O id Tech 5 w najbliższym czasie usłyszymy zapewne jeszcze nie raz. Dzieło mistrzów klawiatury, którzy dali nam chociażby serię Doom i Quake wygląda znakomicie, podobnie jak Rage – pierwsza gra korzystająca z nowej technologii. Szef studia Todd Hollenshead przyznaje, że w początkowej fazie produkcji, id Tech 5, silnik miał napędzać inną produkcję.
„W zasadzie to zaczęliśmy pracować nad inną grą a w chwili, gdy szczegóły dotyczące technikaliów zostały dogadane postanowiliśmy pójść w innym kierunku. Nie projektowaliśmy silnika pod kątem Rage a w tamtym czasie John Carmack pracował nad technologią, która sprawi, że będzie on działał. John działał więc nad aspektem technologicznym a my myśleliśmy,że wyznaczyliśmy kierunek, w którym chcemy podążać w przypadku tej innej gry. Ale z czasem, kiedy technologia zaczęła ewoluować a my byliśmy już od roku zajęci projektem, doszliśmy do wniosku, że wyrzucimy wszystko do kosza i zaczniemy coś nowego” – opowiadał Hollenshead.
Na temat tajemniczej gry zapewne nigdy się niczego nie dowiemy. Można jednak przypuszczać (patrząc na prędkość działania id Software), że id Tech 5 rzeczywiście jest dość elastyczny. Jeśli są w stanie w krótkim czasie wyciągnąć z niego tyle, co widzieliśmy na materiałach filmowych, ukazujących Rage w akcji, to po raz kolejny studio pokaże, że naprawdę zna się na tym, co robi. Oby tylko technologia ta przyjęła się wśród deweloperów a nie była tylko pokazem zdolności zespołu.
id Software tak trzymać chłopaki Brawo !!
Ciekawe czy ten id tech 5 bedzie prezentował sie ładniej od nowego cry engine. . . z pewnoscia bedzie interesujaco 🙂
Owa „inna produkcja” zwała się The Darkness. A oto trochę informacji o tym jak i dlaczego stała się ona Rage’em – od samego Carmacka:
Świetne uzuepełnienie informacji Coppertop – brawo 🙂
My (and Google’s ;)) pleasure 🙂
coppertop sie mocno udziela 🙂 w nagrode dostaniesz odemnie czipsa 🙂 prosze, oto on [czips] :)))a samo idSoftware juz nie raz pokazalo co potrafi. tech5 wyglada bardzo interesujaco, nie zdolalem wyczytac z google, czy to oparte o dx czy ogl ?
Jeśli się opierać na przeszłości id, to tylko i wyłącznie opengl.
@cujoNie do końca. OpenGL (PC, Mac i implementacja z PS3) i DirectX 9 (implementacja dla XBoksa 360). Więcej informacji w wywiadzie: http://www.gameinformer. com/News/Story/200708/. . . htm?Page=1