Techland poinformował, że goldmaster najnowszej gry rajdowej „Xpand Rally Xtreme” trafił właśnie do tłoczni.

Symulatory wojenne, w których gracze stanowią zaledwie trybik większej machiny, przyjmując rolę pojedynczego żołnierza, cieszą się niesłabnącą popularnością. Każdy może być pilotem helikoptera, kierowcą czołgu, komandosem lub zwykłym szeregowcem. Szlaki przetarła seria Battlefield. Teraz do gry chcą powrócić Bohemia Interactive z grą Armed Assault i twórcy internetowej gry agitacyjnej, America’s Army.

Czesi z Bohemii poinformowali niedawno o planowanym opóźnieniu premiery ich gry. Decyzja ta została podyktowana potrzebą poprawy oprawy graficznej oraz AI przeciwników. Armed Assault tworzony jest na podstawie o wiele starszej Operation Flashpoint, w której gracz wcielał się w żołnierza w czasie fikcyjnej wojny Stanów Zjednoczonych ze Związkiem Radzieckim w 1985.

Wielu graczy narzekało, że podobieństwa między nową produkcją a starą grą z 2001 roku są za duże i że autorzy nie pokusili się nawet o zmianę silnika gry. Kanciaste krajobrazy i słabe efekty nie robiły na nikim wrażenia. Nie pomogły informacje, że walka toczyć się będzie na większym polu bitwy w lasach i górach.

Wypuszczone ostatnio nowe zdjęcia z gry nie wnoszą nic nowego. Pomimo zapewnień autorów o wytężonych pracach, wszystko wygląda po staremu. Jak mówi wielu fanów, dramatyczna zmiana całej oprawy wizualnej w grze w pół roku jest niemożliwa, zaś komentarze Bohemii na ten temat to jedynie zasłona dymna (ironia zamierzona).

Firma tworząca Armed Assault sprzedaje specjalne wersje swoich gier Armii Amerykańskiej. Są one używane do treningu żołnierzy i ich dowódców.

Do dużych zmian szykują się też twórcy America’s Army, internetowej gry, która reklamuje służbę w Armii Amerykańskiej. Wydany w 2002 roku tytuł jest cały czas aktualizowany. Gra, która chodziła początkowo na Unreal Engine 2.0, następnie 2.5, szykuje się do ewolucji. Nowa wersja, kryptonim Overmatch, ma działać na silniku Unreal Engine 3.0 i o wiele lepiej radzić sobie zarówno z prezentacją wizualną, jak i symulacją pojazdów.

America’s Army finansowana jest z budżetu Stanów Zjednoczonych sumą 2.5 milionów dolarów rocznie. Rozwijane w ramach projektu technologie są stosowane zarówno przez Secret Service, jak i bezpośrednio w walce. Komputery żołnierzy na polu walki są dostosowane do tworzenia prostych wizualizacji planowanych miejsc starć, właśnie dzięki technologiom, które powstają w ramach projektu America’s Army.

Również Polska Armia nie pozostaje w tyle. Stworzony w Akademii Obrony Narodowej w Warszawie system Alaska symuluje zagrożenia na skalę całego kraju. Obecnie wojsko nie planuje publicznej dystrybucji.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

10 KOMENTARZE

  1. ja kocham America’s Army, chco jeszcze nikogo nie zabilem 🙂 Zawsze ktos byl szybszy odemnie. Dodatkowo ta gra jest na MacOsX.

  2. Bardzo zaciekawiłeś mnie informacjami o Alasce, mam nadzieje, że będziecie trzymać ręke na pulsie, gdyby coś w tej sprawie się zmieniło :)Z tym, że Battlefield jest jednak bardziej strzelanką, Americas Army bardziej realistycznym symulatorem żołnierza ze świetnymi realiami pola walki – i tym w moich oczach bije Battlefielda. Natomiast, co do wojennej przyszłości w grach – cóż zawsze to świeży oddech w gąszczu gier z II wojną światową w tle, które niestety opierały się na tych samych kampaniach (Ardeny, Normandia, Bastogne, Berlin). Może dzieki temu powstanie coś ciekawego, nowego zarówno w zakresie ubzrojenia, jak i pola walki i co najważniejsze AI przeciwników – wiadomo – nowoczesny sprzęt – przewaga na polu walki. A wszystko wyjdzie w praniu 🙂

  3. Americas Army na UNREAL ENGINE 3!? wow. . . Grafika będzie fenomenalna. . . Samo American’s Army, średnio mi się podobało. . . Było takie. . . *Ustawione* żadnych dynamicznych akcji. . . Granie na publikach to istna katorga 🙂

  4. AA na Enginie Unreala może wyglądać świetnie, ważne żeby nie straciła na grywalności i realizmowi rozgrywki :DPS. Czy jak zacznie szukać teraz informacji o Alasce na stronach rządowych to mnie aresztują? 😛

  5. „Dodatkowo ta gra jest na MacOsX. ” a dodatkowo na linuxa i winde ;)AA i batelfield to zupelnie inne gry i kazda z nich zajmuje swoje miejsce z ktorego nie powinna sie ruszac, osobiscie preferuja AA dlatego ze. . . nie ma w nim dynamicznej akcji albo jak kto woli przypomina bardziej helikopter niz rambo IIIgambit>> zalezy jaka furtka bedziesz wchodzil na te strony:p

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here