Inwestować na pewno będziemy musieli. Nowa technologia id Software (id Tech 5) generuje po prostu obłędną grafikę, ale na pewno – i to pomimo zapewnień firmy, że jest inaczej – zje nasze wysłużone pecety na śniadanie. Spójrzcie zresztą na opublikowany przez nas wczoraj materiał filmowy z Rage. To właśnie o tej produkcji i Doom 4 na E3 2008 wypowiedział się John Carmack. Fabuła i inne szczegóły zostaną omówione przez jego firmę na zbliżającym się dużymi krokami QuakeConie.
Wczoraj usłyszeliśmy co nieco na temat oprawy graficznej tych produkcji. Ich autorzy ustalili już domyślną prędkość z jaką będą śmigały te tytuły. W przypadku Rage jest to 60FPSów, a w przypadku Doom 4 30FPSów. Mimo to Doom ma wgniatać Rage’a w ziemię jeśli chodzi o jakość oprawy graficznej. Carmack stwierdził, że czwarta odsłona kultowej pozycji będzie taka śliczna, że graczom będzie się wydawało, iż działa w oparciu o jeszcze nowszy (w oryginale „totally new”) silnik. Przedstawiciel id doprecyzował to twierdzenie. Doom 4 ma mieć „trzy razy więcej koni mechanicznych” od Rage.
No to jeszcze raz zabieramy się za liczenie zer na koncie i wypatrujemy pierwszych grafik z obu tytułów. Te gry znajdują się w pierwszej dziesiątce naszej osobistej listy „pozycji, w które po prostu musimy zagrać już teraz, nawet jeśli musielibyśmy dla nich sprzedać nerkę”. Oszaleliśmy czy wy też nie możecie się doczekać ich premiery?
Oby tylko nie powtórzyła się sytuacja z Doom3 – „robimy when-it’s-done i się spóźniamy”.
zgadzam się z coppertop, Doom3 wyszedł za późno. . . i jak było wszyscy pamiętamy. . . Co do reszty, mnie ciekawi czy to OpenGL czy DX. . . mam nadzieję, że nowe produkcje dadzą się uruchomić na piecu z pingwinem w środku. . . Nie sądzę, żeby te nowości były tak wymagające jak np. Crysis. . . znając podejście ID do programowania nie będzie aż tak strasznie z wymaganiami. . .
Mnie tez sie tak wydaje. Jednak sam silniczek prezetuje sie wysmienicie. Trailery powalaja 😀
idTech5 używa OpenGL na Pecetach. Co do Linuksa to ciężko orzec czy Rage i D4 pojawią się pod tym systemem. Teoretycznie nie powinno być z tym problemu, ale jak dotąd id milczy w tej kwestii. Wiadomo jedynie na pewno, że Rage pojawi się na Macach – jak wiadomo właśnie na konferencji Apple zadebiutował pierwszy trailer demonstrujący Rage i idTech5.
Zgadzam się. Sama technologia megatexture ma przecież na celu zmniejszenie wymagań gry potrzebnych do osiągnięcia określonego rezultatu graficznego.
A co ja mam niby zrobić? Sprzedałem już nerkę, kupując sobie Xbox’a. Drugiej raczej nie oddam. Może „kup pan płuco” ? 😉
strasznie tanio sprzedałeś. . ale doceniam poświęcenie ;)co do gier id Software to wciąż bardzo miło wspominam Commander Keen.
od 20 lat ta sama gadka, a dotad sie nie znudzila i nadal wszyscy sie na nia nabieraja 🙂