Wiemy już czego się spodziewać po CryEngine 3. Możliwości tego silnika mogliśmy podziwiać jakiś czas temu chociażby w tej wiadomości. Nie spodziewaliśmy się jednak, że Cevat Yerli i spółka oznajmią, że ich najnowsza produkcja – zapowiedziany kilka dni temu Crysis 2 – wyciśnie z Playstation 3 wszystko na co stać tę konsolę. Szef Crytek twierdzi jednak, że właśnie tak będzie.
W rozmowie z przedstawicielami serwisu Gamasutra Yerli powiedział: „Jedną z interesujących rzeczy, które zrobiliśmy na devkicie PS3 był test wydajnościowy. Pokazał on zabawną rzecz – w przypadku wszystkich CPU, Cella i SPU „wskazówka” zatrzymała się w zasadzie na końcu skali. W zasadzie nie da się już zrobić (z PS3 przyp. red.) zbyt wielu rzeczy, a tego przełomu dokonaliśmy niedawno”.
Mocne słowa padły z ust bossa studia Crytek. Szkoda tylko, że póki co nie widzieliśmy jeszcze nic, co by je mogło potwierdzić. Chyba, że weźmiemy pod uwagę zajawkę Crysis 2, która rzeczywiście sprawia, że zarówno pecety jak i konsole prawie umierają. Ze śmiechu.
O ile mam ogromny szacunek do gosci z Crytek, ktorzy udowodnili, ze naprawde potrafia zrobic sliczna grafike (pomijam czy sama gra jest dobra czy nie 😉 to jednak sam fakt, ze soft pochlania cala moc PS3 nie znaczy zupelnie nic. Mozna pewnie napisac maly programik ktory wyswietla plame na ekranie w taki sposob, ze pozre caly power konsoli. Chodzi raczej o to jak ta moc zostala wykorzystana. Tutaj raczej optymalizacja i znajomosc platformy gra pierwsze skrzypce. Tak wiec Yerii powinien raczej powiedziec:”W zasadzie nie da się już zrobić (z PS3 przyp. red. ) zbyt wielu rzeczy. . uzywajac naszego silnika. . . . „
Dokładnie, typowy medialny bełkot w stylu „nasz silnik potrafi wyświetlić 500 milionów poligonów”. Mogżna napisać byle program na 3 linijki typu ciąg Fibonacciego (w tym przypadku w taki sposób który wykorzysta wszystkie jednostki Cella) który też pochłonie cała moc po to żeby wyświetlić trochę cyferek. Więc ta wypowiedź znaczy mniewjwięcej tyle co nic 🙂 Zawsze umieszcza się tyle obiektów na scenie ile przeciętny pecet (czy konsola) potrafi maksymalnie wyświetlić i tyle. Stąd ze sprawą – czy kiedykowiek na ps3 wyjdzie ładniej wyglądjaąca gra niz Crysis2 byłbym ostrożny – bo uważam że wyjdzie nie jedna. Pod prostym warunkiem – że graficy ładniej ja narysują.
namieczymorda wszystko OK tylko ładniej narysowana grafika a lepszej jakości grafika to dwie różne sprawy. Większego filtrowania anizotropowego nie zastąpisz ładniej stworzonymi teksturami. Prawdziwego pełnoekranowego antyaliasingu o próbce x4 nie zastąpisz pełnoekranowym filtrem próbującym ukrywać ząbki (Tzn. zastąpić można tylko gorzej to wygląda niż przy AAx4). Rozmawaijąc o czystej jakości oprawy Yerli może mieć rację. I tak udało im się dostosować jeden z najbardziej sprzętożernych silników w historii do realiów konsolowych. I działa to całkiem znośnie (na oko mogę jedynie gdybać, że jest z 30 klatek – trailer wypuszczony jakiś czas temu przez Cryteka na GDC) i wygląda nieźle.
NAMIECZODYNA – sorry wielkie za przekręcenie nicka. Nie wiem skąd mi się wzięło to co napisałem w poście nr 3, heh. 🙂
namieczymorda heheh, nie szkodzi – wyszło zabawnie. „Na miecz odyna” to jedno powiedzeń Thorgala. Wracając do sprawy – są gry które nie używają wogóle antialiasingu (o ile dobrze pamietam to chyba STALKER bo gryzło im się coś z HDR – poprawcie mnie jeśli się mylę) – i wyglądają wziąż dobrze. Problem polega na tym, że jesteśmy w okresie w którym pewne rzeczy się ustabilizowały (zaznaczę raz jeszcze – okres nie kres, bo wszystko jest cukliczne). Granica 3 GHz panuje już od paru lat, rdzenie nic nie zmieniły, sensownie obsługuje je dopiero kilka produkcji – słowem sprzęt się ustabilizowal, to nie koniec lat ’90, gdzie zmiany zachodziły szybko. Wtedy się pamiętało o każdym szczególe bo to znaczoąco podbijało jakość gry – dziś mało komu chce się anwet zmieniać rozdzielczość, bo nie ma wielkiej róznicy pomiędzy np 1920×1080 a 1920×1200 czy 1600×1200. Kiedyś 320×200 a 640×480 to był szok jakościowy jak przesiadka z PS1 na PS3. Tak samo te 200 Mhz CPU w tą czy w tą nie robi znaczej różnicy, mało kto już nawet pamięta ile ma,Takie sprawy jak filtrowanie itd. to rzecz wtórna, osiągnięto wszystko co na tym sprzęcie można osiągnąć, te same efekty są w kazdej grze. Słowem obecnie jakość grafiki najwięcej zależy od jakości modeli i tekstur. Możliwy jest w przyszłości nastepny wielki skok, ale nie w najblizszym czasie.
