Electronic Arts poinformowało w oficjalnej notatce prasowej, że podpisało z firmą Epic umowę na używanie silnika Unreal Engine 3 w kilku niesprecyzowanych jeszcze grach na konsole następnej generacji. Firmy nie podały wartości zawartej umowy.

Silnik Unreal Engine to narzędzie, na podstawie którego powstają gry. Umożliwia on zarówno budowę postaci i światów, jak i zarządzanie mechaniką oraz fizyką w rozgrywce. Najnowsza, trzecia już edycja programu charakteryzuje się o wiele większymi możliwościami i wydajnością. Jego twórcy zapewniają też, że jest on prostszy w obsłudze m.in. dla grafików.

Silnik Epic’a stowrzony jest do obsługi gier na komputery PC, które pojawią się na rynku w latach 2006-2009 oraz konsole następnej generacji: PlayStation 3 i Xbox 360. Platforma Unreal Engine 3 jest ciągle rozwijana, jednak Epic już w 2005 roku informował, że pracuje nad czwartą wersją silnika, która nie pojawi się wcześniej, niż w 2010 roku.

Kupując licencję, Electronic Arts dołączyło do listy dużych developerów już korzystających z rozwiązań Epic`a, w tym Activision, ATARI, Capcom, Eidos, Microsoft, Namco czy SONY.

Pomimo faktu, że Electronic Arts nie podało w których konkretnie grach użyje nowego silnika, Valhalla.pl ma swoje przypuszczenia. Sądzimy, że Unreal Engine 3 może się na przykład pojawić w kolejnej grze z serii Battlefield – np. w zapowiedzianej niedawno Bad Company na Xboxa 360 i PlayStation 3.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

16 KOMENTARZE

  1. Silnik Epica jest tak elastyczny że ciągnie rónież na słabszym sprzęcie. No chyba że chcesz włączyć wszystkie wodotryski wtedy rzeczywiście musisz mieć „dream-machine”.

  2. ‚Silnik Epica jest tak elastyczny że ciągnie rónież na słabszym sprzęcie. ‚ buhahahazwlaszcza ten z ut 2004 ;]pograj w Americas Army i zobacz jakie ma wymagania. . .

  3. Faktem jest, że twórcy chwałą się elastycznością tego silnika, ale z drugiej strony, to co każdy oczekuje od tego systemu będzie wymagać potężnych maszyn. Witajcie komputery wieloprocesorowe 🙂

  4. hmm ja mam athlona 2. 6k + 512 ddr gf fx 5600 (proc podkrecony z 2k+ teraz wyciaga realne 2 ghz grafika tez podkrecona ale nie pamietam juz wartosci) i w AA gram na 1024 na full detalach. . . . zreszta AA nie ma jakiejs olsniewajacej grafy

  5. @nofink:Nie wiem jaki masz komputer ale obstaje przy tym że da sie pograć na słabym sprzęcie. Nie mówię tu o zabytkach klasy Duron 1GHz+256RAM+GF2 dla UE 2. 0 ale proc 1,7+512+radek9600 wystarcza dla medium detali. Jestem fanem serii od UT’99 i zawsze przeciętny komputer wystarczał, jeśli jeszcze chciało się pogrzebac w UT. ini można było sobie podrasować gierkę. Obstaję przy elastyczności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here