Cała reszta

Gorącym tematem na czasie jest obecnie możliwość obsługiwania standardu HD przez konsole nowej generacji. O ile PS3 i X360 aktualnie obsługują już wszystkie rozdzielczośći (przypominamy, że jeszcze do niedawna 360-tka miała nie obsługiwać 1080p) o tyle Wii kończy na 480p (853×480 progressive).

Największym novum Wii jest pilot

Dwójka mocarzy posiada twarde dyski, chociaż Xbox sprzedawany jest z nim tylko w wersji Premium, za to Wii otrzymało 512 MB wbudowanej pamięci flash. PS3 posiada wbudowany Blutooth 2.0 i nadajnik Wi-Fi, chociaż ten drugi pojawia się także w Wii. Pamiętać trzeba jednak, że dwie wersje PS3 róznią się nie tylko rozmiarem dysku (20 i 60 GB), ale także ilością podłączeń w konsoli (wersja tańsza nie ma np. wejść na karty pamięci).

Xbox dla obsługi padów bezprzewodowych wykorzystuje za to połączenie 2.4 GHz. Rozwiązanie to charakteryzuję się mniejszym zużyciem baterii i większym zasięgiem, za to przesyła mniejszą ilość danych, co stałoby na przeszkodzie dodaniu funkcji czujników ruchu, pojawiających się przecież w Wii i PS3.

Prawdę mówiąc, innowacyjny pad Wii ma być podstawowym atutem tej konsoli. Nie tylko skanuje ruch i przechyły we wszystkich projekcjach, ale także pozwala celować w ekran i posiada wbudowany mały głośniczek. Dzięki dołączanemu rozszerzeniu pad do nowego Nintendo posiada także gałkę analogową.

(…) biorąc pod uwagę surową moc najlepiej wypada PlayStation 3

Wspomnieć jeszcze warto, że pomimo czujników ruchu posiada opcję wibracji, czego nie udało się wprowadzić Sony. Tak, pad od PS3 się nie trzęsie.

Więc jak jest?

Podsumowując. Dane techniczne dotyczące konsol nowej generacji są zakręcone jak włoski makaron. Z uwagi na różne technologie często nawet nie porównywalne. IBiorąc pod uwagę surową mocj najlepiej wypada PS3 (jak podaje Sony, łącznie 1/3 więcej operacji niż X360), z punktu widzenia łatwego programowania i wykorzystywania właściwości sprzętu, szala przechyla się na korzyść Xboxa 360. Kto wie, może warto pójść drogą Nintendo, które postanowiło ocenić siłę swojej konsoli po grach, a nie liczbach? Ale to już temat na inny artykuł. Jak zawsze czas pokaże najlepiej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

17 KOMENTARZE

  1. o kur%#$ czemu artykuły piszą osoby nie znające się na sprzęcie. „Jej przepustowość osiąga ponad 250 GB/s dając totalnie około 270 GB/s łącznej przepustowości pamięci. Ta sama liczba dla PS3 wynosi pięciokrotnie mniej, chociaż z uwagi na odrębną architekturę pamięci eDRAM zabieg sumowania przepustowości nie jest dokońca uczciwy. ” w sumie już wcześniej były głupoty. Ta pamięc nie jest dla tekstur to raz. Dwa jest to przepustowość wewnętrzna tej „pamięci”, bo tak na prawdę tu nakładane są różne koncowe efekty w tym FSAA. W tych 10MB może się co najwyżej zmieścić cała ramka 720p i to bez FSAA. Ludzie nawet nie czytajcie tych głupot raz, że to fantazja kogoś, kto nie wie o czym pisać. http://www.beyond3d. com/articles/xenos/index. p. . . brabiany. Tak pozatym to nie moc stanowi o wygranej konsoli lecz gry.

  2. Kobieto. . . nie wiedziałem, że zwracasz się do matki w komentarzach. . . cóż, powoływanie się na bzdury to fajna rzecz, gdy się nie rozumie tematu.

