Swoje miejsce na planecie mają nawet osoby, które nie posiadają gry! Rozwój community wspomaga system ulubionych tagów oraz komentarzy. Choć cały świat LittleBigPlanet przytłacza swoim ogromem, naprawdę ciężko jest się w nim zgubić – moduł sieciowy to wzorcowe wykonanie dobrze przemyślanej koncepcji. Media Molecule zasługuje na wielkie brawa!
Chodź, pomaluj mój świat
Są i krokodyle!
Możliwość modyfikacji, a raczej ozdabiania to tylko szczyt góry lądowej. Czas zobaczyć, co kryje sie na księżycu znajdującym się po prawej stronie „menu”. To miejsce trzeba nazwać kreatorem – przygotowanych zostało 20 kraterów, a właściwie slotów – w których możemy tworzyć nasze własne etapy. Wbudowany edytor jest prosty jak budowa cepa, a każdą z funkcji uruchomiamy korzystając z naszego personalnego menu. Po (ponownie) przymusowym samouczku, bez ograniczeń możemy zgłębiać możliwości tego potężnego narzędzia. LittleBigPlanet pozwala na stworzenie dowolnej konstrukcji, czy też mechanizmu! Dopracowany poziom publikujemy i od tej chwili będzie on dostępny w trybie „Cool Levels” umieszczonym pod wspomnianym wcześniej „Story”.
W połowie listopada liczba poziomów stworzonych przez graczy wynosiła ponad 80 tysięcy! Taki wynik daje obraz gry o nieskończonym potencjale. Nie można powiedzieć, żeby produkcje amatorskie ustępowały tym przygotowanym przez twórców. Miałem okazję trafić na etapy równie urokliwe i piękne, a nawet bardziej innowacyjne – walki czołgów (każdy obsługiwany przez 2 osoby), podróż balonem, czy nawet wyścig na grzbietach dzikich kotów. „MałaDużaPlaneta” to bastion dla ludzi twórczych, co do tego nie mam wątpliwości.
Mario nie żyje?!
Cóż można więcej napisać o LittleBigPlanet? Jest to gra dopracowana w każdym calu. Drobne problemy związane z obciążeniem serwerów nie są nawet rysą na tym pięknym klejnocie. Ciężko jednak nie zauważyć, że cały ten ogrom i wielkie możliwości składają się na grę, która mimo wszystko nie może zostać uznana za epickie i wiekopomne dzieło. Nie ma tutaj wzniosłej fabuły, rozpoznawalnych postaci ani turniejowego trybu multiplayer. LittleBigPlanet zawsze będzie prostą i rozluźniającą grą casualową przeznaczoną do zabawy w sieci, co oczywiście nie przeszkadza w zarwaniu przy niej kilku długich nocy. Jeśli pasuje Wam taki charakter zabawy, to mogę tę produkcję gorąco polecić – jedna z najlepszych gier na PS3 w tym roku. Myślę, że gdyby Sackboy pojawił się kilkanaście lat temu, to nikt dziś by nie pamiętał, kim był hydraulik Mario!
Zastanawialiście się, co się dzieje z waszymi marzeniami sennymi, gdy wstajecie rano z łóżka? Specjaliści z Media Molecule znaleźli odpowiedź na to nurtujące pytanie. Okazuje się, że wszystkie nasze absurdalne lub koszmarne wizje ulatują wysoko w górę i budują twór, który naukowo został opisany jako „MałaDużaPlaneta”! Dzięki uprzejmości naukowców z Sony mamy dzisiaj możliwość odwiedzenia tego niesamowitego miejsca. Zapraszam na wycieczkę!
