A jednak Blu-ray od czasu do czasu przydaje się twórcom gier. O „błękitnym napędzie” myślał zapewne John Carmack kiedy opowiadał o nowym projekcie id Software na tegorocznym QuakeCon’ie. Kultowy twórca zdradził, że Rage na Xboxie 360 na pewno będzie wyglądał trochę gorzej niż na pecetach. Tytuł musiał zostać upchnięty (!) na dwóch płytach DVD ponieważ opłaty za wydanie gry na trzech krążkach są w Microsofcie tak wysokie, że studio postanowiło zrezygnować z takiego rozwiązania. Duża liczba plików zostanie więc skompresowana, by udało się je pomieścić na mniejszej liczbie płyt. Carmack szybko zaznacza jednak, że z całą sprawą nie ma nic wspólnego moc samej konsoli. Chodzi tu tylko i wyłącznie o opłaty i pojemność płyt DVD.
Przy okazji dowiedzieliśmy się też, że na premierę Rage przyjdzie nam jeszcze poczekać przynajmniej kilkanaście miesięcy. Szef projektu – pan Tim Willits – pytany przez redakcję serwisu Eurogamer o to kiedy grę zobaczymy w sklepach przemilczał propozycję „rok 2009”. Dopiero kiedy z ust redaktorów wymienionego przed chwilą serwisu padła data „2011” Willits powiedział, iż tak długo nie będziemy czekali. Dowiedzieliśmy się również, że w chwili obecnej zakończono już prace nad fabułą gry i głównymi pomysłami związanymi z gameplayem.
Ten sam człowiek próbował również wyklarować zamieszanie powstałe po pierwszym pokazie tego tytułu. Wielbiciele gier uznali, że Rage jest przede wszystkim mieszanką wyścigów i walk opancerzonych pojazdów, a mniejszy nacisk położono w nim na etapy „chodzone”. Przedstawiciel studia wyjaśnił, że nie powinniśmy tak postrzegać ich produkcji. Rage miesza różne rodzaje gameplayu, ale koncentruje się na misjach związanych z rozwojem fabuły gry. Te natomiast w głównej mierze sprowadzają się do biegania i strzelania i ukazywane są z perspektywy pierwszej osoby.
Jeśli jesteście ciekawi jak opisywany przez nas tytuł wygląda na żywo to już teraz zerknijcie na materiał wideo umieszczony przez nas pod treścią newsa. Jest to najnowszy zwiastun Rage pokazany na tegorocznej imprezie QuakeCon. Podobno ten sam klip w lepszej jakości pojawi się na płytach Blu-ray.
Taki skok na kasę nie pokazuje M$ w dobrym świetle. Jeżeli Rage będzie hitem, to właściciele będą mieli gorszą wersję nie przez konslę, tylko M$. Rozumiem, że wersja na PC będzie wydana na 3 krążkach, bo na PC’tach nie jest jeszcze popularny blu-ray (zaczyna się robić jak z dyskietkami. . . ), a zamiast lepszej wersji na PS3 spodziewałbym się dużej instalki i tyle.
Ironiczny uśmieszek /mode on 😀
Ja bym raczej winił wydawcę, który nie chce wydać dodatkowych funduszy na wersję z trzema dyskami. Poza tym takie Lost Odyssey zostało wydane, mimo iż mieści się na czterech płytach. Coś tu nie pasuje. . .
Hehee nie chciałem tego pisać 😀 – znaczy się ostatniego zdania Cacolukii, bo w zestawieniu z moim dopiskiem mógłby wywołać małą burzę. Fakt faktem coś tu śmierdzi.
Jak coś tu śmierdzi? ID nie chce dawać Microftowi siana za to, że ich gra się na dwóch płytach nie zmieściła. Co tu do rozumienia? Sknerstwo ID i tyle. M$ ma takie opłaty za wydawanie gier na trzch DVD bo ma zamiar ograniczyć ten proceder do absolutnego minimum. Wie doskonale, że konsola ma przestarzały napęd i takimi opłatami zniechęca wydawców do robienia gier na więcej niż 2 płytach.
przecież za rok to już na x360 może być BR
od poczatku bylo wiadomo ze zwykle dvd w xbox360 odbije sie bolesna czykawka tak wiec nic dziwnego to tylko poczatek tego typu problemow xa !!!!
Dziwna sprawa . . . Rozumiem jeżeli powiedzieli by że xbox jest zwyczajnie za słaby (ma za mało ramu), ale żeby było za mało miejsca na krążku ? Czy 17gb to mało ? Coś chłopaki kręcą . . . Nie widziałem jeszcze ani 1 gry na xa która by zajmowała całego dvd-dl i gry która potrzebowała by aż 17 gb (SKOMPRESOWANEGO 17 GB !!!)Lost Odyssey na xa zajmuje 4 płyty dvd-dl ! ale w praktyce zmieścił by się na 2. [Na płytce od LO jest nagrane 5,33gb z tego to – 1,8gb dźwięk (jap i eng) 800mb filmy i reszta same pliki od gry]. Microsoftowi zależy na tym żeby gry były jak najlepsze jakościowo (wiadomo im lepsza jakość,tym lepsze recenzje i sprzedaż a to większa kasa dla microsoftu,ea i id) więc wątpię w to żeby wymagał od takiej firmy jak ID jakiś dodatkowych nakładów finansowych za wydanie gry na 3 dvd a nie na 2 dvd. P. S. Dobrze że jakiś ps3 fanboj nie powiedział że x zaczyna przypominać amige xDInsert disk #1,Insert disk #2,loading . . . disk read error xD xD xD
Sytuacja doskonale pokazuje jak przydatna technologia okazuje sie Blu-Ray, na ktory z poczatku narzekano i wytykano jako bezurzyteczny chwyt marketingowy stosowany przez SONY.
Może wartałoby dodać pełny komentarz ID. . . „Co ciekawe, Carmack i spółka uważają jednocześnie, że konsola Microsoftu jest silniejsza od PlayStation 3. I prostsza w programowaniu. Sprzęt Sony nie wywiązuje się według nich z obietnic, które składał japoński gigant, a jego architektura jest dla nich skomplikowana i nieprzyjazna. Nie zmienia to jednak faktu, że przy jego projektowaniu podjęto też kilka mądrych decyzji. „Strategia odtwarzacza Blu-ray i nieco innych spraw pokazują, że (. . . ) PS3 jest długodystansowcem, nie sprinterem. Microsoft skupił się bardziej na osiągnięciu krótkoterminowych celów” – zakończył szef id. Rage powstaje w wersjach dla systemów Windows i Mac OS X oraz konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Pojawi się w przyszłym roku, konkretnej daty premiery na razie brak. „Jak podaje gram.pl (przynajmniej oddają cały wywiad, bez delikatnego przyciącia, które mogłoby zaboleć PS3kowców).
DVD jest maly, bo technologia gowniana. To jest takie programistyczne chamkie podejscie. Zamiast pracowac nad wydajnymi algorytmami, ktore dadza podobny efekt, latwniej wladowac gigabajty tekstur i jeszcze zrobic z tego zalete. . . Nie wiem, moze jestem sceptycznie nastawiony, bo zawsze „krecilo” mnie podejscie algorytmiczne do tworzenia swiatow. Teoretycznie nie ograniczna jego wielkosci i roznorodnosci. A rozwiazanie ID jest niestety zupelnym tego przeciwienstwem.