Twórcy Halo: Reach pochwalili się kolejnymi zmianami, których doświadczymy w nowej produkcji Bungie. Według najnowszych doniesień wiele z rozwiązań będzie wracać do idei reprezentowanych przez Halo 2. Mowa tu chociażby o sposobie dostarczania informacji na temat naszych znajomych. Pojawi się aktywna lista, widoczna już po wejściu do menu głównego. Dowiemy się więc, czy znajomi biorą w danej chwili udział w meczach (jeśli tak – w jakich), czy są w jakichś drużynach lub czy szukają nowych rozgrywek. Nowością będzie tzw. Queued Join – jeżeli przyjaciel nie będzie w danym momencie dostępny, zajęty np. oglądaniem filmu, gra doda nas i jego postać do wspólnej zabawy, gdy tylko zaloguje się do gry.
Mimo oddzielenia od list znajomych z dashboardu XBL, gra wciąż będzie opierać się o kontakty z Xbox Live. Rozmowy głosowe będą stale aktywne, bez konieczności oddzielnego włączania, a „ciężkie przypadki” będą mogły być usuwane w szybki sposób za pomocą nowych narzędzi. Na razie nie pojawi się wsparcie dla klanów na poziomie platformy tworzonej przez Bungie. Tworzenie drużyn odbywać się będzie nie tylko na bazie poziomu umiejętności, ale także języka, lokalizacji, tak by gracze trafiali do rozgrywek najbardziej stosownych dla siebie.