W czasie konferencji w wirtualnym świecie Second Life Daniel Laugling, menadżer NASA zarządzający działem Learning Technologies powiedział, że instytucja używa silnika Unreal Engine do tworzenia wirtualnych światów, które następnie wspierają przygotowania do nowych misji. W projekcie uczestniczą również członkowie zespołu, którzy stworzyli grę America’s Army.
NASA przygotowuje się do dwóch ważnych misji – lot na księżyc w 2020 i na Marsa w 2035 roku. Wizualizacje mają zarówno wspierać zespoły przygotowujące misje, jak i propagować wiedzę o lotach kosmicznych. Jako przykład podano wirtualną wersję stacji badawczej ISS. Powstanie również wirtualna wersja księżyca i Marsa.
Z racji na ograniczone środki finansowe, zespół przygotowuje 10-20 minutową prezentację, która ma skłonić włodarzy w NASA do przyznania większej ilości pieniędzy.
Pytany o szczegóły techniczne, Laughlin stwierdził, że o ile program będzie po części symulował lot kosmiczny, to nie będzie to idealne odzwierciedlenie. „Współczesne technologie nie pozwalają nam na stworzenie modelu symulacyjnego stuprocentowo zgodne z rzeczywistością” – powiedział Laughlin.
NASA prowadzi wirtualny ośrodek w świecie Second Life, w którym informuje o swojej działalności.
Hehe to już mają Gears of War jakby jednak kogoś spotkali na marsie 🙂