Sniper: Ghost Warrior to z pewnością największy hit rodem z Polski ostatnich miesięcy. Gra wydana na komputery PC oraz konsolę Xbox 360 znalazła też uznanie graczy na zachodzie. Pisaliśmy już o tym, że gra sprzedaje się jak świeże bułeczki, a z ostatnich doniesień wynika, że tytuł ten jest na dobrej drodze do przebicia jednego miliona sprzedanych egzemplarzy. Wspominaliśmy również o świetnych wynikach finansowych tego producenta gier. City Interactive ma jeszcze jeden as w rękawie. Kilka dni temu CI podpisało umowę licencyjną z Crytekiem na wykorzystanie silnika CryEngine3 w nadchodzącym Sniper: Ghost Warrior 2, Sniper Ghost Warrior 3 (CI wykupił już domeny internetowe) oraz nowej produkcji o której na razie twórcy milczą. Co ciekawe zdradzono, że druga odsłona „Snajpera” korzystać będzie z modnej ostatnio technologii trójwymiarowej. Prezes CI, pan Marek Tymiński po podpisaniu umowy na nowy silnik graficzny powiedział: Uważnie słuchamy uwag graczy. To od nich zależy nasz sukces i dlatego uwzględnimy ich sugestie tworząc kolejną część. Oczywiście gra będzie wydana na Xbox’a, PlayStation 3 oraz komputery PC, będzie także dostępna w 3D.
Tak więc dostaniemy drugiego Snajpera na wszystkie liczące się platformy. W dodatku będzie go napędzał silnik od CryTeka. Nie możemy się doczekać.
Crytek musi się cieszyć. Bidule chcieli już na Cryengine 1 zarabiać sprzedając licencje tylko nikt tego syfu nie chciał i wybierano UE3.
Brawa dla City
CryEngine to świetny silnik. Technologicznie dużo bardziej zaawansowany niż Unreal. Niestety Crytek kompletnie nie potrafi go sprzedawać.
Nikomu po prostu nie chce sie robic tak zaawansowanych modeli i tekstur. Gry i tak sa robione z mysla o konsoli, a tam nawet UE3 to wiecej niz sprzet daje rade.
Normalnie wszystkie twoje posty na atak na konsole . Zostań sobie kolego przy komputerku ale nie wygłaszaj tak PUSTYCH przemyśleń .
Przynajmniej mam jakies przemyslenia. Doucz sie troche i przestan sie jarac swoja konsola, ktora juz w momencie premiery byla 10 lat za murzynami. Tak sie sklada ze przez bardzo dlugi czas mialem X360, wiec wiem z pierwszej reki jak beznadziejny jest to sprzet. Jesli cos tu jest atakiem, a nie stwierdzeniem faktow, to jedynie twoj post.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pod CryEngine robić modele i tekstury w jakości Mass Effect czy Gears of War. Naprawdę, wbrew powszechnemu przekonaniu Crysis to *nie* CryEngine. Silnik nie zastrajkuje jak dostanie do renderu coś mniej wymagającego niż dżungla z Crysisa, a jednocześnie niewykluczone, że byłoby to renderowane lepiej, szybciej, ładniej i że stworzenie sceny byłoby łatwiejsze.
silnik z pierwszego Crysisa nie nadawał się do konsol takie ogólne stwierdzenie rzucił kiedyś w wywiadzie Cevat Yerli. boro nie przesadzaj w dniu premiery X360 przynajmniej procesorem górował nad 99% pecetów. Ta generacja konsol jest pierwszą która na starcie była technologicznie wyżej niż standardowy pecet.
Tak gorowal, ze na moim 2-letnim zlomie mialem lepsza grafike 😉 Procesor byl nowy, pod wzgledem rozwiazania, ale nie przekladalo sie to w zaden sposob na wydajnosc tej platformy. Kupilem ta konsole zaraz po premeirze i bardzo szybko sprzedalem, bo bylem rozczarowany praktycznie kazdym jej aspektem. Nie ejstem wrogiem konsol do gier. Gralem duzo na PS2, DC, na pierwszych Nintendo. Ale to co pokazaly PS3 i X360 to po prostu zal dupe sciska. Taki z nich next-gen jak z Pentium II.
wersja na X360 snipera jednym sklepie internetowym o nazwie . . . 😉 75 pln. chyba warto
Pamiętam że ps2 jak wszyło to w niektórych grach (max payne1) miało niesamowicie zubożoną grafikę w stosunku do PC więc to co pisze boro666 mija się z rzeczywistością. Obecne konsole moc miały więcej niż zadowalającą, ja to mam na uwadzę że konsole kupiłem wyłącznie do grania i funu ale muszę przyznać ze jak gram w takie uncharted1,2 to grafiką jestem zachwycony i jedynie Crysis robi większe wrażenie, nie wspominając o tym że ten nie chodzi nawet idealnie płynnie pod dx10 na najnowszych kartach.