Phil Harrison, prezes Sony Worldwide Studios znany jest ze swoich kontrowersyjnych, często wręcz niezrozumiałych wypowiedzi. W wywiadzie dla GameDaily BIZ podzielił się swoimi spostrzeżeniami na temat braku wibracji w padzie do PlayStation 3. Zdaniem Harrisona, SIXAXIS nie ucierpiał na jej braku, a wręcz zyskał, bo w jej miejsce otrzymaliśmy sensory wychylenia:
„Uważam, że Sixaxis oferuje developerom znacznie większe możliwości w sferze innowacji niż funkcja wibracji. Sadzę, że wibracja była cechą charakterystyczna poprzedniej generacji; nie jest to właściwość nowej generacji. Czujniki ruchu charakteryzują nową generację. Nie widzę potrzeby jej implementacji (wibracji Przyp. Red.). Będą jednak specjalne kontrolery do gier, jak kierownice, które będą wyposażone w tą funkcję – ich dostarczaniem zajmą się developerzy 3rd party”, zakończył.
Czyli sprawa jest jasna – wibracja jest przestarzała, a czujniki ruchu są na topie. A my myśleliśmy, że chodziło o spór między SONY a Immersion o prawa patentowe…
„Czujniki ruchu charakteryzują nową generację. Nie widzę potrzeby jej implementacji (wibracji Przyp. Red. )”<– to sie nazywa skrupulatne podejscie do sprawy, mało kto jest taki miły w codziennych informacjach:)
No tak, bo pad do PS3 różni się diametralnie wyglądem, kształtem, designem od tego ze starej generacji. . .
Nic dziwnego w tej wypowiedzi. Phil się nie chcę przyznać do błędu, że brak wibracji w padzie i przy okazji zachwala nową funkcje. Jednak im więcej się o tym mówi tym gorzej dla Sony 🙂
. . . . bullshit ! Moim zdaniem te dwie technologie powinny być w nowym padzie, oczywiście działały by one niezależnie i to od gracza by zależało (switch przycisku) której bajery chce w grze. Np. „ścigałki” z wibracją a „symulatory” samolotu z aix itd.
najwazniejsze zeby byl „switch przycisku” 😛
i oczywiście „switch przycisku” powinien mieć możliwość bycia przełączanym w tzw. „locie” ;P
jak zwykle belkot. . . najwiekszym problemem PS3 jest to ze nie maja Force Feedback’u, o ile PADa to nie tyczy to sprobojcie zrobic dobra kierownice bez tej funkcji! (rumble to porazka). Co do czujnikow ruchu to moze i rzeczywiscie jest to przyszlosc, ale jesli tak jest to na pewno nie w wydaniu Sony ale raczej w wersji znanej z Wii. Po raz kolejny SONY wydaje sie bronic swoich racji. . . kiedy wszyscy inni juz wiedza ze ta racja nie ma racji 😉
Pamiętam jeszcze wersję, że niby czujniki wychyłu w SIXAXIS uniemożliwiają zastosowanie wibracji. Jak widać wolą się pogrążać wymyślając coraz dziwniejsze tłumaczenia zamiast przyznać, że przegrali proces, o którym i tak już wszyscy wiedzą. . .
Nie jestem pewien czy PS3 nie supportuje ForceFeedbacku, po prostu pad tego nie obsluguje. Co więcej, w którymś tam z wywiadów w przeszłości padło stwierdzenie, że gry jednak FF obsługują, trzeba tylko innego pada „nieodsony”.
Sony juz zajelo oficjalne stanowisko w tej sprawie: „All PS3 games are programmed for the SIXAXIS which doesn’t have force feedback, therefore the force feedback in the wheels won’t be recognized. ” Wiec sprawa jest jasna, to ze jakas firma wyda kontroler FF i moze nawet ktos zrobi gre, ktora go uzyje nic nie zmienia. . . oficjalnie (wiec dla 90% userow) FF nie ma i nie bedzie.
gwoli scislosci – info z serwisu http://kotaku. com/ – sam cytat natomisat z wywiadu dla 1UP
Hmmm . . . niektóre wypowiedzi ludzi z Sony coś mi przypominają . . . ich chyba też nikt nie przekona że białe jest białe, a czarne jest czarne 😉
poprostiu marketingowo nie oplacalen jest umieszczenie sixaxis i wibry. do tego dochodza prawa patentowe to juz w ogole. Sony jak zwykle ma wszysktich gdzies i robi po swojemu. a ja jako gracz powoli mysle nad zakupem trisixty od ms. (kiedys bym pomyslal ze to herezja!)
Kononowicz. . . lepiej żeby nic nie było :] i już, sterować będziemy za pomocą fal mózgowych :]