MotorStorm to zdecydowanie najlepszy tytuł startowy PlayStation 3, doceniony zarówno przez graczy jak i przez krytykę (polecamy naszą recenzję). Te ostre i brutalne wyścigi najlepiej sprawują się w sieci. Nadchodzący patch ma poprawić kilka błędów, które pojawiały się podczas rozgrywek online. Poniżej znajdziecie listę dobrodziejstw jakie już w maju przyniesie ze sobą łatka.
1. Opis gry
– Status gry będzie teraz określony w lobby, co ułatwi znalezienie sesji, która właśnie ma się rozpocząć
2. Identyfikacja hosta
– Z poziomu lobby będzie można zobaczyć kto dokładnie jest hostem danej sesji. Opis będzie aktualizowany, jeżeli zmieni on sesję
3. Naprawa boosta
– Zostanie naprawiony bug, który pozwalał na nadużywanie boosta
4. Większa lista przyjaciół
– Lista przyjaciół powiększy się do 50 znajomych
5. Lepsza czcionka dla telewizorów SD
– Wszyscy gracze, używający telewizorów w standardowej rozdzielczości dostaną lepszą, bardziej czytelną czcionkę
6. Poprawa stabilności sieci
– Rozgrywka online będzie bardziej stabilna
7. Naprawa dźwięku
– Wszystkie znane problemy z dźwiękiem surround w systemach 5.1 / 7.1 zostaną naprawione
8. Ranking
– Z powodu błedu w systemie obecne rankingi graczy zostały źle skomponowane. Dlatego wszystkie tabelki zostaną zresetowane, a bug zostanie usunięty. Producent gry oraz wydawca bardzo przepraszają za ten ruch, ale jest on konieczny dla poprawy systemu rankingów
9. Auto-Start
– Wyścigi będą musiały zostać uruchomione w kilkanaście sekund, a host jedynie 3 razy będzie mógł przesunąć czas ich rozpoczęcia. To powinno zażegnać problemy z przeciągającym się startem zawodów, gdy host zmusza wszystkich do czekania
10. Naprawa systemu zachowywania gry
– Wychodząc z gry za pomocą przycisku PS, można było uszkodzić save’y. Teraz ten problem zostanie naprawiony
11. Informacje o lobby
– Nazwy tras i inne informacje odnośnie wyścigu będą opisane w lobby
12. Zniszczenie pojazdów
– Po zresetowaniu gry podczas wypadku w trybie dla samotnika, samochody czasami pozostawały zniszczone. Teraz zostanie to naprawione
13. Zaniki dźwięku
– Efekty dźwiękowe znikały czasem podczas wypadków, teraz to poprawiono
14. Wyświetlanie nazwy gracza
– Dodano możliwość wyłączenia chmurki z nazwą gracza podczas gry w online
czekamy z niecierpliwoscia. . . Btw łatka bedzie oczywiscie bezplatna
Brak informacji o statusie w Lobby skutecznie mnie zniechęcił do zabawy online. To faktycznie denna wpadka.
No i machina rusza na dobre, furtka na poprawki – zmorę pecetów, powinna być definitywnie zamknięta dla deweloperów piszących na konsole. Porażka, tragedia, głupota, śmieszność i kupa. Takie mam zdanie na ten temat.
Graczpl – zgadzam sie w 100%. Nie ma nic tak denerwujacego, jak firmy, ktore wypluwaja gry na rynek byl szybciej, a pozniej okazuje sie, ze tu niedorobka, tu bug, tu zle rankingi, tam zanika dzwiek. Jednym slowem – zenada. A absolutnym mistrzew w zenowaniu tym sposobem jest Bethesda ;/
Przesadzacie! Nie da się przy dzisiejszym poziomie skomplikowania zrobić produkt bez wad. Nie wszystko da się przewidzieć. Akurat MS nie można zarzucić tego, że jest niedopracowany. Na rynku pecetów nie ma żadnej kontroli – możesz wydać najgorszego śmiecia – nikt nie zabroni. Natomiast na konsolach każdy produkt przechodzi weryfikację, aby dostać zielone światło. Dlatego mimo wszystko nie zdarzą się sytuacje znane z rynku PC.
Adam – co do tego, ze na konsolach w najblizszych latach z cala pewnoscia nie bedzie az tak zle nie ma watpliwosci. Ale nie zmienia to faktu, ze dobrze rowniez nie jest. Wezmy za przyklad wspomniana juz przeze mnie Bethesde. Dodaja do Obliviona miliony popierdółek, jakby nie mozna bylo tego wszystkiego (albo przynajmniej sporej czesci) zawrzec w grze w momencie jej wydania. Ze nie wspomne nawet o Shivering Isles, ktorego ponoc z powodu buga nie dalo sie przejsc ;/A co do MotorStorma – ja rozumiem, ze moga sie zdarzyc jakies tam niedorobki, ale problemy z dzwiekiem, bledy w rankingach, psucie saveow? Nie sa to moze rzeczy podstawowe, od ktorych zaczyna sie beta-testy, ale nie powiesz mi, ze nie sa istotne ;p
Jesli chodzi o PC to imo developezry sa po czesci usprawiedliwieni, jest tyle kombinacji sprzetu/sterownikow/aplikacji/bibliotek etc ze nie mozna przetestowac tego wszystkiego bardzo dokladnie. Jednak konsole to inna bajka – tutaj jest ten sam sprzet i system – kazda konsola jest identyczna i takie wpadki nie powinny miec miejsca. Dobrze, ze sa updatey i mozna to poprawic, rozumiem tez jak bardzo tworcy Motorstorma gonieni byli terminami jednak to nie zmienia faktu, ze testy chyba nie trwaly zbyt dlugo.