Powodem zdjęcia materiału filmowego z anteny TV jest „gloryfikowanie nielegalnych wyścigów ulicznych” jakiego dopuszcza się ta reklama. Tak przynajmniej twierdzi Advertising Standards Agency – organizacja zajmująca się oceną stosowności materiałów reklamowych, emitowanych na terenie Zjednoczonego Królestwa.
Autorzy wspomnianej reklamy, agencja McCann Ericsson, odpowiedzieli na te zarzuty w imieniu Microsoftu. Ich zdaniem w trakcie kręcenia klipu zadbano o to, żeby uniknąć wszelkich skojarzeń prowadzących do zachęcania młodych ludzi, do niebezpiecznej jazdy. Zdaniem firmy, nawiązano bliską współpracę z Advertising Standards Agency, która zasugerowała nawet by emitować ten materiał dopiero po dziewiątej wieczorem. Ponadto w klipie pojawiają się stosowne uwagi mówiące, iż jest on „przerysowanym” kaskaderskim trikiem wykonywanym przez zawodowców w zamkniętym otoczeniu. Widzowie nie powinni próbować naśladować tego, co widzą na ekranie. Najwyraźniej tego typu instrukcje to za mało, by obronić, naszym zdaniem rewelacyjną reklamę.
Pod tekstem znajdziecie kontrowersyjny materiał filmowy. Zaraz po nim umieściliśmy kolejną reklamę, która została zakazana na terenie UE (naszym zdaniem równie dobrą). Ostatni klip pochodzi z Indii. Taka reklama Xboxa na terenie Starego Kontynentu na pewno by przeszła. Pytanie brzmi jednak, czy trafi ona w gusta europejskich graczy. Choć nie mamy na to najmniejszego wpływu, to chcielibyśmy zachęcić producenta Xboxa 360 by dalej wynajmował firmy, które tworzą takie oryginalne i zabawne reklamy. Zawsze można je umieścić na YouTube.
druga reklama jest świetna 😀
o co chodzi z tymi zdjeciami z PiSu znowuż? Bug? Hakerzy? Dziwne poczucie humoru?
Druga i pierwsza sa rewelacyjne:) niektórzy to mają nasrane w tych łbach i nie mają czego się czepiać. W filmach więcej przemocy i jazd kaskaderskich i jakoś nikt nie narzeka
nineinchnick – ta reklama to przerobka, zart z internetu, nas bawi
katmay: tylko jak ten „zart” ma sie do zawartosci artykulu?Pomijam fakt ze dowcip ow jest niesmaczny.
gajos – artykul mowi o reklamie, na zdjeciu rowniez jest reklama, te microsoftowskie okazaly sie zbyt „mocne” zeby je emitowac, ten pewnie tez by nigdzie nie przeszedl, widze tu pewne zaleznosci – nie trzeba wszystkiego traktowac smiertelnie powaznie
Ale co jest za ocnego w tej reklamie(PiS)?Tylko nasza rzeczywistość. Ten krawat tylko śmieszy bo zdjęcie pokazuje nasz dramat.
dramat ktory powinien byc atakowany z kazdej strony moze to da ludziom do myslenia i wyeliminuje spoleczne przyzwolenie na upijanie sie na umor
No ale co wtedy z wpływami do Budżetu Państwa?A lobbing?A łapówki itd, etc,. . .
Oficjalnie film sie oglada ze swiadomoscia, a reklame nie wiec nie wszystko jest dopuszczone do zabawy.