Już dzisiaj wiadomo, że sama grafika nie powoduje od razu, że gry zaczną być realistyczne. Wirtualne światy nie mogą się obyć bez zaawansowanej animacji i fizyki. Cóż po tym, że zobaczymy na ekranie piękne widoczki, skoro cały świat gry będzie sterylny i obcy? Olbrzymia moc obliczeniowa nowoczesnych komputerów i konsol pozwala na drastyczny skok w dziedzinie wirtualnej fizyki.
Film z prezentacji silnika Havok 4.0 pokazuje zaawansowaną technologię systemu cząsteczkowego. Na film składa się kilka przykładów tego, co można będzie zrobić z owym silnikiem w grach komputerowych. Szczególnie interesująco wypada pokazana na końcu symulacja burzenia muru. Aż chciałoby się zobaczyć takie Half-Life 3 wykorzystujące dobrodziejstwa najnowszego Havoka. Kolejny krok w stronę urealnienia wirtualnych światów wydaje się być niezwykle blisko.
Pierwsze gry wykorzystujące moc Havoka 4.0 powinny ukazywać się już na przełomie jesieni i zimy tego roku. Technologia została zapowiedziana jedynie na PlayStation 3 i komputery PC. Co dziwne na razie producenci silnika milczą w kwestii wykorzystania go na konsoli Xbox 360.
To samo tylko w gorszej oprawie graficzne można było zobaczyć x miesięcy temu 😛 A sam silnik. . no może być, chociaż rewolucją bym tego nie nazwał. . . takie efekty mozna uzyskać z kartą AGEIA Physics i silnika fizycznego AGEI. . . i ciekaw jestem w jakim stopniu Havok 4 obciąża CPU. . .
Hmmm no właśnie a co z X360 ?? No nie Panowie :):) ja sie wsrzymuje z kupnem X’a jak fiyczki nie bedzie :):):):)
ageia prawie nieistnieje (chyba ze sie myle i jest conajmniej 5 fajnych gierek ktore z tego korzystaja), wydasz ~1k zl na karte do efektow fizycznych?Havoc jest genialny – chyle czolo zespolowi ktory to robi, nielatwo jest takie cudo zrobic (z takim efektem jeszcze)
bedzie i na X’a – M$ nie pozwoli sobie na zostanie w tyle 😉
„bedzie i na X’a – M$ nie pozwoli sobie na zostanie w tyle ;)”myślę że Microsoft to nie ma dużo do gadania :), ale powinno być na Iksa ponieważ PC nie mają jeszcze mocniejszych procków niż Xbox 360. . .
imponujące, aczkolwiek nudne. . .
wie ktoś może jakie gry będą używały tego silnika??
Damn! Dawno się tak nie wynudziłem, jak podczas oglądania tego filmiku!
Z tego co wynika z komentarza większość obliczeń wykonuje GPU więc tu nie CPU decyduje o tym, że Havoka 4 na x nie będzie.
Pamiętajcie jak niskie HL2 mial wymagania w stosunku do jakości grafiki i fizyki. A to?Pewnie nieosiągalna w Polsce dla zwykłego zjadacza chleba orbita 🙁
heh, przyszła mi do głowy taka absurdalna myśl:popatrzeć na ten filmik, a potem na ponga. . . kto by pomyślał, że to wszystko tak się rozwinie. . . ehhhh. . . 🙂
->> vanburen A gdzieżeś takie informacje znalazł? Owszem Havok FX jest napisany do wspołpracy z kartami nVidia (i Ati zapewne też), ale to tyle w tej kwestii. Havok od dawien dawna był pisany pod procesor, tak więc i w tym przypadku tak będzie. I proszę nie zapominać o X360. Mimo całych zapewnień Sony o miażdżącej przewadze technologicznej nax MS, to wcale tak nie jest. MX też ma czym obrobić fizyke – 3 dwurdzeniowe procesory do wszystkiego x360 vs 7 specjalizowanych procesorów ps3.
„myślę że Microsoft to nie ma dużo do gadania :)” imo M$ ma BARDZO duzo do gadania, z jednej prostej przyczyny – ma bardzo duzo zielonych papierkow potocznie nazywanych kasa 😉
a wracajac do filmiku – calosc nudna – koncowka jednak nadrabia, jak zaczyna sie prezentacja niszczenia „budynkow” – od razu pomyslalem o czyms takim w BF2 i „wjazd” czolgiem do budynku 😀 btw. Panowie pomyslcie o wprowadzeniu mozliowsci edycji swojego posta !
bardzo fajnie sie to wszystko prezentuje bez oteksturowania, i z bardzo malymi i nie zlozonymi obiektami. pamietajcie ze scena z dobrej gry fpp to miliardy wieolokątów a nie 100 tyś cegiełek, o texturze 32×32 🙂 pozdro
U mnie ten filmik trwa 28sec, też tak macie? ;/