Przedstawiciel firmy Logitech, pan Ruben Mookerjee chwali ich nowy produkt takim oto hasłem: „Z Logitech Driving Force GT nie grasz już w gry a ścigasz się!”. Czy to oznacza, że będziemy musieli płacić za benzynę? To już by była lekka przesada. Sama kierownica do tanich nie należy. Jej cenę ustalono na 149,99 dolarów. Aż strach pomyśleć ile za to cudo zapłacimy w Polsce. Dowiemy się tego zapewne już wkrótce ponieważ urządzenie do sklepów trafi 28 marca (Europa) i 17 kwietnia (USA).
Zostawiamy was z fotką kierownicy i jeszcze jednym cytatem. „Tylko dzięki najnowszej kierownicy Logitecha będziesz mógł poczuć się jakbyś prowadził prawdziwy samochód”. To oczywiście po raz kolejny pan Mookerjee. Udało mu się was kupić? Nie wyobrażacie sobie zabawy Gran Turismo 5 bez tej kierownicy? Dajcie nam znać.
Logitech G25 jest w tej chwili najlepszą kierownicą na rynku. Szkoda, że konkurencja słabo działa bo kierownica jest bardzo droga jak na sprzęt, który jest już od dłuższego czasu na rynku. Nawet na allegro ciężko złapać dobrą okazję by ją kupić za rozsądną cenę.
Zgadzam sie z przedmowca – G25 rzadzi. Na podstawie zdjecia z newsa mozna wywnioskowac, ze to nic innego jak liftingowana wersja Driving Force Pro. Moim zdaniem – jako konkurencja dla G25 to duzo za malo. Jesli oczywiscie mozna nazwac konkurencja porownywanie dwoch modeli tej samej firmy.
Pytanie, jaka ilość gier obsługuje sprzęgło w G25? Czy to działa na zasadzie hardware’owej symulacji?
No cóż, konkurencją dla G25 może być, ponieważ:1. ma 900 stopni obrotu;2. być może będzie miała mechanizm FF z G25. Nie wszyscy potrzebują sprzęgła (które zresztą nawet w hardcorowych symulatorach pokroju GTR2 czy rFactor można zastąpić przyciskiem – w skrzyniach sekwencyjnych sprzęgło nie jest potrzebne do zmiany biegu) więc taka alternatywa, prawie o połowę tańsza, może być bardzo atrakcyjna.
W tej chwili juz chyba wszystkie nowe, ktore aspiruja do czegokolwiek wiecej niz „total arcade”. NFS ProStreet, Test Drive Unlimited, LFS, rFactor, GTR2, RACE07 to tyle kilka przykladow. Niektore dobre, starsze gry, ktore nie obsluguja shifter’a same z siebie sa modowane – np. Richard Burns Rally. Na sieci mozna znalezc mody do obslugi pelnej skrzyni a patch 1. 02 dodaje pelna obsluge FF dla nowszych kierownic. Wracajac do tematu newsa troche mnie zdziwilo to wielke halo z „Logitech Driving Force GT”. Sama kierownica wyglada, jak juz wspomnial Fecisko, praktycznie tak samo jak DFP. Tym wieksze zdziwienie, ze GT5 obsluguje pelna skrzynie biegow tak wiec nie wiem jak to kolko ma sie do sloganu „Z Logitech Driving Force GT nie grasz już w gry a ścigasz się!” :/Smierdzi czystym marketingiem na kilometr. . . Silentmaniac 900 stopni obrotu mial juz DFP. Mechanizmy z G25? BARDZO watpie z jednego powodu, G25 ma dwa silniki FF tak wiec koszt jest odpowiednio wiekszy. Nawet jesli to pominiemy to trudno wyobrazic sobie, ze Logitech wypusci produkt konkurencyjny do G25, ktory. . . sam produkuje ;)Co do tematu sprzegla – jasne ze mozna zastapic sekwencyjna ale uwierz mi roznica jest kolosalna (sam sie o tym ostatnio przekonalem).
cherub, mi nie musisz mówić, ponieważ jeżdżę na G25. . . 🙂 A wcześniej miałem MOMO Racing i ścigałem się w lidze on-line, która wymaga sprzęgła i wciąż się dało. Jeśli idziemy w realizm to jadąc autem powiedzmy klasy GT powinieneś używać skrzyni sekwencyjnej, bo tak jest w realu. A największa zabawa i tak jest w GT Legends (podobno, bo ja w tym bardzo mało jeździłem). Fakt, pomyliłem sobie DFP z MOMO, która miała mniejszy kąt obrotu. I zgadzam się z Tobą – byłoby dziwne, gdyby Logitech włożył do takiej kiery te same mechanizmy co w G25 (ale zaoszczędzą na pedałach! 😉 ). Podsumowując to wygląda na „odmłodzoną” DFP, którą chcą sprzedawać na fali popularności Gran Turismo.
bez pedałów ta kierownica?
W zestawie są oczywiście pedały, ale znacznie prostsze w konstrukcji niż te z G25 (co nie znaczy, że złe).
Jak już ściągacie pomysły na newsa z pism branżowych to chociaż czytajcie je do końca :PBędziecie znali wszelkie szczegóły. . .