Niecałą dobę temu odbyła się konferencja prasowa, zorganizowana przez CD Projekt oraz polski oddział The Walt Disney Company. Spotkanie, noszące dość enigmatyczny tytuł „Co łączy Myszkę Miki z Wiedźminem? – Przełom w domowej rozrywce”, przyniosło kilka informacji na temat dalszych wspólnych planów obu spółek.
Całość rozpoczęło dość ogólnikowe przedstawienie firm, w którym na szczęście ograniczono się do zaprezentowania naprawdę niezbędnych i wartych uwagi dat i faktów. By nadać całej prezentacji nieco dynamizmu, po krótkim wstępie oczom gości ukazał się materiał filmowy, doskonale obrazujący, czym stał się Disney przez ponad osiemdziesiąt lat. Całość, dzięki uprzejmości gospodarzy, możemy zaprezentować poniżej:
Obecni na sali mieli też okazję zobaczyć ponownie film, przygotowany przez twórców Wiedźmina. Dowiadując się na temat struktury CDP oraz głównych celów firmy, usłyszeliśmy o kolejnym rekordzie pobitym przez przygody Białego Wilka – dotychczas sprzedano już 1,3 miliona pudełek z grą, z czego na nasz kraj przypada ponad 200 tysięcy egzemplarzy. Liczba ta może zwiększyć się dzięki wprowadzeniu The Witcher do Platynowej Kolekcji.
Głównym elementem programu okazało się jednak zacieśnienie współpracy pomiędzy The Walt Disney Company (Polska) oraz CD Projektem. Firmy ogłosiły połączenie dystrybucji gier komputerowych i konsolowych oraz filmów wydanych na DVD. Jak można przeczytać w oficjalnym ogłoszeniu prasowym, zarówno za sprzedaż, jak i marketing obu linii produktów odpowiadać będzie nowo wydzielony zespół, rezydujący w Polsce. Dział rozpocznie swą działalność w listopadzie bieżącego roku.
Pierwszą produkcją, która zostanie wydana w ramach kooperacji TWDC oraz CDP, będzie „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków”. Obraz zostanie wprowadzony do sklepów jednocześnie w wersji DVD oraz Blu-ray. Kolejne premiery, związane także z grami, dotyczyć będą takich produkcji, jak „Dzwoneczek i zaginiony skarb”, „Odlot” czy „Załoga G”.
Przedstawiciele CD Projektu zdradzili też nieco na temat bardziej dalekosiężnych planów. Wspominając o rewolucji na polskim rynku – seriach wydawniczych, w ramach których wydawane są od kilku lat gry komputerowe i konsolowe – zaznaczono, iż podobna strategia zostanie prawdopodobnie zastosowana wobec filmów. Zabrakło konkretów, jednak nietrudno się domyślić, że możemy oczekiwać odpowiedników Złotej Kolekcji, Platynowej Kolekcji czy też tańszych linii produktów. W prezentacji nie zapomniano o platformie GOG.com, zajmującej się cyfrową dystrybucją starszych gier. Choć nie mówiono nawet w ogólnikach, przyszłe lata mogą mogą być momentem debiutu nowego systemu elektronicznej sprzedaży filmów (po sukcesie Good Old Games byłby to kolejny trafny krok).
To, co usłyszeliśmy na konferencji, choć cieszy, nie zaskoczyło. CD Projekt jest firmą z olbrzymim doświadczeniem, a w zestawieniu gry kontra produkcje filmowe, to te pierwsze należą do oferty, która wciąż musi budować swoją pozycję na polskim rynku. Decyzja Disneya nie budzi zastrzeżeń, a jej pierwsze efekty poznamy już za kilka miesięcy. Trzymamy kciuki i czekamy na kolejne szczegóły!