Przedstawiciele studia Remedy udzielili wywiadu fińskiemu magazynowi Peelaja. Stwierdzili oni, że na poszczególnych etapach produkcji próbowano różnych form gameplayu, w tym rozgrywki czysto sandboksowej. Okazało się to trudne do połączenia z formą opowiadanej historii, jakiej doświadczymy w Alan Wake. Większa dowolność w zabawie wymuszałaby pewne kompromisy w innych elementach, a tego autorzy chcieli uniknąć.
Jeden z deweloperów przywołał przykład gry Max Payne: „Z początku planowaliśmy dla niej multiplayer, jednak zrezygnowaliśmy z niego. Zasmuciliśmy tym zapewne kilka osób, jednak gra była lepsza dzięki tej trudnej decyzji. To normalne, że nowe marki ewoluują„.
Przypomnijmy, iż w ostatnim czasie donosiliśmy, że Remedy zdecydowało się skupić swe prace nad xboksową wersją Alan Wake. Los edycji PC jest niepewny, a decyzje w jej sprawie zapadną w przyszłości.
Trzeba znaleźć usprawiedliwienie dla rzeczy, na których wrzucienie nie starczy już czasu. . .