INFORMACJA PRASOWA
Wydany w zeszłym roku Oblivion to czwarta część niezwykle popularnej serii gier The Elder Scrolls IV, następca Morrowinda. Tytuł otrzymał szereg prestiżowych nagród i wysokie oceny. Wśród nich tytuł najlepszej gry RPG roku na PC od serwisów IGN i GameSpy oraz najlepszego scenariusza roku do gry od serwisu IGN. Oblivion uzyskał aż 94/100 w serwisie Metacritic.com prezentującym średnią ocen przyznanych danemu tytułowi! Także w Polsce The Elder Scrolls IV uzyskał bardzo wysokie noty, m.in.:
CD Action
Ocena 10/10
„Pozycja absolutnie obowiązkowa dla każdego fana gatunku.”
Click
Ocena 5/6
„Największa gra RPG 2006 roku.”
GRY-OnLine
Ocena 95%
„Nowa generacja cRPG stała się faktem. Oblivion to po prostu danie obowiązkowe, i to nie tylko dla fanów cRPG.”
Po tajemniczej i przedwczesnej śmierci Imperatora, tron Tamrielu pozostaje pusty. Podczas gdy Imperium powoli chyli się ku upadkowi, wrota Oblivion zostają otwarte i na świat przedostają się piekielne demony. Aby zapobiec wiecznej ciemności gracz musi odszukać zaginionego następcę tronu i odkryć złowrogi spisek, który grozi zniszczeniem wszelkiego życia.
Oblivion to kwintesencja RPG i milowy krok w rozwoju gier komputerowych. Najnowsze osiągnięcia technologii pozwoliły stworzyć w pełni dopracowany i tętniący życiem świat gry. Potężna mieszanka wolności wyboru i niepowtarzalnej grafiki pozwala na wykonywanie głównej ścieżki fabularnej tak, jak życzy sobie tego gracz. Wydanie Game of the Year to prawdziwa okazja dla miłośników epickiej przygody i wartkiej akcji, którzy nie mieli jeszcze okazji poznać tytułu Bethesdy. Tylko teraz w pełnym rozmachu, ze wszystkimi dodatkami!
Szczegóły na temat ceny i polskiego wydania zostaną ujawnione wkrótce.
Oblivion – kwintesencja gry komputerowej. Scenariusz jak z kina klasy B – żadnych własnych pomysłów; przerażająca sztuczność – wygląda jak skrzyżowanie disnejlendu z centralparkiem; mechaniczna powtarzalność – lokacji, głosów; beznadziejna reżyseria; denne zakończenie – typowe „napier. . lić wszystkiego co sie rusza” bez żadnej dramaturgii. Marketingowe czary. Zresztą mówiło się o cenzorskich zagrywkach PR Bethesdy wobec nieprzychylnych głosów, serwisów czy recenzentów.
Bieganie w tej grze jest dziwne (co dopiero skoki-facet zamarza i slizga sie w powietrzu+zmiana kierunku). Pewnie dlatego jest widok ffp, zeby gracz tego nie widzial.