Uwielbiam wojsko, oczywiście tylko w wirtualnym świecie i z niecierpliwością czekam na drugą odsłonę słynnego Operation Flashpoint. Znowu wdzieję mundur i wyruszę na pole walki. Wspominaliśmy już, że panowie z Codemasters obiecali, iż Dragon Rising, czyli druga odsłona gry pojawi się w sprzedaży już w te wakacje. Termin może niezbyt dokładny, ale przynajmniej w miarę bliski – choć mówiąc szczerze bardziej realny wydaje się termin jesienny (choć to na razie niepotwierdzone informacje). W każdym razie czekamy i już szykujemy się na skopanie czterech liter paskudnym Chińczykom na wyspie Skira we Wschodniej Azji. Wysepka jest bogata w surowce naturalne – ropę, a więc nie mogło tam zabraknąć dzielnych Amerykanów walczących o Wolność i Demokrację (ropę wezmą przy okazji). Do tego galimatiasu wmieszają się też Rosjanie i będziemy mieli konflikt pełną gębą. Wyspa to około 220 kilometrów kwadratowych zróżnicowanego terenu, a więc będzie gdzie toczyć walki. Dostaniemy także dziesiątki typów uzbrojenia i pojazdów.
Tak więc czekamy na premierę tego tytułu. Tymczasem możemy obejrzeć najnowszy materiał wideo w którym twórcy gry opowiadają o technologii zaimplementowanej w Dragon Rising. Polecamy!
Operation Flashpoint pojawić się ma na konsolach Xbox 360 i Playstation 3 oraz komputerach PC.
Aktualizacja: Zapraszamy do nowej galerii OF2.
Gra prezentuje sie jednak bardzo fajnie. Widac, ze staraja sie opracowac mechanike. Mam tylko nadzieje, ze bedzie dzialac troche lepiej niz Dirt, ktory wyglada przecietnie a wymagania ma z kosmosu 😛
Dirt wygląda przeciętnie ? W chwili premiery nie było lepiej wyglądającej samochodówki. Zresztą nadal robi wrażenie, a na przeciętnym PC do grania chodzi w pełnych detalach.
Otoczenie ma bardzo malo szczegolow. Na wszystkim jest polozony hardcoreowy HDR i jakis blur, tak ze grafika bardziej przypomina jakas akwarele niz fotograficzna dokladnosc. Samochody takze nie powalaja. Modele sa bardzo proste i opieraja sie glownie na sredniej jakosci texturach. U mnie na Phenomie X4 9850 + 4GB RAM + HD48050 1GB O/C wcale plynnie nie dziala. Najlepsze jest to, ze obnizanie jakosci grafiki i rozdzielczoisci praktycznie nic nei daje. . . Tnie dosc czesto, a jak pojawiaja sie inne samochody, to po prostu jakis zal. ru. Pozbylem sie tego szajsu momentalnie. Gry samochodowe powinny byc dobrze zrobione, tak by dzialaly mozliwie plynnie, bo od tego zaleza uzyskiwane czasy. Zreszta w GRID, ktory dziala o niebo lepiej, sytuacja pod koniec tez robi sie nieciekawa i czasem trzeba ciac detale zeby uzyskac odpowiednio dobre czasy. Falshpoint 1 tez swego czasu mial TRAGICZNY engine, ktory strasznie sie zasmecal na mocnych nawet maszynach. Ale tam na szczescie nie mialo to wiekszego znaczenia, bo to gra taktyczna, a nie zrecznosciowka. Od strony jakosci grafiki tez wypadala ona bardzo mizernie, ale przynajmniej byla innowacyjna i ciekawa. Wymagala planowania i cierpliwosci. Wlasciwie tylko to ja ratowalo. Flashpoint 2 od razu stawia grafike na wysokim miejscu. Ciekawi mnie jednak jakim kosztem. Zawsze moge dorzucic druga karte do CrossFire, ale to jest juz ostatecznosc.
Podoba mi się grafika z tej gry 🙂 i w ogóle taka totalna wojna na ekranie
Mam nadzieje że nie zmniejszą poziomu trudności. Flashpoint powinien pozostać grą hardcorową do bólu.
Bardzo spodobał mi się klimat: Azja, operacje na olbrzymią skale z oczu małych żołnierzy. . . Graficznie żołnierze są OK, jednakże otoczenie to, jak dla mnie, porażka (może zz wyjątkiem tej falującej trawy). Myślę jednak, że Mistrzowie Kodu zmasterują nam wspaniałą grę 😉