Czy to oznacza, że Gears of War 2 pojawi się jedynie na konsolach? Tego nie wiemy. Wiemy natomiast, że Cliffy, w wywiadzie udzielonym stacji MTV z rozbrajającą szczerością przyznał, że chyba każdy woli sprzedać 4,5 miliona kopii gry a nie tylko milion. Tak właśnie wygląda liczba sprzedanych Gearsów na Xboxie 360 i pecetach.
Bleszinski dodał jeszcze, że sprzedaż gier pecetowych napędzają tytuły podobne do Simsów i World of Warcraft. W tym właśnie kierunku jego zdaniem pójdzie elektroniczna rozrywka na komputerach osobistych. Dlatego też Epic Games będzie tworzyło produkcje najwyższych lotów (AAA) z myślą o konsolach. To tam właśnie żyje i rozwija się nasze hobby. Pecety są dla Cliffy’ego sprawą drugorzędną.
Na zakończenie już absolutnie w swoim stylu wyjaśnił, że Epic wciąż będzie się kojarzyło graczom z krwią, przemocą i piłami mechanicznymi, podczepionymi do wielkiej spluwy. „Nie chcę wygrywać (deatmatcha czy innego „meczu” przyp. red.) z czyjąś młodszą siostrą, nie bawią mnie takie gry, zabawy. Nie zrobię żadnego p#$#onego Cooking Mama” – podsumował Bleszinski. Mocne słowa, ale zgadzamy się z nimi w pełni. Dajcie nam drugie GoW a nie wirtualnego mistrza patelni!
Biedny Cliffy jest obrażony i w traumie po wynikach sprzedaży nowego PC UTka. Obraził się na piecyki biedaczysko 🙁 Niech nie mówi hops jak mu każą to zrobi jeszcze Cooking Tournament 2009 na Wii. To prawda, że na konsolach gry się sprzedają lepiej, ale chyba nie widzą też drugiej strony medalu. Wydanie GOWa na PC w rok po konsolowej premierze? W momencie, kiedy już „hype” na to opadł a gra spowszedniała?? Kiedy już ten kto chciał i był na tyle zdeterminowany to już GRAŁ na Xie!? No przepraszam bardzo. Ciekawe kiedy Capcom strzeli focha za wyniki sprzedaży PC Lost Planet
A ja się zgadzam że rynek PC nie jest już tak lukratywny jak był kiedyś. Po pierwsze ma na to wpływ popularność gier typu WoW gracze którzy zaczynają grać w takie gry nie są zainteresowani nowościami. Przykładem jest mój brat który od roku gra w silkroad online i każdą wolną chwilę poświęca na wbijanie lvl. Tych gier jest coraz więcej i są coraz popularniejsze dlatego odciągają graczy PC od nowości. 2 – Piractwo na PC jest dość duże a coraz szybszy internet powoduje że nowość można mieć już w dniu premiery bez płacenia ani wychodzenia z domu. 3 – Wymagania nowych produkcji. Co rok pojawia się nowa generacja kart graficznych i jeżeli chcesz grać w najnowsze pozycje to albo trzeba wydać jednorazowo 5000 zł na sprzęt albo co kilka miesięcy coś wymieniać.
Ale jak sam widzisz wyniki sprzedaży nowego UTka też nie są rewelacyjne a nie miał premiery rok po wersji PS3. To naturalne że wielkie firmy będą robić gry na konsole jeżeli to na nich będzie można zrobić $$$. Nikt nie będzie płacił za konwersje na PC jeżeli jest spora szansa że zyski nie pokryją nawet kosztów.
Chociaż uwielbiam serię Unreal i UT to muszę stwierdzić że Cliffy bredzi ! Niech zajmie się poprawkami do UT3 bo jak na razie to gracze doczekali się słownie JEDNEGO patcha a gra ma jeszcze sporo braków. Dodatkowo menu wygląda nadal żałośnie – jakby je pod pada robili – sorry ale z takim podejściem to na kokosy liczyć nie można . Wydaje się po prostu że UT3 wyszło za wcześnie i należało jeszcze z 2-3 miesiące szlifować szczegóły (i zrobić zupełnie nowe menu), a nie biadolić na PCty . Od tak poważnej firmy wymagam poważnego podejścia a nie zwalania winy na innych. A co do GOW to ‚kot’ ma świętą rację – ci którzy byli napaleni na GOW kupili dla niego X’a więc nie można było się spodziewać takich wyników jak na konsoli.
