Zaczęło się od kłopotów z płytami. W sieci pojawiło się wiele komentarzy zawiedzionych graczy, którzy nabyli najdroższe wydanie Halo 3, w którym płyty poluzowały się i porysowały zanim trafiły do napędów Xboxa. Reakcje ze strony firmy z Redmond była szybka. Ogłoszono, iż wszystkie uszkodzone kopie gry zostaną wymienione na nowe. Chwilę później okazało się, że Xbox Live nie wytrzymuje zmasowanego szturmu graczy, którzy chcą w sieci postrzelać do kolegów i koleżanek. W tym przypadku Microsoft przyznał, że ich usługa sieciowa borykała się z „niewielkimi problemami”, które zostało szybko rozwiązane. Te problemy według graczy to między innymi zawieszanie się Halo 3. Zdarzało się również, że wielbiciele elektronicznej rozrywki po prostu nie mogli połączyć się z Xbox Live.
To jednak jeszcze nie koniec złych wieści. Najnowsze z nich związane są z faktem, iż tytuł ten nie działa w bardzo wysokich rozdzielczościach. Gracze są zniesmaczeni faktem, że Bungie przed premierą nie zaszczyciło nikogo informacją, że ich produkcja wyświetla obraz w rozdzielczości 1152×640 zamiast 1280×720. Dopiero po wielu wpisach na forach dyskusyjnych rozsianych po Internecie odpowiednia notatka pojawiła się na oficjalnej stronie internetowej firmy. Ta komentuje sprawę dość krótko. Zdaniem Bungie i tak nikt nie zauważy różnicy między wymienionymi przed chwilą rozdzielczościami a informowanie o nich przed premierą mogło odciągnąć uwagę graczy od innych, ważnych cech Halo 3. Jednocześnie przedstawiciele firmy twierdzą, że sprawa nie byłaby w ogóle poruszana gdyby nie dramatyzowanie osób szukających sensacji tam gdzie jej nie ma.
Teraz już wszystko wiecie. Jeśli otrzymacie zepsuty produkt, padnie wam konsola albo po prostu coś wam się nie spodoba to macie siedzieć cicho i nie dramatyzować. Kiedy się nad tym zastanawiamy dochodzimy do wniosku, że równie dobrze możecie zaoszczędzić pieniądze albo wydać je coś innego i nie martwić się tego typu problemami i dość specyficznymi wypowiedziami Bungie. Firmie za takie podejście do sprawy należy się ocena 10/10.
Tok myślenia Bungie jest dość prosty. „Po co się silić na nowatorskość i trudzić za bardzo z dopieszczeniem produktu, i tak zarobimy taką kasę, że wyjątkowo skutecznie stłumi to wszelkie wyrzuty sumienia związane z lekceważeniem graczy”.
Poza tym przeciez nie beda jakimis nowinkami odciagali uwagi gracza od innych, waznych cech gry 😉
Osobiście uważam, że prawda leży po środku. Większość zarzutów, to „czepianie się” detali które w finalnym rozliczeniu niewiele wnoszą do samej gry. Nie zmienia to faktu, że fakt „pominięcia” tych detali w oficjalnych informacjach nie najlepiej wypada i będzie „wodą na młyn” nie tyle graczom, co konkurencji (tylko czekam, aż Sony zacznie mówić o „prawdziwym HD” w ich grach).
Nie zgodzę się, że „nie widać różnicy” – otóż widać i to bardzo. Ja po odpaleniu gry zacząłem zastanawiać się, co jest „nie halo”. Efekt „porwanych linii” potęguje brak antyaliasingu. Po prostu wygląda to słabo. Strasznie drażni mnie efekt poszarpanych linii i totalnie nie przystoi to produkcji, która miała zerwać asfalt ze światowych dróg rozrywki. Dupa blada. . . Jestem rozczarowany, mimo że byłem fanem Halo, głównie pierwszego.
fakt halo3 wygląda dupnie ale grywalnosc miażdży inne tytuły jak worek ziemniaków muchę
Tu się nie zgodzę. Halo3 wygląda świetnie. A grywalność ma na poziomie porządnym. Mówię o singlu.
