Według źródeł serwisu Games Industry, Google zdecydował się wejść na wirtualny rynek reklamowy. Za 17.5 miliona wykupił on Adscape Media – firmę zajmującą się organizacją powierzchni reklamowych w grach komputerowych.
Nowy zakup internetowego potentata, to zdaniem Reda Herringa – branżowego analityka – początek długofalowej strategii Google’a. „Wszyscy zdają sobie sprawę, że Google może szastać pieniędzmi na lewo i prawo, ale o reklamach w grach firma nie ma pojęcia” – twierdzi Herring.
Dla Adscape to wielka szansa. Założona w lutym ubiegłego roku spółka nie należy do największych. Do dzisiaj nie potwierdziła jeszcze współpracy z żadnymi producentami ani wydawcami.
Wirtualny rynek reklamowy przyciąga coraz więcej graczy. W maju 2006 Microsoft wykupił specjalistyczną agencję reklamową Massive Inc. – jeśli wierzyć plotkom transakcja kosztowała producenta Windowsów około 304.5 miliona Euro.
Oby to tylko wyszlo nam graczom na dobre.
Mam nadzieję że za tyle kasiory reklamy gier się polepszą 😛