.
14:13 – 1,5 miliona graczy kupiło The Witcher. Finalny budżet (wraz z Edycją Rozszerzoną) to 27 milionów złotych.
14:14 – Nieznana marka, która przebiła się do światowej czołówki. Ułatwia to Wiedźminowi 2 wejście na rynek.
14:16 – Większe aspiracje wobec Wiedźmina 2. Nowa, autorska technologia. Porzucenie Aurory. Nowy silnik projektowany jest z myślą o tworzeniu nieliniowych gier RPG.
14:18 – CDP Red został zbudowany na budżecie Wiedźmina. Obecnie ekipa już istnieje, a twórcy zakładają większą rentowność.
14:19 – Silnik projektowany jest z myślą o konsolach nowej generacji. Na razie Michał Kiciński nie chce mówić o planach, jest to temat na przyszłość. Jedyna potwierdzona platforma to PC. Prace trwają już 3,5 roku, a ekipa składa się z 70 osób.
14:20 – Potwierdzenie, iż Agora pełni rolę koproducenta Wiedźmina 2. Gra otrzymuje też dofinansowanie z Unii Europejskiej (100 tys. euro).
14:22 – Na ekranie developer diary nt. The Witcher 2.
14:24 – Potwierdzenie ostatnich doniesień – nowy system walki, bezpośrednia kontynuacja „jedynki”, rozbudowane wybory moralne. Jeszcze bardziej „dorosła” gra.
14:25 – Pełna kontrola nad ruchami wiedźmina w czasie walki. „Jeden z najładniej wyglądających erpegów”.
14:27 – Na scenie Tomasz Gop i Adam Badowski. Omówienie wizji gry.
14:29 – Gra rozpoczyna się 2 miesiące po zakończeniu jedynki. Krótki gameplay. Mimo iż gra powstaje na PC, prezentujący będzie grał na padzie.
14:31 – Wprowadzenie to cutscenka znana z trailera i gameplayu opublikowanego już w sieci – elf i spotkanie z „siepaczem”.
14:34 – Wszystko jest renderowane na silniku gry. Prezentacja zaczyna się od skoku przez płotek. Kilka znajomych twarzy (m.in. Triss) i nowi bohaterowie. Zmiana pory dnia.
14:37 – Nowy system dialogów. Wielu uczestników rozmowy. Wybory „na czas”. Bardziej dynamiczna praca kamery.
14:38 – Triss chroni drużynę magiczną barierą, jednak czar wyczerpuje czarodziejkę. Brak sekwencji w walce – możliwe jest dowolne zmienianie przeciwnika.
14:39 – Drużyna musi pozostać wewnątrz magicznej bariery. Towarzysz niesie Triss, my bronimy obojga.
14:41 – Łączenie wielu elementów w czasie walki. Próba dotarcia do miasta.
14:43 – Kolejny dialog. Ponoć na rynku wieszają barda. Stary znajomy?
14:44 – Różne frakcje i zmienne nastroje pomiędzy nimi.
14:45 – Jaskier uznany za „rozwiązłego”. Dwie opcje do wyboru – siłowa i bardziej „taktyczna” – włączenie się do tłumu.
14:48 – Koniec gameplayu.
14:50 – Główne cechy: wciągająca, nieliniowa i zmuszająca do myślenia fabuła; głęboki, bogaty i spójny świat, dynamiczna walka; nowoczesna oprawa graficzna.
14:54 – Kolejna porcja gameplayu. Wchodzimy do lasu. Geralt wyposażony w pułapki. Nowa walka, w czasie której pomaga nam Triss.
14:55 – Nie ma sensu wchodzić do lasu zaraz po rozpoczęciu zabawy – wiedźmin nie ma szans bez rozwinięcia umiejętności czy wykorzystania wspomnianych pułapek. W trakcie walki szybko zdobywamy trzy poziomy doświadczenia.
14:57 – „Ekosystem lasu” – zorganizowana hierarcha wśród potworów, konieczność wykorzystania wiedzy Geralta. Pozwoli to odszukać gniazda bestii.
14:58 – Poszukiwanie elfickich ruin. Wiedźmin chce pokazać coś Triss…
14:59 – Róże, posąg… Hmmm…
15:02 – Na scenę wychodzi część ekipy tworzącej drugiego Wiedźmina. Czas na pytania.
15:04 – Pytanie o piersi Triss. Twórcy wyjaśniają, iż jest czarodziejką, korzysta ze swoich możliwości i jako kobieta emanuje kobiecością.
15:06 – Nowy system rozpadania się przeciwników. „Będą członki!”.
15:07 – „Gra zostanie zlokalizowana na język polski”. Ciekawe, jak na polską produkcję…
15:08 – Wybory na czas będą obecne tylko w niektórych momentach.
15:10 – Żywy świat, system społeczności. 24-godzinny cykl działań.
15:11 – „Zaczynami od 47 levelu”. Wiedźmin będzie częściowo rozwinięty, jednak wciąż będzie musiał pozyskać wiele umiejętności.
15:12 – „Powrót Białego Wilka” jest projektem zawieszonym, jednak nie jest wykluczony powrót do niego. CDP chciałby wrócić do niego, jednak na pewno nie w tym roku.
15:15 – System mimiki to bardzo wczesna wersja alfa. Co za tym idzie, twarze ulegną zmianom. Wyglądu Geralta nie można uznać za ostateczny. „Prace nad twarzą trwają”.
15:16 – Czas gry „zależy od gracza”.
15:17 – Koniec prezentacji.
Cicho wszędzie, głucho wszędzie – naprawdę wszyscy na V. mają gdzieś Wieśka Drugiego?Gra – moim zdaniem – prezentuje się obiecująco! Twórcy rzucili smakowity kąsek, naobiecywali gruszek na wierzbie, co z tego wyniknie? Czas pokaże. . . Fajny, kolorowy świat, walka wygląda interesująco, niezły pomysł z importem sejwów, dialogi na czas to trochę gorszy pomysł. . . Zaczynamy odliczanie!Oby tylko pozostawiono Jacka Rozenka w polskiej wersji!
Czekam z niecierpliwością na nowego Wiedźmina. Po przeczytaniu artykułu coś mnie kusi by ponownie sięgnąć po jedynkę ;). Również głosuję za Rozenkiem, jest zaj^W w sam raz :).
Cóż za zainteresowanie
Wstyd się przyznać, ale nie dokończyłem pierwszej części ze względu na format dysku a że gra z wtórnego rynku była, to aktywować nie mogłem od nowa, bo zapomniałem usera i hasła sprzedawcy 😀 Co do dwójki to raczej kupię, ale nie potrafię powiedzieć, czy wersję PC czy ewentualną konsolówkę (jeśli powstanie). W każdym razie skoro premiera w 2k11 na pewno gry nie pociągnie już mój ukochany laptop (GF8600MGT) i trzeba będzie skłonić się w stronę inwestycji w piecyk jeśli wybiorę tą wersję :>