Zgadza się sprzedać 4,5 na konsolę jest lepiej niż tylko milion na PC. A jeszcze lepiej jest sprzedać 4,5 mln na konsolę i 1 mln na PC co daje na w sumie 5,5 mln. Bo oczywiście każdy normalny biznesmen rezygnuje ze sprzedania miliona egzemplarzy swojego produktu. Brednie już w samej podstawie wypowiedzi tego pana więc dalsze zwracanie uwagi na jego wywody mija się z celem.
Niestety smutna prawda jest taka, ze wiele pozycji z konsoli nie mialo by najmniejszych szans na sukces komercyjny na PC. I nie dlatego, ze gracze PC nie kupuja gier. Dlatego, ze te gry po prostu sa slabe.
Myśle, że taka reguła działa w dwie strony ;], a dodatkowo jeszcze wspomne, że na PC wychodzi więcej chłamu. . tyle, że ludzie nie zwracają na to uwagi bo kupią to za 50 zł albo skorzystają z promocji ne eMulu ;). Jak coś wychodzi na konsole to kosztuje to 200zł a jak jest najzwyczajniej słabe to nikt tego nie kupuje i dosc mocno zostaje naznaczone. . . zresztą tego typu dywagacje nie maja większego sensu.
Oczywiscie ze na PC statystycznie jest wiecej chlamu, bo gier wychodzi od groma, ale konwersje z PC na konsole to raczej mocne pozycje, typu MOH, HL2, COD, Splinter, Unreal itd. A takie Halo czy GOW na PC to cieniutko przedzie. I tylko o to mi chodzilo.
4. 5 mil na konsoli a na pc mil . Uwzględnijcie proces developerski na pc wraz z dodaniem levelu to myślę ze na wersji pc zarobili na czysto 1/8 tego co na xbox360 wiec po co im było rok sie z tym jeb@# jak w tym czasie mogli by zrobić GOW 2 na xbox360 który tym razem kupiło by z 10 mil os. bo każdy już wie co to za gra i to taki must have dla posiadacza x360
Z tym drobnym szczegółem, że konwersji na PC nie robił sam Epic tylko pod wykonawca czyli nasz People Can Fly. Epic w tym czasie mógł robić co chciał w tym GOW2 . A jak nie robił to pewnie miał jakiś powód. A to, że konwersja to były jakieś koszty to oczywiste. Tyle, że wydaje mi się, że po sprzedaniu 1 mln egzemplarzy to im się raczej zwróciły i jeszcze sporo zarobili.
Cureman czy ty masz coś z głową ? ludzie piszą z sensem a ty odradzasz ich wypowiedzi ? Puknij się w głowę i to mocno ! Jestes jakimś pieprzonym fanboyem ?ONE i reszta mają 100% racje ! nie są to jakieś brednie tylko FAKTY !Brednie to opowiada Pan Bleszinski !1. Rozbieżność w premierach Gowa na xa i pc (kto kupi GoWa na pc skoro mógł go mieć kilka miesięcy wcześniej na xa). (Zresztą dla blacharzy GoW nie jest jakaś super rewelacją). 2. UTek3 ? czy ci Panowie sobie robią kpiny ? huczne zapowiedzi a produkt finałowy dno ! kilka mapek , sporo bugów , słaba optymalizacja enginu , gui ssie maksymalnie (wyszukiwarka serverów to już całkowita masakra)!3. Wydaje mi się że wypowiedź Cliffa została źle zinterpretowana . . . on nie miał na myśli skierowania gier wyłącznie ku konsolowcą . . . on miał raczej na myśli multi-platform-gaming4. Wydaje mi się że sprzedaż miliona kopi GoWa na pc jest sporym sukcesem . . . w okresie premiery GoW miał sporą konkurencję, więc nie wiem skąd to narzekanie . . . P. S. Jeszcze jedna ważna kwestia 🙂 niech Epic tak nie pluje na pciarzy bo to właśnie pctowcy tworzą mody i mapki do ich produktów.