Microsoft chce, aby do świąt gracze, którzy zdecydowali się na Xboxa 360, mogli wybierać z listy 160 pozycji. Większość z nich to nieco prostsze gry, dostępne przez sieć Xbox Live. W ramach nowej promocji, co tydzień pojawia ma się nowa pozycja, kosztująca od 400 do 800 punktów, czyli od około 25 do 50 złotych.
Ambitny program Microsoftu już się rozpoczął – w jego ramach w przeciągu najbliższych kilku tygodni opublikowane zostaną gry Galaga, Cloning Clyde, Street Fighter II: Hyper Fighting, Pac-Man i Sonic the Hedgehog. W akcji, nazwanej XBLA Wednesdays, uczestniczyć będą m.in. firmy SEGA, Namco, Midway i Capcom.
Jednym z głównych założeń programu jest niewielki rozmiar proponowanych gier – nie więcej, niż 50 MB. Ma to umożliwić możliwość zapisania tytułów na kartach pamięci przez użytkowników nie posiadających Xboxa 360 z wbudowanym twardym dyskiem.
Również Sony widzi w małych grach potężne możliwości. W niedawnych wywiadach przedstawiciele poinformowali, że będą one jednym z głównych elementów w ich konkurencyjnej do Xbox Live sieci on-line.