Analitycy z firmy Screen Digest stwierdzili, że przychody pochodzące od członków wirtualnego świata sięgną w 2011 r. 1,5 mld dolarów. Głównym źródłem dochodów będą gracze, którzy obecnie stanowią ok. 87 proc. Jednakże Screen Digest wspomina również o prężnie rozwijającym się rynku, który przedstawia wirtualny świat Second Life.
Firma Screen Digest skupia swoją uwagę na takich tytułach, jak: World of Warcraft, RuneScape, Final Fantasy Online, Everquest i City of Heroes/Villains. Podkreśla przy okazji fenomen World of Warcraft, który obecnie liczy sobie ponad 8 mln użytkowników, z których ok. 3 mln to mieszkańcy Europy i Ameryki Północnej. Wyniki WoW-a stanowią 50 proc rynku gier online.
Wedle BBC liczba użytkowników gier online w 2011 wzrośnie do ponad 10 mln.
Ja wole EVE-online. . .
A ja tam wole Margonem 😀 W końcu jest MMORPG i to polskie 😛
IMO szkoda czasu na MMO. Lepiej już paść na łóżko i nic nie robic ;]
Ja tez wolę rodzimą produkcję i też gram w Margonem. przynajmniej po polsku można sobie pogadać. . . 🙂