Na pewno nie jesteśmy jedynymi, którzy po przeczytaniu tytułu tej wiadomości podskoczyli w swych fotelach ze szczęścia. To nie pomyłka – firma 2K Games zapowiedziała piątą odsłonę Cywilizacji. Jakby tego było mało, jej przedstawiciele zdradzili, że zagramy w nią już jesienią.
W tej chwili na jej temat wiemy oczywiście niewiele, ale możemy zdradzić, że nie zmieniły się jej podstawowe założenia. Znów kierujemy więc jedną z osiemnastu dostępnych cywilizacji, by poprowadzić ją do zwycięstwa nad innymi narodami. Oczywiście gra zaczyna się kilka tysięcy lat temu, a kończy podbojem kosmosu. Jej autorzy zapowiadają, że w piątej odsłonie serii poprawiono interfejs użytkownika. Wiadomo również, że tym razem ostrzał artyleryjski można prowadzić z większej odległości, zapewniając swym jednostkom odrobinę bezpieczeństwa. Nowością w grze będą też państwa-miasta oraz zwiększona liczba słynnych postaci.
Studio Firaxis zapowiada też, że tym razem możemy zupełnie inaczej prowadzić swoją grę, a zarazem odnieść zwycięstwo nieznanymi do tej pory metodami. W Civilization V znajdziemy także dodatkowe narzędzia ułatwiające kontrolowanie swojego narodu oraz możliwość tworzenia własnych modów. Społeczność zgromadzona wokół gry będzie mogła dzielić się gotowymi scenariuszami albo modyfikacjami. Wielbiciele gry w sieci będą mogli bawić się piątą Cywilizacją w trybie multiplayer, sieci LAN lub prowadzić grę przez email.
Pierwsze fotki z gry już za chwilę zobaczycie obok tej wiadomości.
Aktualizacja:
Mamy kilka dodatkowych informacji na temat Civilization V:
– gra będzie wspierana przez zupełnie nowy silnik, stworzony na potrzeby piątej części serii;
– zmieniony zostanie system walki, a wielu urozmaiceń doczekają się opcje związane z dyplomacją;
– mapy zostaną podzielone na sześciokątne pola, co umożliwi więcej opcji strategicznych i dodatkowe „łączniki” między terenami.
Eeee, poprawcie mnie jesli sie myle, ale przy tradycyjnych prostokatach jest 8 opcji ruchu, a przy heksach tylko 6. . .
Niby tak ale dzięki takiemu rozwiązaniu teraz zamiast dwóch pól w przypadku prostokątów, bęzdiesz miał 3 pola hexa 😉 Oczywiście zależy jak na to patrzeć. Tylko sam nie wiem czy to dobre rozwiązanie bo Civ od zawsze była na prostokątach 😐
Sadze ze hexy sa tam glownie z przyczyn estetycznych, ale kto ich tam wie 😀
Pisu – dane te pochodzą z oficjalnej informacji prasowej. Wygląd pól możesz zobaczyć na pierwszych fotkach z gry. A oto co pisze 2K/Firaxis:
Trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na objaśnienie niektórych nowych pomysłów.
Tak, wiem. Fotki juz po kilka razy przejrzalem 😉 A co do heksow – nowa wersja, wiec trzeba cos zmienic, a spece od marketingu musza to jakos wyjasnic 😉 Ale dobrze, bo heksy przypominaja mi stare hardkorowe strategie plaszowe 😉 Moze wprowadza ukierunkowanie jednostek i strefy kontroli? 😀 To jedyne do tej pory wyjasnienie, jakie znajduje 😉
nie mogę się doczekać, mam wszystkie Civ’y z dodatkami jakie wyszły i gram od pierwszej części ! Mam nadzieje, że nie skopią serii jak z SimCity
Mi kolejne czesci Civ jakos sie nie podobaly. Ale moze ta gra cos zmieni.
no ja nie wiem, ostatnie doniesienia trochę straszą:- brak religii (bardzo fajna opcja w Civ4, wiele osób narzeka, że usunięte)- maksymalnie 1 wojskowana jednostka na 1 hexagonie! (potwierdzone)
Moze to i dobrze, bo jak sie naustawialo milion jednostek na jednym polu to w ogole tego rozwalic nie bylo mozna. Chyba ze jakas bomba atomowa 😛
Albo zwykle bombardowanie lub artyleria z tego co pamietam. . .
Fakt, bombowce potrafily byc skuteczne, ale dla mnie Civ to rydwany. Pamietam jeszcze jak ufortyfikowanymi falangami odpieralem czolgi 😛