Śmiało można powiedzieć, że wczorajsze konferencje (Electronic Arts oraz Sony) nie zaskoczyły niczym bardzo szokującym. Potwierdzono kilka plotek, pojawiło się też kilka nowości. Dziś swoją prezentację przeprowadzi Microsoft. Choć firma od razu zaznaczała, że nie szykuje „szokerów”, obecność Petera Molyneux i część poświęcona studiu Lionhead budzą w graczach nadzieje. Fable 3? Nowe wieści o Natalu? A może Gears of War 3? Dowiemy się już za kilkanaście minut.

10:07 – Wciąż czekamy na start…

10:09 – Goście zbierają się w Koelnmessse. Dookoła dekoracje stylizowane na średniowiecze.

10:12 – Peter Molyneux na scenie.

10:13 – Trochę o sukcesie. „Mam nieco ogłoszeń dotyczących Fable II”.

10:14Fable II zostanie podzielone i wydane jako epizody (Fable Episodic). Wydane już 29 września, pięć części, pierwsza z nich za darmo.

10:15Oficjalna zapowiedź Fable III. „Obecnie tworzymy Fable III – bylibyśmy szaleni, gdybyśmy tego nie robili.”

10:17 – „Trzecie dziecko jest zawsze problematyczne”. Piotruś chce by ludzie oczekiwali nieoczekiwanego.

10:18 – Jego zdaniem jest coś nie tak z RPG-ami. Nie zmieniają się od lat osiemdziesiątych. Mamy oczekiwać czegoś innego, nowego.

10:19 – Nie zdradzi nam co zamierza zmienić… „Dla mnie, jako producenta, chodzi o moc i to, jak potężnym się czujesz”.

10:20 – Teaser Fable III. „Królestwo Albionu zmienia się. Potrzebuje nowego lidera. Wyścig po koronę rozpoczął się”.

10:21 – W Fable zwiedzaliśmy świat. W Fable II zostaliśmy bohaterem. Teraz czas na zostanie władcą. Nasze decyzje wpłyną na krainę. Poczujemy się prawdziwym królem.

10:23 – Trochę concept artów. Król otoczony rodziną i służbą…

10:24 – Służba jako podnóżek. Wymowne…

10:25 – Zaczynamy jako dziecko bohatera z Fable II. Pierwsza część gry to poprowadzenie rewolucji przeciw złemu władcy. Potem zbieranie sojuszników i rządy.

10:26 – Lionhead inspiruje się takimi postaciami, jak Joanna d’Arc, Ryszard III, Czyngis-Chan czy Ben Fogle.

10:27 – Wszystko rozbijać się będzie o nasze obietnice, zobowiązania. Które wypełnimy?

10:28 – „Będziemy jak kapitan w Star Treku”.

10:29 – Kolejne artworki. Czy skupimy się na własnym bogactwie, czy pomożemy innym?

10:30 – Elementy zarządzania w RPG. Tego, na taką skalę, jeszcze nie było.

10:31 – „Nie spodziewajcie się, że widzieliście wszystko w Albionie. Pokażemy więcej w Fable III”.

10:32 – Powrócą postacie znane z Fable II.

10:33 – Inspiracje klasykami literatury, bieżącymi wydarzeniami…

10:34 – Nowy sposób prowadzenia fabuły. Lepszy rozwój wątków, więcej dramaturgii. „Wpadniemy” w historię szybciej niż w poprzednich grach.

10:35 – Historię z Fable III odegrano na scenie. Mark Hill przepisał dialogi.

10:36 – „Będzie wiele gałęzi opowieści. Chcemy dojść do jej centrum najszybciej, jak to możliwe”.

10:37 – Na ekranie nowe rozwiązania w gameplayu.

10:38 – Piotruś nie zdradzi dokładnie co to będzie. Czyżby kotek, chomik lub symulator akwarium?

10:39 – Judgements – jako król będziemy mogli sądzić ludzi.

10:40 – Pojawia się przykład, ale jedynie omówiony, nie na bazie gry. Dziewczynka kradnie jedzenie. Możemy wysłuchać kucharza i skazać ją. Możemy posłuchać bidulki i dowiedzieć się o rodzinie. Możemy wydać inny wyrok lub pójść do rodziny. Wypuścimy biedaczkę, wtrącimy do lochu czy może damy nawet trochę złota? To nasz wybór.

10:41 – Wiele decyzji, od najmniejszych, dotyczących pojedynczych osób, do wielkich, na skalę kraju.

10:42 – Nieco o zachowaniach postaci. „Czy można zrobić moonwalk jak Michael Jackson na swym tronie?”

10:43 – W Fable III postać ma stanowić element świata, nie sprawiać wrażenia czegoś oderwanego od niego.

10:44 – System dotyku. Spotykając kogoś można uścisnąć jego rękę lub nie.

10:45 – „Wyobraźcie sobie, że możecie objąć własne dziecko. Jak się czujecie?”

10:46 – Interakcja nie skończy się na „Naciśnij ‚A’ by wyciągnąć dziecko z płonącego domu”. Chodzi o dotyk, gesty etc.

10:47Fable III w 2010. „Nie oczekujcie jej we wczesnej części 2010”. Krótki urywek gameplayu.

10:48 – W dalszej części dnia Piotruś zdradzi więcej o wyborach i konsekwencjach. Wciąż pracuje mocno nad Milo i Kate.

10:49 – I to tyle. Koniec konferencji Microsoftu (którą powinniśmy nazwać konferencją Lionhead).

10:50 – Dziękujemy za uwagę. Odwiedzajcie Valhallę regularnie po kolejną dawkę wieści wprost z GamesCom 2009.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here