Twórcy serii Grand Theft Auto, którzy opowiedzieli o tym, jak powstała jej pierwsza cześć w artykule The Making Of… Grand Theft Auto w magazynie Edge, wspominają, że jej tworzenie było długą i ciężką drogą przez męki. Szczególnie zaskakujące jest to, ile czasu zajęło stworzenie formuły gry, zanim ukazała się ona w ostatecznej formie w 1998 roku. Dość powiedzieć, że pierwsze wersje prezentowały rzut izometryczny, bez samochodów, z policją w roli głównej!

Z czasem okazało się, że gra jako policjant jest niezmiernie nudna, a rzut z góry pozwala na lepsze oddanie wrażenia jazdy samochodem po mieście. Ciągle jednak brakowało pomysłu na to, czym Grand Theft Auto ma właściwie być – wśród koncepcji, które brano pod uwagę, było stworzenie horroru, w którym gracze zabijali umarlaków. Gdy zdecydowano się na osadzenie scenariusza w bardziej realistycznych realiach, okazało się, że ówczesne komputery nie są w stanie zaprezentować tak szczegółowej symulacji miejskiego życia, jak twórcy sobie wymarzyli.

Gdy powiązano już wszystkie końce, okazało się, że mieszanka otwartego stylu rozgrywki, w którym gracz mógł robić to, co chce, z klasyczną grafiką i świetnym soundtrackiem jest wybuchową mieszanką, która zadowoliła wydawcę gry, firmę BMG. Gra sprzedała się doskonale, dając początek jednej z najlepiej znanych serii, wywołując przy tym liczne skandale.

Oczekiwania wobec planowanej kontynuacji są ogromne. Najnowsza dostępna na rynku gra z serii, Grand Theft Auto: San Andreas, sprzedała się w gigantycznym nakładzie, wywołując przy tym kontrowersje, które nieomal doprowadziły do bankructwa jej wydawcę, Take Two Interactive.

Przeczytaj: The Making Of… Grand Theft Auto.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

6 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here