Jak wynika z raportu Telephia, zysk z gier przeznaczonych na telefony komórkowe wzrósł w roku 2006 o 61% i uplasował się na poziomie 151 milionów dolarów. Ilość produkcji ściąganych poprzez Internet zwiększyła się o prawie połowę.

Według raportu to nie mężczyźni są odpowiedzialni za taki wzrost, lecz płeć piękna. Aż 66% zakupów w sieci jest wykonywanych przez kobiety, które najprzychylniej zerkają w stronę dzieł Electonic Arts, Gameloft i Glu Mobile. Trend, który w raporcie Telephia okazał się rewelacją rozwija się już od dawna. Producenci konsol coraz częściej zabiegają właśnie o portmonetki, a nie o portfele.

Na rynku pokazują się dedykowane płci pięknej produkcje i wersje kolorystyczne skierowane do żeńskiej klienteli. Różowe PlayStation 2, czy Nintendo DS w zestawie z Nintendogs to oczywiste próby podbicie kobiecych serduszek, podobnie jak ubóstwiane przez nie kolejne dodatki do gry Sims. Czy rynek gier sfeminizuje się do cna? Być może.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

5 KOMENTARZE

  1. Jeśli chodzi o telefony komórkowe to założe się, że panowie sciągają gry z p2p lub darmowych stron pod WAP, a kobiety kupują 😛 Pewnie zresztą podobnie jest z grami na PC i konsole. Nie mówie, że to dobrze, chwała tym co kupują oryginalne gry, ale pewnie kobiety wcale się uczciwościąi nie kierują. Panie nie interesują się za bardzo i może nawet nie wiedzą co to p2p albo jak poszukać i wejść na strone pod WAP, za to mogą np. wysłać SMS według instrukcji w gazetce co by dostać gierkę lub tapetkę za 9zł.

  2. chyba chodzi tutaj o Simsy i ich niekończące się dodatki do nich – stąd taka duża ilość kupowanych gier. Swoją drogą (nie urażając nikogo) faceci do tej porty chyba bardziej się orientują we wszystkich tych p2p niż kobietki itd stąd mniej kupują gier . .

  3. Męszczyzni są pomysłowi . Po co mamy kupować orginalne gry za 150 zl jak możemy ściągnąć je w 10h ? 😛 . Kobiety chyba o takich sprawach zapominają lub poprostu się nieorientują ;/ . Ps:bez obrazy ^^

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here