Ciekawe kiedy napisza o ixboxie ze ma juz koniec . . . gra ma byc ladna,plynna i dawac radoche z grania a ile mocy pobiera ?Mam to w d. . . :_)
Powiedz mi cureman czy z twoja głową wszystko w porządku? Za co mi dałeś minusa w poście nr3?
Wybacz masz racje jestem zbyt nerwowy czasami ups. .
cureman, te „wywody Maniaka PC-TA”, to dość rozbudowana wypowiedź człowieka, który wie o czym pisze. Twój post natomiast (już nie patrzymy na bezsensownego minusa) wyraźnie sugeruje brak jakiegokolwiek doświadczenia w przebywaniu wśród kulturalnych ludzi. . . . ale przecież masz to w „d. . . ” ;}Co to się ostatnio w ogóle dzieje ? Ludzie rzucają tymi minusami, jakby ich świeżo z klatki wypuszczono. . .
może by dac opcje „sugestia” albo odpowiedź na komentarz wtedy by sie nauczyli po co jest minus bo zazwyczaj dają go jak im się cos nie podoba a jak komentarz jest nie takii jak powinien.
Ciekaw jestem gdyby to nie był multiplatformowy silnik tylko naisany o zera na PS3. To czy powiedzieli by dziś, że to koniec możliwości, przy takim samym wyglądzie jak ten teraz. . .
Do czego pijesz? 😉 1. Koniec możliwości to bujda. 2. Gdyby Sony sypnęło kasą na exclusiv to Crytek nie pisnąłby nic o skończeniu się mocy konsoli. 3. Trzecia opcja, najgłupsza – gdyby był exem to Sony dałoby Crytekowi mega kod do wpisania w dev-kitach który otwiera nowe pokłady mocy. Którą bramkę wybierasz? Pamiętaj, że w jednej jest zonk.
Hmm dobrzy są panowie z Cryteku, dotychczas nikt nie był w stanie napisać silnika który by korzystał z jednostek SPU w takim stopniu ale jeśli o samą jakość grafik chodzi to często później i tak okazuje się że można to i tamto zoptymalizować, polepszyć.
bramka numer. . . 3
To ja teraz zawołam Zygmunta Hajzera żeby ogłosił zainteresowanym, w której bramce jest zonk, OK? 🙂
moim zdaniem wszyscy probujecie byc madrzejsi od ludzi ktorzy siedza w tym juz pare lat. Chyba ze zeczywiscie jestescie madrzejsi to zwracam honor. Tak czy owak za pare lat zobaczymy czy ps3 to super mahina czy tylko duzo halasu o nic 😉
Moim zdaniem za parę lat już nie będzie PS3 tylko PS4 i miejmy nadzieje, że nikt o tej konsoli nie zapomni. Wszyscy pamiętamy przecież co się stało z XBox`em po premierze XBox`a 360. Ale tu nie o to chodzi. Możliwości PS3 są ograniczone i tutaj popieram „namieczodyna”, który ma racje. Następna generacja konsoli już nic nie zmieni, bo co do niej wsadzą nowego? Mi nic nie przychodzi do głowy, a wam?Możliwości współczesnej technologi się kończą!Już nic nowego nikt nie wymyśli.
@18A ja myślę że jeszcze się zdziwimy co człowiek potrafi wymyślić ;]
To nie konsola się skończyła tylko „programiści”. Ciekawe czy ciecie z Crytek potrafili by zrobić powiedzmy grę Doom (1) która by chodziła na sprzęcie powiedzmy tylko 2 razy mocniejszym niż orginalny Doom. W ciemno moge się założyć o obie nerki że nie.
A czemu wy się przejmujecie jakimś Cevatem Yerli i jego Crysisem2? Jaki to będzie miało wpływ na teamy deweloperskie nawet jeśli panowie od Cryteka sobie pokrzyczą marketingowo że juz nic więcej się zrobić niby nie da?
Witam z tego co tu przeczytałem wynika że PS3 jest słabszą konsolą niż XBOX 360. Sam jestem posiadaczem XBOX-a 360 i jestem zadowolony! Sądzę że PS3 jest w dupie XBOX 360 RĄDZI !!! Potwierdzają to słowa Microsoft szefa Cryteku! Teraz i na zawsze Microsoft ! Pozdrawiam użytkownik Valhalli
Trudno ! Mi tam zwisa co ty lubisz sorry za wulgaryzmy !
Aaa dałem plusa bo dawno nie widziałem takiego TROLL MODE ON;)
Jednak po waszych wszych komentarzch dalej uważam, że PS3 jest w dupie, a Xbox 360 RZĄDZI. Pozdrowienia dla Valhalli.
Rat jesteś gość jeden facet z jajami !
XBox 360 nie dorasta do pięt PS3!!!