Klasyczna już gra lotnicza, przedstawiająca konflikt między lotnikami z całej zjednoczonej Europy oraz niemieckimi napastnikami z Luftwaffe.

Cudo nazywa się Open TTD i wymaga pełnej gry Transport Tycoon Deluxe do działania. Powstała jako efekt współpracy grupy programistów i grafików, którzy kochają już niemalże antyczną grę Chrisa Sawyera. Sawyer dawno temu na swoje dzieciątko się wypiął, poświęcając się Rollercoaster Tycoonowi. Raz tylko wrócił do tematu, wydając średnio udaną Locomotion.

Locomotion to zresztą ewenement. Planowana jako kontynuacja Transport Tycoona, gra okazała się słabsza, niż jej pierwotne wcielenie, nieco zaktualizowane przez fanów w ramach projektu TTD Patch. Doszło jednak do sytuacji, w której archaiczny engine gry nie pozwalał na dalsze zmiany. Rozwiązanie? Napisać to od początku!

Open TTD powstał w języku C++ i pozwala na znacznie więcej. Nie tylko powiększono 16-krotnie mapy, ale wprowadzono zmiany do niemal każdego aspektu rozgrywki. Co więcej, nowy engine pozwala na implementowanie całkiem nowoczesnej grafiki, do czego projekt niechybnie zmierza.

Powalające wrażenie robi ekipa fanatyków, która za tym wszystkim stoi. Ludzie ci, zajęci na co dzień czymś zupełnie innym, wracają po pracy do domu i co wieczór szykują nową wersje gry z kolejnymi usprawnieniami. Być może to przyszłość?

Open TTD

[Głosów:0    Średnia:0/5]

4 KOMENTARZE

  1. Jedynym problemem jest to, że gra od dłuższego czasu jest straszniezabugowana i niewiele robi się w kierunku tego, by bugi wyeliminować. Alefrajda z grania w OTTD po sieci ze znajomymi jest i tak wielka =]

  2. Wlasnie, przez internet mozna w to pykac. . . Jest tez edycja Ufo EnemyUnknown umozliwiajaca walke dwom osobom. A najlepsze jest to ze od ponad 2lat mozna wygodnie grac w Sensible World of Soccer (obecnie nawet w wersje96/97) po sieci 🙂

  3. trochę nieścisłości – tak naprawdę OTTD bazuje na kodzie TTD – TTD zostało zdeasemblowane i przetłumaczone z ASM na C++. Niestety taka zagrywka jest nielegalna. Mają chłopaki szczęście, że Atari nie interesuje się grą. Tymczasem ja polecam TTDPatch’a – rozwija się nie gorzej od OTTD, owszem brak mu większych map i tak dobrego multiplayer’a przez internet, ale jeśli chodzi o grafikę i możliwości konfiguracji są o wiele większe. Z radością wspomnę, że „w produkcji” w TTDPatch’u są właśnie większe mapy, a także próby stworzenia biblioteki DLL dla całkowicie nowej obsługi sieci – tak więc OTTD traci na znaczeniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here