Sony zamierza już wkrótce ujawnić nowy rodzaj układu, opartego na funkcjonującym w Playstation 3 procesorze Cell. Całość nazywa się „Cell Computing Board” i łączy w sobie moc procesora Cell i układu graficznego RSX. Taki zestaw ma być wkrótce dostępny dla posiadaczy komputerów osobistych. W tej chwili nie znamy jeszcze jego parametrów technicznych ale dwie wymienione przed chwilą nazwy i kilka grafik z gier na PS3 powinno was przekonać, że najnowszy GeForce pójdzie zapewne w odstawkę.
Na potwierdzenie tych słów Sony zamierza przeprowadzić prezentację w trakcie której w czasie rzeczywistym nowy układ będzie liczył „4k images”. Pod tą tajemniczą nazwą kryje się obraz o rozdzielczości czterokrotnie wyższej od tego, co widzimy w naszych nowych zestawach HDTV. Sama prezentacja odbędzie się w trakcie wystawy SIGGRAPG w San Diego. Początek tego wydarzenia przewidziano na siódmego sierpnia tego roku. Pecety wchodzą w nową erę? Zobaczymy już wkrótce. Jedno jest pewne – bez małego, domowego reaktora nuklearnego raczej nie uruchomimy tego sprzętu. Newsa podajemy za serwisem PC Advisor.
juz rok temu sony zapowiadalo ze the cell trafi do laptopow vaio pc pracujacych na linuxie, a co z okienkami? vista? Bill ze zdumienia drapie sie po glowie;-)
Nareszcie rewolucja – ja jestem od ładnych paru lat przeciwnikiem x86 i ograniczeń jakie to wprowadza – sądzę, że najwyższy czas zmienić technologie i uwolnić się od sztucznej kompatybilności.
Obawiam się, że Intel i AMD mają takie lobby, że CELL prędzej podzieli los Emotion Engina na którym miały rzekomo latać rakiety saddama. . . Pamiętacie co mówiło sonu o EE? 2x mocniejsze od Pentiuma III 733Mhz, rewolucja, w kazdym kompie, w kazdym lodówce, lokówce i mikrofalówce. . . To samo Sony teraz mówi o CELL’u. Przed premierą co drugi fanboy linuxa mówił, że kupi Pleya 3 żeby sobie zaistalować pingwina i co? Ile jest na PS3 dystrubucji 4-5? Coś nikt nie rzuca się z mega optymizmem bo kto by chciał pracować na kompie z 256 MB pamieci. . . Moim zdaniem takie „niusy” mają być reklamą Playstation 3, która mówi nam CELL jest potężny więc PS3 musi mieć niesamowitą moc. Z resztą co ja mówię zastąpienie x386 oznaczałoby że programiści musieliby uczyć się programować praktycznie od nowa:) No może przesadziłem ale na pewno utrudniło im by to życie. x386 jest jak demokracja jest do bani ale nic lepszego nie wymyślono:) A co ja tam pisze o programistach! Wystarczy że Windows nie będzie obslugiwał Cella i już jest po rozmowie! Tak więc wracając do tytułu niewsa nie ma co odkładać kasy na Procka ze integrowaną kartą graficzną RSX czyli GF7800GTX czy coś tam:) Skoro już jest 8800 z Dx 10. Taka jest moja skromna opinia:)
Dużo racji jest w tym co napisałeś, ale jest kilka szczegółów z którymi można się nie zgodzic, pierwsze to czemu windows miałby nie wspierac procka, nie popadajmy w paranoje, na temat wojny M$-Sony na każdym polu, przecież gdyby tak było to Vaio napewno nie byłby napędzany windowsem 😉 co do lobby Intela i AMD, Sony ma własną linie komputerów, notabene byc moze będzie szukac wsparcia np w Apple, no i fakt że mają bardzo dobre stosunki, z gigantem na rynku komputerowym ( Dell ) też mogłoby się okazac pomocne. Ale jak to będzie zobaczymy, Sony zwsze lubi naobiecywac 🙂
ultraviolet: jak już to albo x86, albo 386, ostatecznie i386, a nie x386. No i nie wiem jak Twój procek ale mój Athlon to 686 :PNie mów, że dla programistów to taka ogromna różnica, dla większości programistów na tej planecie różnica byłaby znikoma. Nie po to powstały języki wysokiego poziomu, jak np. C++, nie mówiąc już o językach baaaardzo wysokiego poziomu, jak np. C# i Java. Czasem trzeba parę paradygmatów opanować, ale jeżeli programista choć trochę traktuje swoją pracę poważnie, to albo już je zna, albo nie będą dla niego stanowić problemu. Największy problem przy zmianie architektury procesora na dobrą sprawę jest odrobinę podobny do problemu małej ilości komercyjnego oprogramowania na Linuksa. Chodzi o to, że firmom nie chce się albo nie opłaca się dystrybuować kopii skompilowanych pod daną platformę. Obecnie zdecydowana większość binarek programów skompilowana jest pod x86, no więc dla nowej platformy każdy taki program musi zostać zrekompilowany. Na start platformy ilość oprogramowania jest śmiesznie mała, więc pojawia się ryzyko, że taka platforma się nie przyjmie. Przy wolnym oprogramowaniu nie ma takiego dużego problemu, bo duża część działa już na co najmniej dwóch architekturach procesora, a jakby co to producent sam może przeportować na swoją platformę. Dlatego oprogramowanie na start platformy Sony jest oparte, jak napisano, na Linuksie.
