Psycholodzy z londyńskiego uniwersytetu Middlesex przeprowadzili szeroko zakrojone badania dotyczące przemocy w grach wideo. Zabrano się do tego z naukową dokładnością. Przebadano grupę 292 osób w w wieku od 12 do 83 lat grających w World of Warcraft. Jakie wnioski wyciągnęli badacze? Po wielogodzinnej rozgrywce „króliki doświadczalne” były spokojne i zrelaksowane. Przedstawiciel uczelni Jane Barnett będąca jednocześnie członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier przedstawi wyniki badań na dzisiejszej konferencji Brytyjskiego Stowarzyszenia Psychologicznego w Dublinie.
Dziwi nas tylko jedno. Dlaczego do testów wybrano akurat World of Warcraft? Chyba powinni zagrać w coś mocniejszego… No ale może ze względu na obecnych w grupie seniorów zrezygnowano z bardziej brutalnych tytułów.
Hm, a wyobrażacie sobie dziadków grających w Postala albo w Manhunta? :)Moim skromnym zdaniem, gry powinny byc „nieco” brutalniejsze i bardziej dosadne.
Ja sobie wyobrażam. To będę ja za 50 lat 😀
WoW’a wzięto raczej ze względu na dzieciaki. Żeby zbadać wpływ brutalnych gier na dzieci musieli by im faktycznie dać Manhuta, a tu odezwała by się wojna medialna.
WoW’a dali po to żeby WoW jako pierwszy był oczyszczony z wszelkich zarzutów. Blizzard widocznie jako pierwszy zadbał o image swoich produktów na tym froncie. Oczywiście wróżę z fusów równie dobrze to może być popularność tego tasiemca rynku gier 😛
To teraz Blizzard może wejść na rynek geriatryczny! Dziadki z domów starców z kupą wolnego czasu i stałymi dochodami zakładający Gildie. Rynek np w Europie rośnie bo się społeczeństwo starzeje. Żyła złota!!!World of GeriatricsOld of WarcraftWorld of Warcraft: The Grannie Crusade
Moim zdaniem wybrano WOW z powodu uproszczonego schematu śmierci. . . Inne gry może i maja flaki fruwające po ekranie, litry krwi. . . Ale tylko WOW daje tą satysfakcje z odebranego życia. . . Sama idea śmierci jest ważna a nie jej sposób. . . Liczy sie to że ty przeżyłeś posyłając śmierdzące gnomie wojowniczki na cmentarz. . . FOR THE HORDE!!!!PS. PVP=ZABIJANIE w czystej postaci stad wybrali ten tytuł. Starszym ludziom łatwiej zrozumieć czystą śmierć, a nie ubraną w cierpienie widowiskową wyrzynanke. W samej idei testu chodzi o to by zabijali. . . . zabijanie jako kulminacyjna cześć przemocy.
Gdy to czytałem, przez chwilę poczułem, że świat, który znam, umiera.
A czemu media mają zainteresować się czymś normalnym? Nkt przecież nie pisze ‚dziś dzień minął spokojnie, a na placu Powstańców nie doszło do żadnego wypadku’ 🙂 pozdrawiam
Dlatego wybrano WoW bo to chyba grając w tę grę ludzie sie najczęściej zabijają (nie w grze) nie wiem ale mogę sie mylić ale to chyba przez WoW jakiś chińczyk zjechał do bazy po 70 godzinach grania bez przerwy,podobno dlatego ze sie nie ruszał z miejsca siedział cały czas w tej samej pozycji ,dziwne hmm
żeby chociaż w Guild Wars grali no
Niektórzy nazbyt idealizują zjawisko PVP w grach. Tutaj nie ma podwójnego dna i psychoanalitycznych odniesień. Jest dwóch kolesi ze swoimi napakowanymi i wypieszczonymi postaciami i prostacki w swojej genezie kontest kto ma większego siurka. Jeśli ktoś widzi w PVP paralele do realnego świata i prawdziwej śmierci, to nie powinien się martwić o graczy, tylko o siebie.