  3. a ja tam nie rozumiem czego sie czepiacie – bardzo fajny artykol, przynajmniej inny niz cala reszta gdzie pelno cyferek wykresow i „dziwnego jezyka” 😉 o ile sam lubie poczytac te cyferki to niektorzy wola wlasnie bardziej „ogolne” podejscie do tematui bardzo dobrze ze mozna i cos takiego znalezc

  4. Arturnow, w tym byl pomysl na artykul zeby pokazac ze wszystkie te liczby mozna roznie interpretowac. Powolalem sie na raport jeden grupy specow. Podkreslilem ze to troche glupie. Bardzo ciesze sie, ze wywiazuje sie nam dyskusja 😀

  5. Nie można niczego różnie interpretować. Rzeczy w tym, że wnioski dotyczące wydajności oparte są na fikcji literackiej. Wytłumacze Ci to prosto. Powiedzmy, że zbudowałeś sobie drogę 100 km ale co z tego, że na odcinku 5km jest 10 pasmowa, jak reszta to jeden pas?

  6. Arturnow, wniosek o ktory Ci chodzi oparty jest na raporcie ludzi z MS. Dostales linka wczesniej. Po meczacym Cie fragmencie w tekscie napisalem, ze to co zrobili to przekret interpretacyjny. W czym problem? Nie mozesz przezyc, ze ktos napisal cos z czym sie nie zgdzasz? I to nawet nie moj poglad, tylko MS. SKRYTYKOWANY!

  7. A poza tym. . . 😀 Filozofia eDRAMu GPU jest wlasnie taka zeby uniknac waskich gardel. Chociaz gdzies tam przepustowosc zawsze spadnie. Wiec z ta autostrada to wlasnie chodzilo o jej unikniecie. Tylko czy naprawde kazdy chce czytac tak techniczne teksty pelne zargonu?

  8. Do autora: dobry text mi tam sie podobal. Po za tym jak ktos tu juz napisal, dobrze ze nie ma tylu „cyferek”, bo pradwde mowiac jak bede chcial poczytac cyferki czy jakis belkot technikow to odwiedze jakis serwis ktory tym sie zajmuje.

  9. Nie mam pojęcia co oznaczają te wszystkie cyferki i przepustowości. Co więcej podejrzewam, że mało kto na świecie po obejrzeniu sobie specyfikacji tych konsol potrafiłby powiedzieć która może być lepsza. Z moich obserwacji wynika, że procesor procesorowi nierówny czego najlepszym obrazem jest porównanie choćby Athlona64 i Core Duo do Pentiuma 4, ale nie wiem dokładnie czym to jest spowodowane. Wiem jedno. To, że każda konsola jest budowana w inny sposób i w inny sposób się ją programuje spowoduje, że dostaniemy gorsze pod względem dopracowania gry, albo będziemy musieli na nie dłużej czekać. Dlaczego? Są dwie opcję: 1) gra jest robiona na jedną platformę – oznacza to, że producent już na początku zawęża grono potencjalnych odbiorców, co przekłada się na mniejsze planowane zyski, co przekłada się na mniejszą ilość pieniędzy włożoną w produkcję danej gry (a pieniądz to albo ilość programisów, albo czas produkcji, albo licencje)2) gra jest robiona na wiele platform – oznacza to, że producent najprawdopodobniej będzie musiał zrobić grę gorszą pod względem technicznym, ale taką, którą będzie można łatwo zaadoptować na inną platformę. Inaczej mówiąc nie wykorzysta pełnej mocy danej konsoli.

  10. „IBiorąc pod uwagę surową mocj ” – korekta w tej linijce chyba trochę przysnęła ;)Do autora: fajny artykuł porównawczy. Chociaż za krótkie 😛 Przydałoby się wspomnieć jeszcze np. o „zadyszce” X360 w 1080p. Widać, że Wii odstaje i to mocno. Tak jak już ktoś wyżej wspomniał. Liczą się gry i to one zadecydują o sukcesie konsoli. Tutaj XBOX360 już teraz odniósł sukces. Mnie to nie dziwi. Wszak ma rok zapasu w stosunku do konkurencji. Sony także da sobie rade. Finale, MGSy i inne klasyki na pewno sprzedadzą dobrze PS3. Zagadką dla mnie jest Wii. Żeby potem szefowie Nintendo nie powiedzieli: „What where wii thinking”? 😉

  11. Dość kontrowersyjne są artykuły na temat konsol. Czytałem ostatnio podobny na zagranicznej stronie, i wiele informacji się nie zgadza z tymi podanymi tutaj (oczywiście nic nie sugeruję, bo nie mam do tego żadnych podstaw). „mocniej z niczy innym niż słynnym”, błąd w artykule.

  12. Artykuł bardzo ogólny. Dla tych co się znają wiele nie wniesie ale np. mi trochę objaśnił sprawę chociaż nie jestem dokładnie tego pewien – czytając komentarze innych userów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here