Sprzedaż samochodów osobowych w Kraju Kwitnącej Wiśni dramatycznie spada, a osoby w wieku 20-30 lat są coraz mniej zainteresowani posiadaniem własnych czterech kółek. Czy to wina kryzysu? A może po prostu fakt, że transport publiczny w Japonii jest tak dobrze rozwinięty, że ludzie nie czują potrzeby posiadania samochodu? Ależ skąd! Toyota ma zupełnie inne wytłumaczenie. Za lokalny kryzys branży motoryzacyjnej odpowiadają gry wideo. Tak odważną opinię wyraził przedstawiciel Toyoty. W periodyku Osaka’s Mainichi w artykule dotyczącym systematycznego spadku sprzedaży aut od 1990 roku przytoczony wypowiedź przedstawiciela „T”, który stwierdził, iż „domowe maszyny do gier” sprawiają, że zacytujmy: granie w coś tak realistycznego sprawia, że potrzeba posiadania samochodu znika. Wyobraźcie sobie! Teraz mają kryzys to co będzie po premierze Gran Turismo 5?
Rozumiemy zatem, że np. granie w trzecią Forzę całkowicie zastępuje wypad na zakupy, wycieczkę i w ogóle całe to zamieszanie z przemieszczaniem się z punktu A do B.
Raczej jest niezbędne! 🙂
Powaliło ich dokumentnie