Sony pochwaliło się liczbą stworzonych przez graczy i wrzuconych do sieci poziomów dla LittleBigPlanet – wynosi ona blisko 200 tysięcy. Co więcej, jeśli wierzyć danym ujawnionym przez japońską firmę, grano w nie ponad 22 miliony razy. Zważywszy na niedługi czas, który minął od premiery LBP, wyniki te mają prawo imponować. W każdej beczce miodu można jednak znaleźć łyżkę dziegciu. Tutaj jest nią moderacja, która ponoć strasznie zawodzi community wspomnianej gry.
Sony, wydawca gry, postanowiło zabrać głos w tej sprawie. Niewielki procent poziomów został sprawdzony dopiero po tym, jak społeczność oznaczyła je narzędziem Good Grief. Nigdy nie moderujemy poziomów, które nie zostały oznaczone tym sposobem. Zdecydowaną większość poziomów moderowano ze względu na ofensywną treść, ale rozwijamy sposób, w jaki działa moderacja, aby wszyscy wiedzieli, czemu ich poziomy zostały zablokowane. Więcej wkrótce. czytamy na oficjalnym blogu PlayStation.
Sprawa jak widać jest na tyle poważna, że włączył się do niej również przedstawiciel Media Molecule, na oficjalnym forum LittleBigPlanet publikując kilka rad dla twórców nowych poziomów: Upewnijcie się, że zawartość, która dzielicie się z innymi jest odpowiedzialna dla osób w każdym wieku – każdy ma dostęp do poziomu, który opublikujecie. Proszę byście uszanowali własność intelektualną innych ludzi. Na przykład, nie używajcie obrazów, marek, logo, do których używania nie jesteście uprawnieni. Jeżeli zaś natkniecie się na jakąś zawartość, o której uważacie, iż powinniście nas poinformować, róbcie to odpowiedzialnie. Fałszywe oznaczenia będą uznawane za niewłaściwe zachowanie.
Wszystko to brzmi bardzo mądrze, ale nie prościej byłoby po prostu dodać obowiązkowe oznaczenia wiekowe dla każdego poziomu stworzonego przez graczy?