SONY zawsze lubowało się w dostarczaniu ostrych, zeschizowanych klimatów. Nie inaczej jest przy okazji premiery PlayStation 3. Ich najnowsza reklama zatytułowana „Baby Doll” wzbudziła falę kontrowersji wśród fanów konsol. W oczy rzuca się bardzo ciężki, dziwaczny klimat. Mi osobiście takie podejście niespecjalnie kojarzy się z konsolami, stworzonymi do gier, czyli z samej definicji czegoś nie do końca poważnego i zamulającego. Z drugiej strony sama reklama jest na pewno ciekawa i odbiega znacznie od tego, co serwuje nam się obecnie w telewizji. Co prawda nie do końca rozumiem przekaz tego filmiku, na pewno warto go obejrzeć.
Z drugiej strony mamy pozytywną kampanię Microsoftu i spoty spod szyldu „Jump In”. Chociaż samych reklam jest kilka, to mi najbardziej podobała się akurat ta, która została wycofana. W polskiej telewizji i w kinach najczęściej leci spot, w których kilku kolesi bawi się w policjantów i złodziei, ale moim zdaniem poniższa jest dużo fajniejsza i w jasny sposób przybliża ideę rozgrywki sieciowej. Przynajmniej tak mi się wydaje.
I na koniec Nintendo. Tutaj jak zwykle mamy do czynienia z sielankową atmosferą. Mnie jakoś ta reklamówka nie kręci, ale na zachodnich forach została względnie ciepło przyjęta. Może dlatego, że Nintendo w ogóle zaczęło się reklamować w sposób w miarę rozsądny. Dotychczas promocja tej firmy leżała i kwiczała, więc nic dziwnego, że nawet mała zmiana, w postaci puszczenia czegokolwiek, jest mile widziana.
Jakieś konkluzje? Wszystkie firmy uderzają do starszego odbiorcy. W żadnym spocie nie zobaczycie uśmiechniętych dzieciaków z padami w rękach. Widać, że konsolowi producenci zmienili target i teraz to starsi gracze są ich grupą docelową. Ja tam się cieszę, bo to oznacza, że to właśnie o mnie biją się koncerny z tej branży. No i o was oczywiście…
Gry z nie sa z definici przymulajace i niepowazne. Reklama SONY jest swietna, mi taki klimat psychodeliczny odpowiada.
Reklamy Sony zawsze były przeintelektualizowane bądź pozbawione sensu, zależy jak na nie patrzeć :] (ja stawiam na to drugie;)
„Reklamy Sony zawsze były przeintelektualizowane bądź pozbawione sensu, zależy jak na nie patrzeć :] (ja stawiam na to drugie;)”ja bym powiedział, że są mieszanką abstrakcji i oryginalności, są takie inne. . . jak dla mnie genialne. . .
Po tej reklamie bałbym się dziecku dać PS3 do ręki. Świetny początek, a potem kiczowaty pseudo-artyzm. No ale ja jestem fanboyem MS. . . . BANG!
A ta reklama z Wii to celowo zrzynka z Johnny’ego Mnemonica? Całkiem fajna, szkoda tylko że któryś sobie (lub sąsiadowi) nie uciął ręki tym kabelkiem. A z innej beczki – utwierdzam się w przekonaniu, że jesteśmy „pokoleniem wybranym” 😉 – jak byliśmy dziećmi, konsole były dla dzieci. Jak jesteśmy duzi, konsole są dla dużych. Jak będziemy starzy, wynajdą preparat odmładniający. . . albo matriksową wtyczkę VR do mózgu w domu starców :-] Aha, a jak już kiedyś umrzemy (o ile 😉 ), to tuż potem wybuchnie wojna nuklearna.
reklama PS3, na poczotku ma swoj klimat, pozniej za duzo japonskiego „horroru” i na sam koniec ten kiczowaty napis. . . MS, lubie takie reklamy, lightowe, milo sie je ogladaza to wii, wg mnie odpada, bardziej by mi pasowal filmik reklamujacy reedsteal kiedy facet gra i wklada w to cala swoja pasje, cudo
Jakos spot ps3 najbardziej do mnie trafia. Jest robiona dla kogoś kto granie bierze troche bardziej na poważnie. X’boxowy spot jest taki. . . patrz co ci x zrobi z mozgiem 😛 Co do Wii, zupełnie inna liga, party games i nic wiecej.
Jeżeli macie ochotę mogę wrzucić jeszcze kilka reklamówek sony. widzę że to one są najbardziej kontrowersyjne (w sumie sie nie dziwie). Inne trzymają klimat. jeśli macie ochotę – dajcie znać. 🙂
Xboxowa reklama rządzi! Co prawda widziałem ją już dawno, ale i tak fajnie się oglądnęło jeszcze raz 🙂
gruby –> Dawaj, chętnie obejrzę, a samemu nie chce mi się szukać. Jak chodzi o reklamy nowych konsol i o to która jest najciekwsza to moim skromnym zdaniem wszystkie są super i ciężko mi się wybrać. Sony zawsze lubiło takie klimaty, pamiętam reklamę PSX z mózgiem w sokowirówce 🙂 MS z kolei miał świetny pomysł żeby przenieść gry na ulice, a Nintendo jak to Nintendo, wesoła, skromna i pozytywna reklama która pokazuje możliwości konsolki. Co do „zaczął się lans” to stety lub niestety ale jest to prawda. Znam gościa który pierwszy kupuje wszelkie nowinki techniczne, X0 też oczywiście ma ale nie gra bo nie ma czasu 🙂 Celowanie w starszych i kasiastych jest w sumie dobre bo jako starszak mam ochotę na gry pełne przemocy i mocnych wrażeń. Sex&Violence na całego! A dzieciaki niech się uczą 🙂
sony ma całkiem fajne te półtoraminutowe tematyczne, bym zarzucił sznurkami ale czasu nie mam 🙂
sony ma najlepsza reklame. genialny klimat, genialny przekaz. miodzio. zamiesc wiecej jak mozesz 🙂