Psycholodzy z londyńskiego uniwersytetu Middlesex przeprowadzili szeroko zakrojone badania dotyczące przemocy w grach wideo. Zabrano się do tego z naukową dokładnością. Przebadano grupę 292 osób w w wieku od 12 do 83 lat grających w World of Warcraft. Jakie wnioski wyciągnęli badacze? Po wielogodzinnej rozgrywce „króliki doświadczalne” były spokojne i zrelaksowane. Przedstawiciel uczelni Jane Barnett będąca jednocześnie członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier przedstawi wyniki badań na dzisiejszej konferencji Brytyjskiego Stowarzyszenia Psychologicznego w Dublinie.
Dziwi nas tylko jedno. Dlaczego do testów wybrano akurat World of Warcraft? Chyba powinni zagrać w coś mocniejszego… No ale może ze względu na obecnych w grupie seniorów zrezygnowano z bardziej brutalnych tytułów.
Hm, a wyobrażacie sobie dziadków grających w Postala albo w Manhunta? :)Moim skromnym zdaniem, gry powinny byc „nieco” brutalniejsze i bardziej dosadne.
Ja sobie wyobrażam. To będę ja za 50 lat
WoW’a wzięto raczej ze względu na dzieciaki. Żeby zbadać wpływ brutalnych gier na dzieci musieli by im faktycznie dać Manhuta, a tu odezwała by się wojna medialna.
WoW’a dali po to żeby WoW jako pierwszy był oczyszczony z wszelkich zarzutów. Blizzard widocznie jako pierwszy zadbał o image swoich produktów na tym froncie. Oczywiście wróżę z fusów równie dobrze to może być popularność tego tasiemca rynku gier
To teraz Blizzard może wejść na rynek geriatryczny! Dziadki z domów starców z kupą wolnego czasu i stałymi dochodami zakładający Gildie. Rynek np w Europie rośnie bo się społeczeństwo starzeje. Żyła złota!!!World of GeriatricsOld of WarcraftWorld of Warcraft: The Grannie Crusade
Moim zdaniem wybrano WOW z powodu uproszczonego schematu śmierci. . . Inne gry może i maja flaki fruwające po ekranie, litry krwi. . . Ale tylko WOW daje tą satysfakcje z odebranego życia. . . Sama idea śmierci jest ważna a nie jej sposób. . . Liczy sie to że ty przeżyłeś posyłając śmierdzące gnomie wojowniczki na cmentarz. . . FOR THE HORDE!!!!PS. PVP=ZABIJANIE w czystej postaci stad wybrali ten tytuł. Starszym ludziom łatwiej zrozumieć czystą śmierć, a nie ubraną w cierpienie widowiskową wyrzynanke. W samej idei testu chodzi o to by zabijali. . . . zabijanie jako kulminacyjna cześć przemocy.
Gdy to czytałem, przez chwilę poczułem, że świat, który znam, umiera.
A czemu media mają zainteresować się czymś normalnym? Nkt przecież nie pisze ‚dziś dzień minął spokojnie, a na placu Powstańców nie doszło do żadnego wypadku’
pozdrawiam
Dlatego wybrano WoW bo to chyba grając w tę grę ludzie sie najczęściej zabijają (nie w grze) nie wiem ale mogę sie mylić ale to chyba przez WoW jakiś chińczyk zjechał do bazy po 70 godzinach grania bez przerwy,podobno dlatego ze sie nie ruszał z miejsca siedział cały czas w tej samej pozycji ,dziwne hmm
żeby chociaż w Guild Wars grali no
Niektórzy nazbyt idealizują zjawisko PVP w grach. Tutaj nie ma podwójnego dna i psychoanalitycznych odniesień. Jest dwóch kolesi ze swoimi napakowanymi i wypieszczonymi postaciami i prostacki w swojej genezie kontest kto ma większego siurka. Jeśli ktoś widzi w PVP paralele do realnego świata i prawdziwej śmierci, to nie powinien się martwić o graczy, tylko o siebie.