Potwierdził to film zatytułowany „Et Tu, Brute?”, który jednocześnie stał się pierwszym materiałem pokazującym sceny z samej gry. Na ekranie zawitają także inni znani przeciwnicy i nie zabraknie oddziału Elite, chociaż rola tego ostatniego nie jest jeszcze znana po rozłamie, jaki dokonał się w wyniku wojny domowej. Fabuła z pewnością skrywa niejeden zwrot akcji.

Fach w rękach

Drobne odświeżenie przeszedł sam Master Chief i jego arsenał. Nowsza wersja pancerza różni się nieco wyglądem od poprzedniej a do naszych rąk trafi między innymi nowe wcielenie broni przeciwpancernej Spartan Laser. Ładujące się trzy sekundy działko noszone na ramieniu przestrzeliwuje wszystko i wszystkich stając się najmocniejszą bronią. Zagadką pozostają nowe granaty, które jak pokazano w reklamie gry, wytwarzają ochronne pole siłowe w miejscu wybuchu. Wśród pojazdów zawita natomiast mały quad stanowiący szybki, jednak nieopancerzony środek transportu dla dwóch Spartan. Obok niego w przemieszczaniu się po planszach mają także pomóc ‘ludzkie działa’, które przeniosą gracza na strumieniu powietrza z punktu a do b. Większości z tych rzeczy jeszcze nikt nie widział w akcji a już absolutną tajemnicą strzeżoną chciwie przez Bungie jest funkcja, jaką ma pełnić guzik X.

Cortana trochę namiesza

Parę słów o grafice. Przedstawiciele Bungie oficjalnie potwierdzili, że pustynny materiał zaprezentowany podczas E3 był w pełni generowany w czasie rzeczywistym na enginie gry. Po pokazie, dla wybranych urządzono nieco bliższe spotkanie z Master Chiefem, na którym potwierdzono, że prezentacja faktycznie liczona jest na bieżąco. Prowadzący pokaz sterował kamerą i samym MC by pokazać ilość detali. Na największą uwagę zasługuje jednak zupełnie nowy system oświetlenia.

Ponieważ jedynym źródłem światła w pokazanej scence było zachodzące słońce, wszystko było oświetlane z jednego kierunku. Wszystkie obiekty razem, a nie z osobna jak było w przypadku H2. Nowy system zapewnia bardzo realistyczne odwzorowanie oświetlenia i daje możliwość iluminacji obiektów światłem odbitym od otoczenia.

Arsenał stanie się bogatszy

Nowy efekt dobitnie zademonstrowało zbliżenie na hełm bohatera, w którym odbijało się całe otoczenie. Jakość samych modeli i tekstur robiła co najmniej równie wielkie wrażenie. Wyrastająca w tle budowla wypełniała olbrzymi krater o średnicy 3 mil, którego wielkość była dokładnie odwzorowana geometrycznie. To zupełnie nowa jakość. Trochę gorzej wypadł wspomniany wcześniej video-dokument „Et Tu, Brute?”, który skupiał się jednak nie na wyglądzie, ale nowych pomysłach i sztucznej inteligencji. Samo Bungie powiedziało, że w żadnej mierze nie oddaje on wyglądu ostatecznej wersji gry.

Zagadką pozostają nowe granaty, które jak pokazano w reklamie gry, wytwarzają ochronne pole siłowe

Zapowiada się hit? Z pewnością oczekiwania wciąż rosną pomimo tego, że i tak już są ogromne a umiejętnie podgrzewana atmosfera sięga zenitu. Z pewnością znacznie więcej będzie można powiedzieć po rozpoczęciu publicznych beta testów, które rozpoczną się na wiosnę, chociaż jeżeli autorzy naprawdę wzięli sobie do serca krytykę wylaną na dwójkę i poprawią to, czego w niej zabrakło możemy dostać od Bungie tytuł 2007 roku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

9 KOMENTARZE

  1. Jak na trylogie przystalo, trojka jest ostatnia 😀 Nie oznacza to jednak ze nie wyjda inne gry w swiecie Halo ani ze MC nie pojawi sie juz wiecej. Chocby w kolejnej fpp.

  2. Koniec trylogii nie oznacza końca gier spod znaku Halo. . . Może następna trylogia, tak jak z Gwiezdnymi Wojnami? 😛

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here