Jak informuje serwis 1UP, najnowszy podcast Kojima Productions zawiera ciekawą wypowiedź pracownika studia – Ryana Pytona. Krótko mówiąc: gra nadal powstaje głównie z myślą o PlayStation 3, lecz Pyton nie dementuje możliwości konwersji nowego „Metala” na konsolę Microsoftu:
”Mogę powiedzieć zupełnie szczerze, że nie dokonaliśmy żadnych zmian w grze pod wpływem myślenia typu ‘Musimy stworzyć ją na Xboxa 360’. Już abstrahując od tego, czy tworzymy ją również na Xboxa 360, czy nie, gra jest pisana w oparciu o specyfikację PlayStation 3, o czym wiadomo już od przeszło dwóch lat”
[Głosów:0 Średnia:0/5]
Konwersja na x360 ,o ile powstanie, będzie z pewnością gorsza niż wersja na PS3 skoro gra od początku projektowana jest pod czarnulkę.
Zgadzam się i może być okrojona skoro ps3 ma bluray a xbox tylko dvd
Wyjątkowo zgadzam się z Raphaelem. Już widać, że każda z gier, które są robione jako kolejna generacja na PS3, nie miała by szans zmieścić się na DVD. Np. Uncharted: Drake’s Fortune korzysta ze zmasowanego streamingu wszystkiego, co widać i słychać (dźwięk, tekstury, geometria, etc. ). Twórca zarzeka się, że głównym problemem konwersji na inne platformy byłby właśnie za ciasny nośnik. Musieliby mocno okroić grę i zmienić filozofię transportu danych. I to zaczyna być znamienne. Co ciekawe, gry na PS3 graficznie wcale nie muszą wyglądać lepiej. Za to mogą odskoczyć bardzo różnorodnością, bogactwem otoczenia, wielkością, „rozmachem”, no i dłuższą i bardziej rozbudowaną opowieścią. 50GB to nie 7GB. Różnica jest ogromna. I to wcale nie jest spekulacja, a logiczny fakt. Myślałem, że dopiero w 3 generacji gier będzie to zauważalne. Ale po wczorajszej prezentacji gier daje się przesłanki dostrzec już teraz.
MGS4 powinien jednak zostac exclusivem. Bardzo to pomoze samej konsoli, ktora mimmo wszystko jest japonska, a jak wiadomo rodzimi konsumenci zawsze woleli wlasne platformy. Poza tym mi MGS kojarzy sie z PS. Mam X360 i pewnie ze bym sobie chetnie w to pogral, ale mam zbyt duzy sentyment do pewnych pozycji. Takie gry sa powodem dla ktorego sie inwestuje w dana platforme. Jesli za kilka lat wszystko bedzie na kazda platforme, to zaniknie ten specyficzny klimat danych konstrukcji. Obawiam sie tez, ze gry beda coraz gorzej dzialac i wygladac, wlasnie przez niemoznosc dopieszczenia kodu. Zawsze najwieksza zaleta konsoli byl wlasnie jednolity konfig.
Zgadzam się z przedmówcą. Osobiście sądzę, że w miarę poznawania przez programistów sprzętu nośnik PS 3 stanie się bardziej atrakcyjny, co zaprocentuje w przyszłości rozbudowanymi tytułami.
Kiedystam tam pewnie ten MGS 4 na Xboxa 360 powstanie, ale obstawiam iz bedzie on time exclusivem i to przez dluzszy okres czasu – powiedzmy okolo roku. Skoro Konami robi z mysla o PS3 te gre, to pewnie zaangazowana jest to wiekszosc zespolu Kojima Productions, wiec w tej chwili konwersji na X0 i tak pewnie niemialby kto przygotowywac ;]
Imo pewne jest to, ze Sony nie pozwoli sobie na odebranie tak wielkiej ilosci potencjalnych klilentow. Tutaj to juz nie tylko kwestia gry ale sprzedazy konsol wiec gra jest o duza stawke. Jesli juz pojawi sie na X’a to jak mowi siergiej nie szybciej niz rok po premierze na PS3.
Watpie ze MGS4 powstanie na Xa, Kojima P. zamiast robic konwersje zajma sie juz nastepnym projektem na PS3, trzeba szczerze powiedziec, ze x360 to najbardziej wadliwy sprzet w historii konsol, moj kolega wymienia juz 4 raz!!! To sa jaja, wystartowali rok wczesniej, spieszyli sie i tak to wyszlo, zdolali tylko uzaleznic fanow – achievement hunterow, wyniki sprzedazy moga byc zaklamane ( wymienione konsole licza sie jako nowe zakupy??)
Resident Evil 4 był na GC najpierw a potem konwersja na PS2. Miało być gorzej a wyszło lepiej. Na pewno przez jakiś czas będzie exclusivem dla Sony a po jakimś roczku wyjdzię spokojnie na konsolę Mcrosoftu. Wtedy nikt nie będzie miał żalu do Konami o to, że MGS4 jest na konsoli konkurencji.
Bardzo słuszna uwaga- to że PS3 posiada pojemniejszy nośnik itp. niczego nie przesądza- MGS2 ukazał się i na konsoli PS2 i Xbox- czemu teraz miałoby być inaczej? Trzeba jednak przyznać że pan Kojima zawsze podkreślał że priorytetowa jest produkcja tej gry na PS3 a jako że Kojima nie ma skłonności do „ściemniania” należy mu wierzyć:).
elcracktotal – no i mamy nowa teorie spiskowa, sprzedaz przeklamana. . wadliwe to i w ogole wszystkiemu winny jest X 360 :Pa ja pomimo tego ciesze sie, ze go mam – zespul sie tylko raz, ma duzo wiecej gier niz PS3 i jest tanszyw zakupie. . no najwieksza wada to ze glosne to ustrojstwo 😉
a ja wczoraj sciagnąłem darmowego arcada na xa 🙂 oczywiści eto tak w temacie pojemności nośników 🙂
. . . and pls dont boring me . . . ZzZZCo w zwiazku z tym ze tylko na Ps3 ? to co mam isc kupic pudlo za 2500 bo wyjdzie tam MGS 4 ? lol pls Polska to nie japonia.
A co stoi na przeszkodzie wydania gry na 2 lub 3 dvd? To nie free-roamingowe gta zeby trzeba bylo zmieniac plytke co 10 min tylko np 2 razy w czasie calego grania zmienia sie plytke. Mysle, ze nie jest to takie straszne a mozna zmiescic 3 razy wiecej danych 😉
A co stoi na przeszkodzie wydania gry na 2 lub 3 dvd? To nie free-roamingowe gta zeby trzeba bylo zmieniac plytke co 10 min tylko np 2 razy w czasie calego grania zmienia sie plytke. Mysle, ze nie jest to takie straszne a mozna zmiescic 3 razy wiecej danych 😉
A co stoi na przeszkodzie wydania gry na 2 lub 3 dvd? To nie free-roamingowe gta zeby trzeba bylo zmieniac plytke co 10 min tylko np 2 razy w czasie calego grania zmienia sie plytke. Mysle, ze nie jest to takie straszne a mozna zmiescic 3 razy wiecej danych 😉
A co stoi na przeszkodzie wydania gry na 2 lub 3 dvd? To nie free-roamingowe gta zeby trzeba bylo zmieniac plytke co 10 min tylko np 2 razy w czasie calego grania zmienia sie plytke. Mysle, ze nie jest to takie straszne a mozna zmiescic 3 razy wiecej danych 😉