a tu tylko chodzi żeby zmącić wodę w stawie rozrywki. . . pogadać mogą.
Eeee. . . tam, to już wolę żeby Matrox wrócił na rynek z kartami graficznymi i namieszał w konkurencji. A Sony niech lepiej zajmie się wsparciem PS3 w gry. Ooo! ale im dogadałem ! 🙂
Sony pieprzy głupoty. Jaka mowa o ślicznej grafice skoro grafa ps3 „RSX” to GF 7800GT który według sony ma 2TFLOPSy wydajności-to zastanawiające bo GF 8800 Ultra ma teoretycznie 0,5TFLOPSa a praktycznie ok 0,4TFLOPSa. Sony lubi mnożyć osiągi swojego sprzętu przez dziesięć lub nawet dwadzieścia. Cell potrafi z dużą prędkością robić proste operacje(wydajność 200GFLOPSów) tylko że nie potrafi robić za szybko 64bitowych operacji (wydajność ok 18GFLOPSów tyle co mój podkręcony C2D za 400zł ! ) A operacje 128bitowe to przemilczę bo Cell nie obsługuje nowych SSE. Dla tych co chcą się spierać z moją wypowiedzią zapraszam najpierw do zapoznania się z artykułami na necie bo już teraz ps3 nie ma mocy by pociągnąć nowego ridge racer-a(jak się patrzy w lusterka widać UPROSZCZONY obraz tego co jest za nami).
hej arkay! gratuluje Ci, serio! jestes tak zapoznany z architektura ps3 ze na milion % sony razem z obcymi z innej galaktyki poprosza Cie laskawie o zaprojektowani ps4! BUHAHAHA!!!!!!!!! piszesz takie bzdury jak w VALHALLI malo ktory. sadze ze ps3 nawet do tej pory nie powachales! zajdz do kolegi ktory ma ps3 z netem i zobacz chocby trailery uncharted: drakes fortune, residenta5, killzone2, pomysl co napisales, zaczerwien sie mocno a potem wlacz swego super kompa, napisz na kolanie emulator ps3 i zagraj w wyzej wymienione gry. gratuluje Ci wiedzy! serio.
arkay, nei wierz we szystko co pisza dzieci na forach netowych 😉 pomysl ze konsola ps3 a twoj PC to dwie rozne architektury. przypomnij sobie jak wygladaly gierki na PSOne, w jakich czasach sie one pojawily. Teoretycznie pecety z szybszymi prockami i wieksza iloscia RAMu powinny wtedy miec lepiej wygladajace i plynniejsze gry, a tak? przez 5 lat PSX dominował na rynku gier, chociaz specyfikacja techniczna wolala o pomste do nieba 😀 ( dl azwyklego usera jarającego sie danymi z pudełka). pozdrawiam.
Ogólnie przewaga konsol to brak wąskich gardeł. W PC trzeba coś wyciągnąć z dysku na RAM, żeby można to było wrzucić na VRAM, w konsolach RAM i VRAM to to samo.
Arkay po prostu przekroczył samego siebie . . . podczas rejestracji powinni chyba mierzyć poziom yntelygencji . . .
alleluja choomik. alleluja!!!