Perypetii z Crysisem na konsole przeżyliśmy co niemiara. Najpierw konsole miały być „za słabe” i panowie z Cryteka zarzekali się, że konwersja gry z peceta na konsole „next-gen” jest praktycznie niemożliwa. Potem, gdy okazało się first person shooter pana Cevata Yerli i spółki nie sprzedaje się na poczciwych „piecykach” zbyt dobrze z powodu kosmicznych wymagań sprzętowych to nagle zaczęto przebąkiwać o grze w wersji na konsole. Następnie mieliśmy cyrk – wyjdzie na Xboksa 360 i Playstation 3, albo tylko na konsolę Sony. Potem jakby się uspokoiło i okazało się, że gra wyjdzie jednak na obydwie konsole. Przy okazji twórcy obiecali, że konsolowy Crysis będzie nieco różnił się od oryginału. Pojawią się między innymi nowi wrogowie, inne pojazdy i broń.
Teraz pan Harald Seeley z Cryteka oświadczył zdumionym dziennikarzom w wywiadzie dla jednego z zachodnich z serwisów, że Cry Engine 2 na konsolach : ..wyglądać będzie tak jak na hi-endowym pececie z ustawionymi opcjami na „bardzo wysokie” – lub prawie tak samo. Jak widać Seeley zostawił sobie furtkę i jednak nie odważył się stwierdzić dobitnie, że konsolowy Crysis będzie wyglądał lepiej niż na PC. Ale postęp jest. Jeszcze niedawno było to przecież w ogóle niemożliwe. Jak widać poglądy zmieniają się gdy na horyzoncie majaczy chudy portfel. Nie ukrywajmy. Niemiecki producent wydaje swoją grę na konsolę tylko z chęci zysku (zresztą czy mogą być jakieś inne motywy?).
W wywiadzie zapytano także o różnice między wersjami Crysisa na Xboksa 360 i Playstation 3. Harald odpowiedział trochę wymijająco: Nie ma wątpliwości, że z dwóch konwersji nad którymi pracujemy port na Playstation 3 jest większym wyzwaniem, ale ostatecznie może to okazać się zaletą. Uważamy, że mamy możliwości aby wycisnąć wszystko co tylko można z tej konsoli i dlatego nadchodzące gry na Playstation 3 oparte o naszą technologię będą znacząco wyróżniać się na tle innych gier. Wygląda na to, że programistom bardziej do gustu przypadła chyba konsola Sony i to z nią wiążą swoją przyszłość.
Bardzo pocieszający jest też fragment w którym mówi, że dostosowują silnik graficzny pod specyfikę każdej z konsol. Teraz przynajmniej wiemy, że do konwersji Crytek podchodzi z godnym pochwały pietyzmem i zaangażowaniem. Starają się wycisnąć ze sprzętu ostatnie poty. Ale, czy to przełoży się na rynkowy sukces gry? Zobaczymy.
W czasie oczekiwania na konsolowego Crysisa polecamy lekturę pecetowej recenzji tej ciekawej produkcji.
I wszystko jasne!
PS3 RZĄDZI! X360 z resztą też:)
Chłopaki z Crytek’a chyba w końcu zrozumieli jak sie robi pieniądze w tym biznesie, (nie ubliżająć PC:) Tylko poco było robić z siebie takich pajaców twierdząc ze Crysis nigdy nie wyjdzie na konsole ? hmm? nie podoba mi sie taka strategia myślenia najpierw twierdzą jedno by gra sie lepiej sprzedała na PC, pomijając już fakt o bluźnieniu na konsole typu : są za słabe na Crysisa itp,a teraz gdy Crysisa wydają na konsole i chcą żeby sie dobrze sprzedał zaczynają mówić tak jak by chcieli abym został ich przydupasem,no bardzo proszę ale bez takich zagrywek.
No proszę jak się chce to można i na konsole zrobić port i jeszcze na tym zarobić. Ciekawe czy będzie to plagiat z PC czy będą inne lokacje i może fabuła? Nie nie, he he na to jest za mało czasu
Sory ale jakoś nie chce mi się wierzyć by crysis wyglądał na konsoli tak jak na pc very high, może w rozdziałce rzędu 320x hehe. Siłą konsol są dobre procesory a crysis stawia na obciążenie karty graficznej przede wszystkim (paralax maping i inne bajery swoje kosztują), o ile wiem to cell w ps3 wspomaga rsx w tworzeniu grafiki co łącznie mogło by sprostać crysisowi ALE musieli by przebudować CAŁY kod pod konkretną platforme, bardzo kosztowne i naprawdę musieli by się przyłożyć. Zobaczymy co czas pokaże, bo gdybać można latami a i tak rzeczywistość potrafi nas zaskakiwać
To jest śmieszne. . . Najpierw mówią, że CryEngine zamocny na konsole, a teraz robią crysisa na x’a i peske. . .
Ja tam im wierzę – w porządnym sofcie (a dopiero potem w sprzęcie) siła. Jako przykład można porównać pierwsze gry na PS2 i te niedawno wydane. Różnica jest kolosalna. A z ich zapowiedzi że oni dokonają przełomu na ps3 jeśli chodzi o grafikę należy tylko się cieszyć, bo to oznacza postęp. A to z kolei jest dobre dla graczy. Także tych mających Xboxa360.
A czy będzie wersja na Amige? ^^
co z tego, ze zrobia wersje na konsole skoro efekciarstwo zastepuje klimat. Ciekaw jestem czy konsole podolaja takiej grafice i fizyce(widzialem na piecu za kilka tysiak?w i jest oblednie)? Killzone 2 (na filmikach) pokazuje moc PS3!
Heh,przecież konsole są tworzone na innej architekturze niż PC. Weźmy dla przykładu PS2 + God of War 2, który wycisnął z tej konsoli 100% mocy. Pragnę też zauważyć, że owy PS2 posiada procek 128-bitowy 300Mhz , 40 KB pamięci cache i 32mb RAM. Sorry, ale na takim sprzęcie ( mam na myśli PC) to nie miałbym szans nawet odpalić np. MOH: Allied Assault, a taki GOW2 ma o niebo lepszą grafikę! Z Crysis’em będzie tak samo, tylko jak wyżej widać, goście po prostu byli za leniwi i liczyli tylko na PC.