Hmmm, myślę, że gra wiekopomna nie musi być przykładem soczystego hardcore gamingu. Przykładem jest wspomniany marian, którego brnięcie przed siebie i skakanie na przeciwników nie da się nazwać epickim. Fabuła o porwaniu księżniczki (o imieniu Peach(!!!)) jest co najmniej sklecona na kolanie a z czysto technicznej strony niczym się nie wyróżnia. Ale jak w to się gra, zapytacie? Ano tak, że jak się złapie pada to puszcza się go tylko podczas zaśnięcia (bynajmniej nie z nudów). Tak samo jest z LBP, przecież ta gra na dzisiejsze czasy żadnym rewolucyjnym pomysłem się nie wyróżnia- 2,5D, było! Robienie poziomów? Było! A spytacie jak w to się gra. . . ? Dla mnie właśnie takie gry są rewolucyjne. Okej, może GTAIV to jest killer i każdy musi w to zagrać. . . , ale jest to po prostu produkcja w którą włożono kupę kasy i w pewnym sensie była skazana na sukces. Jak to wszystko leci w przemyśle filmowym? Właśnie te małe perełki, są najbardziej cenione przez krytyków i widzów. Uderzając w sedno- autor tekstu zarzuca LBP, że nie ma rozmachu, epickiej fabuły itd. OK, dla każdego słowo „rewolucyjne” może znaczyć co innego, jednak chcę podkreślić że dla mnie produkcje, typu „coś z niczego” są rewolucyjne. Same w sobie może nie, ale za to to, co dzięki nim może się wydarzyć w przyszłości, jest rewolucyjne. Jestem pewny, że LBP pociągnie za sobą sznur gier opartych właśnie na „web 2. 0”, czy rozbudowanej interakcji gracza w świat gry. Wiem. że dla niektórych to właśnie girsy są przełomowe- może są, może nie są, ale dla mnie to właśnie LBP jest MałąWielkąRewolucją.
@ UP Mnie osobiście LBP bardzo urzekło. Zdecydowanie bardziej niż GTA IV cierpiące na syndrom mydlanej bańki. Mimo wszystko chciałem na koniec tekstu posilić się na obiektywne podsumowanie – bo choć gra jest rewolucyjna i magiczna, to taki typ zabawy nie każdemu musi pasować. Chciałem to podkreślić, tak aby oszczędzić rozczarowań.
W moim przypadku od zakupu LBP minął tydzień i nie wytrzymaliśmy. . co oznacza że nie bacząc na koszty kupiliśmy 3 pada. . (choć nie bardzo widzę jego zastosowanie poza LBP) ;)Dotychczas nic na PS3 nie dostarczyło nam tyle zabawy – a mówię o „znacznym” przekroju wiekowym). Gorąco polecampozdr. Enio
Ja to odpaliłem i nie urzekło. . . Ale dam tej grze jeszcze jedną szansę. Spróbuję zagrać z żoną :), która generalnie nie grywa. To będzie eksperyment.
Gralem w wersje beta z narzeczona, ktora tez nie grywa (raz na jakis czas odpala Soul Calibur IV). I zabawy bylo mase. Duzo smiechu, pozytywnych emocji. Polecam, wlasnie zamowilem wlasna kopie z dvd.co.uk
Ja również szczerze polecam,zabawa jest przednia,szczególnie wraz ze znajomymi na jednej kanapie:) nie raz spadałem z niej,śmiejąc się w niebogłosy:D HaHa. Ta gra jest po prostu genialna,mogę w nią grać godzinami wcale się nie nudząc a zawsze,gdy nuda zacznie już doskwierać,to odpalam kreator i sam coś tworzę:)
Little Big Planet nie miało być grą hardcore’ową, nie miało szokować grafiką jak Uncharted i być soczyste jak Gears of War. Ta gra miała przynieść hektolitry miodu, pokazać, że infrastruktura sieciowa Sony nie leży i kwiczy, że warto prełamywać bariery zamiast robić kolejnego need for speed’a,że gry łączą, nie dzielą. i wiecie co? Udało im się jak cholera. Media Molecule udowodniło, że warto czasem sypnąć kasą na oryginalniejszy pomysł, zaryzykować. Dla mnie nawet ocena 8. 5 jest w pewnym sensie krywdząca. Wiem, że V. nie lubi dawać wyższych ocen, ale nie można się zasłanić czymś, czego w istocie nie ma. Ta gra miała być mioda, nie brutalna; miała dawać mnóstwo możliwości, nie chwytających za serce scenek 30 minutowych. Ktoś powie, że to nic nie znaczy, dla mnie dowód, że świat jeszcze nie stoi na samych kontynuacjach. To bynajmniej nie jest gra na 8. 5, nie tym razem.
Ja tam wole gearsy :p nawet ze znajomym :pA dla rozluźnienia wole fable albo nawet brain’a :p
Fajnie się grało z żoną w single playera we 2 do samego końca. Teraz gdy został mi tylko multi przez neta jakoś nie chce mi się szuuukac jakis fajnych leveli bo nie zawsze te najbardziej popularne są fajne no i brakuje mi jakiegoś większego celu w LPB after single player. nie buduje leveli wiec nie zbieram stickersów i innych itemów a granie dla ilosci pktów i statystyk mnie już tak nie przyciąga jak single player z super planszami i prostą ale zawsze fabułą. Teraz gramy od czasu do czasu w multi. . . czegoś mi brakuje. . .