I tutaj swój wkład powinien mieć UE3, ewentualnie inny licencjonowany engine. Po prostu Bungie skupiło się bardziej na samej rozgrywce, fabule i gameplayu, grafikę dorzucając niejako gratis. I na koniec pewna śmieszność. Promocyjna konsola Xbox360 Halo3 edition. Pomijająć dość ciekawą kolorystykę, to zawiera ona także port HDMI, co w połączeniu z rzeczywistą rozdzielczością gry jest raczej brutalnym żartem 🙂
co za brednie?Kto widział rozdzielczość 640? To jest natywna rozdzielczość renderowanej ramki i ona jest skalowana w górę sprzętowo. . . tak dla wiadomości redaktora to warto sprawdzić jak to wygląda w innych grach. . . Może ktoś kto pisze takiego newsa zadałby sobie trochę trudu i przeczytał oryginalny wątek http://forum.beyond3d. com/showthread.php?t=43330 i wyjaśnienie bungie no i może przeczytać o silniku Halo3 i jego możliwościach tworzenia HDR?Po Val_w_Hal(o)i można by oczekiwać więcej 🙂
Tak dla waszej informacji oto jak to wygląda w innych grach ( http://forum.beyond3d. com/showthread.php?t=43330&page=19):Full Auto 2: 1920×1080 AA 4x, bad framerate – PS3NBA Street: 1920×1080 AA 4x (30-60fps) – 360LocoRoco Cocoreccho 1920×1080 MSAA 2x -PS3 Tony Hawk Project 8: 1040×584 AA – 360Tony Hawk Project 8: 1280×720 – PS3Virtua Tennis 3: 1920×1080 AA 2x – PS3, 360 XMB: 1920x1080p – PS3Dashboard: 1280x720p – 360Perfect Dark Zero: 1138x640p – 360Halo 3: 1138x640p – 360Call of Duty 3: 1120x630p 360Ninja Gaiden Sigma: 1280x720p PS3Project Gotham Racing 3: 1024×600 360Tomb Raider: 1024×600 360Ridge Racer 7: NBA 07: 1920×1080 – PS3NBA 08: 1920×1080 – PS3Tony Hawk Proving Ground: 600p – PS3Tony Hawk Proving Ground: 720p – 360GRAW2: 720p – PS3GRAW2: 720p AA 2x – 360Super Rub a Dub: 1600×1080 – PS3GTHD: 1440×1080 – PS3Super Stardust HD: 1280×1080 – PS3Skate: 1536×864 – PS3Skate: 1280×720 AA – 360Bioshock: 1280×720 – 360Harry Potter: 1280×720 MSAA 2x PS3 ?Pixel Junk Racers: 1920×1080 PS3Heavenly Sword: 1280×720 AA 4x PS3Blast Factor Demo: 1920×1080 PS3The Darkness Demo: 1024×576 PS3
Moje płyty nie były porysowane przy dostawie, gra nie zawiesiła mi się do tej pory ani razu ( miła odmiana po zbugowanym Bioshocku ), gra w multi działa rewelacyjnie, żadnych lagów nawet przy marnych host’ach – widać dużą poprawę w stosunku do Halo 2, ktoś naprawdę poważnie potraktował optymalizację kodu. Grafika jest wyśmienita, część efektów wizualnych nieznaczenie gorszej jakości niż w Bioshocku ale również część nieco lepsza.
No to jest jednak naprawde szukanie dziury w calym. . . .
Faktem jest, że niema natywnej 720p i to jest powód, aby na pudełku nie było odpowiedniego napisu i faktem, że połowe gier powinno napis 720p straić, ale to jest nabijanie ludzi w butle. Faktem jest również, że przez te skalowanie brak wygładzania krawędzi daje efekt tak dupny jak nigdy do tąd, a jeżeli nadal kolega uważa, że grafika jest super, to polecam dobrego okuliste, lub pdwyżkę salary w M$. Poz. JJ
1152×640=7372801280×720=921600921600-737280=184320Czyli zniknęło 20% obrazu. Nie jest to mało, przy okazji gra cały czas była reklamowana jako HD. Zabrakło tylko 20%, moim zdaniem dużo :(PS. Uprzedzam pytania. Tak mam Xbox 360 Gears of War wymiatają 🙂
Ja też dodam, ma X360 premium i Sony Bravia HD LCD i parę świetnych gier Darkness i Bioshock, ale ta produkcja połozyła mnie na kolana, myslę, że zrobienie tego czegoś kosztowało ze 100000 USD a reklama 10 milionów USD i to wynik sprzedaży. Poz. JJ
A niedawno czytałem że MS wymaga od producentów w grach na X0 przynajmniej AA 2x Czyżby wyjątek zrobili i jeszcze rozdzielczość prawie 720p a jak wszyscy wiemy prawie robi wielką różnicę. A tak na poważnie o ile w przypadku zwykłych gier było by to tylko małe niedociągnięcie to w produkcji o takim rozmachu i takiej renomie jaką jest HALO jest to poprostu żenujące. ( nie znam się ale lekka optymalizacja silnika napewno pozwoliła by uzyskać „pełną rozdzielczość” bez utraty płynności poprostu pieniądze zdecydowały że zamiast za 2-3 miesiące grę wydano teraz)
doczekamy się może akcji „Tydzień bez HALO3” . . . to zaczyna być nudne. Ludzie mają problemy, że rozdziałka jest niższa (a faktycznie wcale nie), albo coś innego ? A kto ich zmusza do kupowania :/ . . . dziki świat
Tu jest całkiem fajny opis z pokazaniem w ramce jak to wygląda jeżeli chodzi o różnicę w wielkości generowanej ramki. Jeżeli było do mnie to, czy widzę schodki to tak ale tylko jak włączam przeglądanie filmów i to tak dziwnie jest, że są nie na każdej krawędzi są. Normalnie podczas gry nie ma czasu na oglądanie schodków na krawędziach po prostu _mi_ nie rzucają się w oczy.
ech. . . tu: http://news. filefront. com/bungie-weekly-update. . . 3-is-640p/
A gdzie 1080p, ta gra miała być w tysiąc osiemdziesiat p!!!,,, cieszczie sie ze wogule gracie w hejlo, ja zamówiłem preordera na Limited edition w EMPIK. COM i do dzisiaj 6 dni po premieze jeszcze niedostałem gry, jestem totalnie wk******y.
Ja mogę dodać że zwenza mi się ekran po bokach 🙁 i nie jest to tylko moj kłopot.